تحصیل ۱۸ درصد از دانش‌آموزان اصفهان در مدارس غیردولتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در این استان با بیش از یک میلیون دانش آموز، حدود ۱۸ درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز_چهارشنبه چهارم آبان‌ماه_ در گردهمایی شورای مؤسسان مدارس غیردولتی که با حضور احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان در امور خیر و فرهنگ پیشتاز است، زیرا پیشینه تاریخی بزرگی دارد و صاحب‌سبک‌ها و تمدن‌های متعدد و پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی است.

وی ادامه داد: اصفهان خواستگاه اثر گذاران ایران و جهان و شهیدان گران‌مایه است که با نثار جان خویش امنیت، آرامش و عزت افتخار را به ارمغان آوردند، آن‌ها که ۲۳ هزار ۵۰۰ نفر از بهترین انسان‌ها جان خود را فدا کردند تا ما در امنیت و آرامش باشیم.

بیش از ۶ هزار نفر شهدای دانش‌آموزان اصفهانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: بیش از شش هزار نفر از شهدا از قشر دانش‌آموزان و ۳۵۰ نفر از معلمان بودند که در مدرسه معلم اخلاق و در جبهه‌های نبرد، فرماندهان مؤثر دفاع مقدس بودند، بنابراین انتظار از استان اصفهان در تمام عرصه‌ها بالا است.

وی درباره اینکه فردی که تلاش دارد تا مدرسه‌ای تأسیس کند، مشکلاتی همچون نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را رفع می‌کند، گفت: افرادی که در مدارس غیردولتی سرمایه‌گذاری کردند، انسان‌های فرهیخته‌ای هستند، چراکه اگر برای سود مادی به دنبال این حرفه می‌رفتند، برای آن‌ها کارهای کم‌خطری امکان‌پذیر بود، اما با علاقه و عشق این حوزه را انتخاب کردند.

به ازای هر دانش‌آموز در مدارس غیردولتی به اقتصاد جامعه کمک می‌شود

ابراهیمی با تاکید بر اینکه به ازای هر دانش‌آموز در مدارس غیردولتی به اقتصاد جامعه کمک می‌شود، تصریح کرد: در استان اصفهان در زمینه اشتغال آفرینی و کارآفرینی رشد قابل ملاحظه‌ای در مدارس وجود داشته است و در این استان، با بیش از یک میلیون دانش آموز، حدود ۱۸ درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که بیشتر مدارس سرآمد و اثرگذاری هستند.

وی با اشاره به انتظارات وزارت آموزش و پرورش و از مدارس غیردولتی، گفت: مدارس غیردولتی فرزند ناتنی نیستند و تفاوتی بین مدارس نیست و همان طور که از مدارس دولتی حمایت می‌شود، از مدارس غیردولتی نیز حمایت‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره اینکه مقررات و اهداف آموزش و پرورش در تمام ساحت‌ها باید رعایت شود، خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش است و شش ساحت مختلف دارد و هر مدرسه‌ای که بخواهد بهترین باشد، باید در شش ساحت عمل کند تا خروجی مدرسه هویت ملی، اسلامی و انقلابی باشد و هویت ایرانی قوی و تعلق خاطر به کشور و تعهد خدمت، جز مهم‌ترین مطالبات نظام حاکمیت است.

کد خبر 614904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.