پیشرفت طرح جابه‌جایی شهری در بارسلونا

طرح جابه‌جایی شهری ۲۰۲۴ بارسلونا یک نقشه راه است که در راستای تضمین حق جهانی جابه‌جایی در شهر و حرکت آن به سمت اشکال سالم و پایدار حمل‌ونقل از جمله سفرهای پیاده، حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه، جابه‌جایی شخصی یا وسایل‌نقلیه پاک تنظیم شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بارسلونا یکی از شش شهر اروپایی در کنار پاریس، برلین، رم، بروکسل و لیسبون است که با امضای اعلامیه‌ای مشترک از کمیسیون اروپا خواسته‌اند برای مبارزه با آلودگی اقدام قاطعانه‌ای انجام دهد و به‌عنوان یک گام بسیار مهم و ضروری در موفقیت مناطق کم‌انتشار، خواستار به‌تعویق نیفتادن اجرای استاندارد محدودکننده «یورو ۷» برای کاهش تأثیر انتشار آلاینده‌ها به پس از سال ۲۰۲۵ هستند.

طرح جابه‌جایی شهری بارسلونا به‌تازگی ۸۴ درصد از مطالبات و پیشنهادهای ارائه‌شده توسط سازمان‌های مختلف شهری را طی یک فرآیند بازنگری که از سال گذشته آغاز شده بود، به‌طور کامل پذیرفت و سند بازنگری‌شده‌ای را ارائه کرد که شامل اقداماتی در زمینه جابه‌جایی هوشمند از جمله تقویت راه‌های ترویج اشتراک‌گذاری وسایل‌نقلیه و مدیریت بهتر داده‌ها، همچنین اعمال تغییر در حوزه توزیع کالاهای شهری می‌شود.

طرح جابه‌جایی شهری ۲۰۲۴ بارسلونا یک نقشه راه است که در راستای تضمین حق جهانی جابه‌جایی در شهر و حرکت آن به سمت اشکال سالم و پایدار حمل‌ونقل از جمله سفرهای پیاده، حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه، جابه‌جایی شخصی یا وسایل‌نقلیه پاک تنظیم شده است و مورد حمایت سازمان حمل‌ونقل متروپولیتین و دولت کاتالونیا قرار دارد.

پیشرفت طرح جابه‌جایی شهری در بارسلونا

این طرح پنج حوزه اصلی جابه‌جایی ایمن، پایدار، سالم، برابر و هوشمند را پوشش می‌دهد و بیش از ۳۰۰ اقدام را در بر می‌گیرد. هدف از طراحی آن نیز سبز شدن بیش از ۸۰ درصد از انواع سفرها با پای پیاده، حمل‌ونقل عمومی یا دوچرخه در سال ۲۰۲۴ و در عین حال کاهش ۲۵.۶ درصدی سفرهای انجام‌شده با وسایل‌نقلیه شخصی نسبت به سال ۲۰۱۸ است.

فرآیند بازنگری طرح جابه‌جایی شهری بارسلونا شامل اصلاحاتی از جمله تقویت اهداف کاهش تصادفات، تاکید بر جابه‌جایی روزمره از منظر جنسیتی، بهبود چراغ‌های راهنمایی ویژه عابران‌پیاده، همکاری قوی‌تر ادارات برای ایجاد زیرساخت‌ها به‌منظور ارتقای حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری، بهبود حمل‌ونقل عمومی تکمیلی و مسیرهای تشکیل‌دهنده شبکه اتوبوس، تعریف اهداف جدید دسترسی به ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی، بهبود چراغ‌های راهنمایی مخصوص دوچرخه‌سواران، ارتقای جابه‌جایی مشترک با چشم‌انداز شهری، تنظیم بهتر شبکه دوچرخه‌سواری شهر با مسیرهای بین‌شهری، مدیریت بهتر پارکینگ ایمن، تکمیل طرح منطقه کم‌انتشار، اجرای کامل محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت در شهر، پیشنهاد برای مطالعه اجرای اقدامات زیست‌محیطی تأثیرگذار بر منطقه کم‌انتشار، تطبیق اقدامات مربوط به پارکینگ با استراتژی شهر در این زمینه و بهبود اقدامات برای هدایت تغییرات به‌سمت حمل‌ونقل عمومی است.

کد خبر 615005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.