برگزاری اختتامیه دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» در اصفهان

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از برگزار آیین اختتامیه مرحله استانی دومین جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» با اجرای ۲۶ قصه‌گوی برگزیده در خمینی‌شهر خبر داد.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آیین اختتامیه دومین جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» با رقابت ۲۶ نفر از منتخبان استانی در بخش صحنه‌ای روز پنجشنبه _پنجم آبان‌ماه_ در تالار کتابخانه عمومی الغدیر شهرستان خمینی‌شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: ۲۲۸ اثر به دبیرخانه دوسالانه قصه‌گویی نهال امید استان اصفهان ارسال شد که ۲۶ اثر در بخش صحنه‌ای و ۲۹ اثر در بخش دیجیتال انتخاب و آثار صحنه‌ای با اجرای زنده و آثار دیجیتال با داوری داوران این رقابت فرهنگی، مشخص می‌شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان تصریح کرد: پس از داوری در این مرحله ۱۲ نفر (شش نفر در بخش صحنه‌ای و شش نفر در بخش دیجیتال) به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت.

وی یادآور شد: در مرحله نهایی این دوسالانه به برگزیدگان گروه‌های هدف در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی جوایزی اهدا می‌شود که بر این اساس در مرحله «مقدماتی استانی» از ۱۲ نفر برتر این مرحله (به ازای کسب نمره ۱۸ به بالا) در سطح استان با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی (هفت میلیون ریالی) به نسبت میزان مشارکت در دو بخش (هر بخش سه نفر) قصه‌گویی صحنه‌ای و دیجیتال از شش نفر کتابدار با شش نفر سایر شرکت کنندگان تقدیر خواهد شد.

معتمدی خاطرنشان کرد: در مرحله «نیمه‌نهایی منطقه‌ای» نیز از ۱۲ نفر برتر این مرحله در سطح منطقه با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی تقدیر خواهد شد؛ همچنین در مرحله «نهایی کشوری» از ۱۲ نفر برتر این مرحله در سطح کشور با اهدای لوح تقدیر آلبوم اجرا و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی تقدیر می‌شود.

به گزارش ایمنا، دومین دوسالانه قصه‌گویی با عنوان «نهال امید» با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» و با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره‌مندی از توانمندی‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال برگزار شد.

در فراخوان دوسالانه «نهال امید» ارج نهادن سنت قصه‌گویی و تلاش در مسیر گسترش خدمات جنبی کتابخانه‌ها برای ایجاد انگیزه مطالعه، شناسایی استعدادها تشویق و بهره‌مندی از توانمندی مختلف در کتابخانه‌های عمومی به منظور اعتلای توسعه علمی و فرهنگی، ایجاد زمینه لازم برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان کتابداران قصه‌گو، استفاده از فعالیت‌های ادبی ادبیات روایی از جمله قصه داستان و شعر در تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگ مطالعه و در نهایت تولید و توسعه محتوای منطبق بر ترویج فرهنگ بومی ملی و اسلامی در کتابخانه‌های عمومی از اهداف برگزاری دومین دوره این دوسالانه عنوان شده است.

عموم مردم مخاطب هدف این دوسالانه هستند که در دو گروه «کتابداران» شامل دانشجویان رشته کتابداری، کتابداران شاغل نهادی مشارکتی و ه تمام علاقه‌مندان شامل مادران، مربیان و شاغلان سایر دستگاه‌ها (شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد و دیگر نهادها) به رقابت می‌پردازند.

کد خبر 614735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.