آتش‌بازی جشن سال نو در بلژیک دوستدار حیوانات می‌شود

مقامات شهر گنت بلژیک اعلام کردند که شب سال نو را با آتش‌بازی جشن خواهند گرفت؛ هرچند به گفته مقامات شهری، آتش‌بازی‌ها سازگار با محیط زیست خواهد بود تا باعث آزار بسیار کمتری برای حیوانات اهلی و وحشی در محدوده شهر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با ظهور رشته روانشناسی حیوانات، بسیاری از محققان اشاره کرده‌اند که آتش‌بازی در شب سال نو می‌تواند باعث آزار قابل توجهی برای حیوانات شود.

صداهای بلند ناشی از آتش‌بازی می‌تواند باعث ترس در حیوانات شود و قرار گرفتن در معرض صداهای بلند غیرقابل‌پیش‌بینی و غیرمنتظره می‌تواند منجر به افزایش واکنش‌های هراس و فوبیا در حیوانات شود. به همین دلیل است که بسیاری از شهرها شروع به ممنوعیت یا محدود کردن نمایش آتش‌بازی برای تعطیلات زمستانی کرده‌اند.

با این حال مقامات گنت راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرده‌اند تا نمایش آتش‌بازی پایان سال در سی‌ویکم دسامبر متفاوت باشد. به عنوان مثال، در نمایش آتش‌بازی از ترقه‌هایی با جهت‌گیری بلند و پرصدا و سایر جلوه‌های صوتی استفاده نمی‌شود بلکه با استفاده از آتش‌بازی‌های کوچک‌تر، ترقه‌هایی با باروت کمتر و کوتاه‌برد، صدا در یک منطقه مشخص محدود می‌شود. مقامات می‌خواهند نمایش را در بنادر قایق بادبانی شهر و با نظارت پلیس سازماندهی کنند.

آتش‌بازی جشن سال نو در بلژیک دوستدار حیوانات می‌شود

علاوه بر این، آتش‌بازی به دلیل روش جدید تولید ترقه‌ها، دیگر حاوی فلزات سنگین نخواهد بود و تمام زباله‌هایی که پس از برگزاری جشن تولید می‌شود، زیست‌تخریب‌پذیر خواهند بود؛ چراکه تمام لوازم جانبی جشن به جای پلاستیک از کاغذ و مقوا ساخته خواهد شد.

برام ون براکولت، رئیس جشن‌های گنت در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که با ابتکار جدید، شهر این فرصت را خواهد داشت که سال جدید را بدون صدای بلند و مشکلات محیط زیستی جشن بگیرد.

کد خبر 614853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.