تامین گرمای پراگ با انرژی فاضلاب

شهرداری پراگ به‌تازگی طرحی را اعلام کرده است که بر اساس آن، گرمای حاصل از فاضلاب به عنوان یک منبع انرژی برای گرم کردن منازل اهالی شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر پراگ در نظر دارد یک منطقه مسکونی جدید برای ۲۵ هزار نفر را در ناحیه متروک ۱۰۰ هکتاری در Bubny-Zátory توسعه دهد. این بار، برنامه‌ریزان شهری بحران‌های امروزی مانند وابستگی به سوخت‌های فسیلی و امنیت انرژی را در نظر می‌گیرند تا راه‌حلی نوآورانه ارائه دهند؛ استفاده از گرمای اضافی فاضلاب تصفیه‌شده برای گرم نگه داشتن خانه‌ها در زمستان یکی از راهکارها است.

برای این منظور، یک مرکز انرژی جدید در کنار تصفیه‌خانه فاضلاب در جزیره سیسارسکی و نزدیک منطقه برنامه‌ریزی‌شده ساخته خواهد شد که در آن ۱۲ پمپ حرارتی نصب می‌شود و گرما به این منطقه با حدود ۲۰۰ هزار خانوار منتقل می‌شود.

تامین گرمای پراگ با انرژی فاضلاب

پروژه (مرکز انرژی) حدود دو سال است که در حال ساخته شدن است و از گرمای فاضلابی که در جزیره سیسارسکی تصفیه می‌شود، بهره می‌برد. در هر ثانیه، سه متر مکعب فاضلاب تصفیه شده از تصفیه‌خانه خارج می‌شود که حتی در سردترین ماه‌ها دمایی بالاتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد دارد. ما فرصت بزرگی برای استفاده از این آب برای به دست آوردن گرما داریم. این پروژه دهه‌ها است که در دانمارک یا سوئد با موفقیت کار می‌کند و دلیلی وجود ندارد که اینجا هم به همان اندازه موفقیت‌آمیز نباشد. علاوه بر این، فاضلاب تنها ماده خامی است که پراگ همیشه به اندازه کافی از آن برخوردار خواهد بود."

منطقه Bubny-Zátory روی شبه‌جزیره‌ای قرار دارد که توسط خم رودخانه «ولتاوا» تشکیل شده است و بنابراین از یک مکان نسبتاً مرکزی برخوردار است که برای چندین دهه استفاده نشده است. این توسعه، جدا از فراهم آوردن واحدهای مسکونی بیشتر، به عنوان بستری برای راه‌حل‌های جدید آینده‌نگر عمل می‌کند و به منطقه‌ای نمونه از نظر پایداری تبدیل خواهد شد.

اولین واحدهای مسکونی در این محله تا سال ۲۰۲۵ آماده خواهد شد و کل منطقه تا سال ۲۰۴۰ تکمیل خواهد شد. جواهر منطقه جدید، مرکز انرژی خواهد بود که با این رویکرد پایدار، گرم می‌شود.

تامین گرمای پراگ با انرژی فاضلاب

کد خبر 614669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.