بهترین مسیریاب سخنگو فارسی + نقشه و مکان یاب انلاین برای موبایل، برنامه جی پی اس Gps

مکان یاب یا مسیریاب (Navigation) یا رهیاب نرم افزار یا اپلیکیشنی است جهت راهنمایی و آدرس دهی برای رسیدن به مقصد مورد نظر، که غالباً در خودرو استفاده می شود.

به گزارش ایمنا،جی پی اس، که به طور رسمی به عنوان سیستم موقعیت یابی جهانی NAVSTAR شناخته می‌شود ، به عنوان یک برنامه فنی مشترک نظامی و غیرنظامی در سال ۱۹۷۳ توسط وزارت دفاع آمریکا مورد استفاده قرار گرفت و امروزه علاوه بر موارد نظامی برای نشان دادن موقعیت انواع وسیله نقلیه، کشتی، شخص و غیره بر روی گیرنده استفاده می‌گردد. از اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالت متحده آمریکا به دنبال دستیابی به سامانه موقعیت یابی ماهواره‌ای بر مبنای زمان‌سنجی و موقعیت یابی بودند.

در راستای چنین هدفی نیروی دریایی دو طرح Transit و Timation را در دستور کار خود قرار داد و توانست در سال ۱۹۶۴ به کمک آزمایشگاه فیزیک جان هاپکینز و بر مبنای اصول شیفت داپلر سامانه‌ای را طراحی و به مرحله اجرا درآورد که می‌توانست اطلاعات ناوبری را به صورت دوبعدی و در قالب طول و عرض جغرافیایی در اختیار نیروی دریایی قرار دهد. همزمان با این طرح نیروی دریایی موفق به اجرایی نمودن سامانه دیگری تحت عنوان Timation که سامانه ناوبری دو بعدی طول و عرض جغرافیایی بر مبنای زمان‌سنجی دقیق بود، گردید.

در همین دوره نیروی هوایی ایالت متحده آمریکا نیز از اجرای طرح پژوهشی خود تحت عنوان B621 رو نمایی نمود. برخلاف ۲ سامانه طراحی شده توسط نیروی دریایی، این سامانه یک سامانه ناوبری سه بعدی طول و عرض جغرافیایی و بلندی بر مبنای فاصله یابی ماهواره‌ای پایه‌ریزی شده بود. با تلاش‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته توسط این دو رکن اساسی نیروی دفاعی ایالت متحده آمریکا در سال ۱۹۷۸ و با هدف نظامی، آمریکا موفق به طراحی و پرتاب نخستین جی پی اس GPS در جهان گردید.

  • مکان - تعیین موقعیت: یکی از اصلی ترین کاربردهای جی پی اس استفاده از آن برای تعیین دقیق موقعیت مکانی با استفاده از مفهوم طول و عرض جغرافیایی است که بویژه در عملیات‌های دریایی، جستجو و نجات بسیار حائز اهمیت است.
  • ناوبری - رسیدن از یک مکان به مکان دیگر: نمونه بارز این کارایی را در دستگاه‌های جی پی اس شخصی که عملاً در خودروها برای پیدا نمودن آدرس و موقعیت مکانی استفاده می‌شود، می‌توان مشاهده نمود، البته این تنها یک مثال ملموس از عملکرد جی پی اس ها است که بسیاری از افراد خود تجربه شخصی استفاده از آن را داشته‌اند.
  • ردیابی - نظارت بر اشیا یا اشخاص: ردیاب‌ها دستگاه‌های کوچکی با قابلیت استفاده برای اشخاص و خودروها می‌باشند که توسط افراد استفاده شده و یا به صورت مخفی درون انواع خودروها و محموله‌های گران بها نصب می‌گردند و از طریق آنها می‌توان از موقعیت دقیق افراد، خودروها، محموله‌ها و مسیری که طی می‌کنند در لحظه مطلع شده و یا گزارش دقیقی دریافت نمود. آنچه حائز اهمیت است ذکر این مطلب است که پایه و اساس عملکرد دستگاه‌های ردیاب بر اساس فناوری جی پی اس است.
  • نقشه برداری - ایجاد نقشه‌های جهان: از جمله کاربردهای جی پی اس در زمینه نقشه برداری می‌توان به گوگل مپ و نقشه‌های عمرانی در سراسر جهان اشاره نمود.
  • امکان اندازه‌گیری دقیق زمان

بهترین مسیریاب سخنگو فارسی + نقشه و مکان یاب انلاین برای موبایل، برنامه جی پی اس Gps

نرم افزار Waze

از دید خیلی از کاربران، بهترین مسیریاب جهان Waze است. ویز یکی دیگر از برنامه‌های مجموعه بهترین برنامه مسیریاب سخنگو است. این برنامه که دائماً در حال بروزرسانی بوده، اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار کاربران در زمان رانندگی قرار می‌دهد. با استفاده از این برنامه کاربران می‌توانند از راهنمای صوتی آن نیز بهره‌مند شده و مسیری را بدون نگرانی طی کنند.

پیش‌بینی ترافیک و انتخاب بهترین مسیر ممکن از دیگر امکانات برنامه ویز (Waze) محسوب می‌شود؛ از همین رو از ویز می‌توان به‌عنوان بهترین مسیریاب برای اسنپ نیز یاد کرد. خوب است بدانید که این برنامه در اندروید اوتو و کارپلی نیز قابل نصب بوده و در رقابت با گوگل مپس است. همچنین به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی، از دید اکثر کاربران بهترین مسیریاب سخنگو فارسی ویز است و یک گزینه مناسب برای کاربرانی است که به دنبال دانلود بهترین مسیریاب سخنگو فارسی برای ایفون و اندروید هستند.

نرم افزار گوگل مپس

گوکل از نقاط مختلف دنیا عکاسی و نقشه‌برداری کرده و دائماً در حال بروزرسانی پایگاه داده خود است و حتی بروزرسانی‌ها را در برنامه Google Street View نیز می‌توانیم مشاهده کنیم، باید بگوییم که برنامه مسیریاب این شرکت به‌عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای مسیریاب مخصوص موبایل در بین کاربران اندروید شناخته می‌شود.

این برنامه به شما کمک خواهد کرد تا با مشکلات موجود در مسیر آشنا شوید و بتوانید تجربه رانندگی خوبی را برای خود رقم بزنید؛ البته خوب است بدانید در طی مسیر علاوه بر مسیریابی، این برنامه به شما محل‌هایی را برای صرف نوشیدنی و همچنین غذا پیشنهاد خواهد داد. افزون بر این می‌توانید نقشه‌های نقاط مختلف یک شهر را نیز دانلود کنید تا بعداً بدون نیاز به اینترنت هم بتوانید از قابلیت مسیریابی آن استفاده کنید. البته در این حالت به داده‌هایی مثل وضعیت ترافیک و خیابان‌ها دسترسی ندارید با این حال به دلیل همین قابلیت دانلود نقشه‌ها، گوگل مپس را می‌توانیم بهترین مسیریاب خودرو آفلاین هم به شمار بیاوریم.

بهترین مسیریاب سخنگو فارسی + نقشه و مکان یاب انلاین برای موبایل، برنامه جی پی اس Gps

نرم افزار MapFactor

یکی از بهترین برنامه‌های مسیریاب سخنگو، مپ‌فکتور است. مسیریابی که خیلی مورد توجه قرار نگرفته ولی ارزش دانلود را دارد. این برنامه قابلیت‌های مسریابی پایه را ارائه و از نقشه OpenStreetMap نیز برای این کار استفاده می‌کند. به همین خاطر می‌توانید از آن به‌عنوان یک مسیریاب آفلاین استفاده کنید و هرماه نیز نقشه‌ای که دانلود کرده‌اید را آپدیت کنید.

انواع دیگری از نقشه هم در برنامه قابل دانلود است ولی بیشتر آن‌ها پولی هستند. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توانیم به مسیریابی با سخنگو، حالت‌های ۲ و ۳ بعدی، تم شب و روز و غیره اشاره کرد. این نقشه همچنین از ایران نیز پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار نشان

برنامه مسیریاب نشان، یکی از بهترین برنامه‌های مسیریاب سخنگو فارسی است که می‌توان آن را به‌عنوان بهترین برنامه مسیریاب ایرانی نیز معرفی کرد. این برنامه به سخنگوی فارسی مجهز بوده و می‌تواند راهنمای خوبی از مبدایی که انتخاب می‌کنید تا مقصد نیز برایتان باشد. رابط کاربری خوب و همین که می‌توانید با زبان فارسی با این نرم افزار ارتباط برقرار کنید، باعث شده است تا آن را بهترین نرم افزار مسیریاب ایرانی بشناسیم.

نرم افزار بلد

بلد یکی دیگر از بهترین مسیریاب‌های سخنگو فارسی برای اندروید است. این برنامه را از آن جهت جزو بهترین نرم افزار مسیریابی ایرانی معرفی می‌کنیم که می‌تواند کمک بسیار خوبی در زمینه پیدا کردن کوتاه‌ترین مسیر به مقصد باشد تا کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسند. بهترین مسیریاب سخنگو فارسی بلد همچنین اطلاعات اضافه دیگری مثل مراکز واکسیناسیون، مناطقی که شامل طرح ترافیک یا زوج و فرد می‌شوند، دوربین‌های پلیس و … را نیز به شما ارائه می‌کند.

بلد طی چند سال گذشته، رقابت نزدیکی با نشان، برای کسب عنوان بهترین نرم افزار مسیریابی فارسی داشته و حاصل این رقابت نیز پیشرفت قابل توجه هردو این برنامه‌ها در این زمینه بوده است.

بهترین مسیریاب سخنگو فارسی + نقشه و مکان یاب انلاین برای موبایل، برنامه جی پی اس Gps

نرم افزار Sygic GPS Navigation

Sygic یکی دیگر از محبوب ترین برنامه‌های مپ و همچنین از بهترین مسیریاب‌های خودرو است که بیشترین تعداد نصب را دارد. کمپانی سازنده این برنامه نقشه‌های آفلاین را برای تمام کشورهای جهان فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این برنامه می‌توان به بروزرسانی‌های رایگان نقشه‌ها، مسیریابی جی‌پی‌اس صوتی و مسیریابی زمانی که پیاده هستید، اشاره کرد.

این برنامه نقشه همچنین به شما کمک می‌کند تا در پول خود صرفه‌جویی کنید. اگر اتصال اینترنت دارید، Sygic ارزان‌ترین پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های سوختی را نشان می‌دهد و اطلاعاتی را درباره دوربین‌های ثبت سرعت ارائه می‌دهد. این برنامه در دو نسخه پولی و رایگان ارائه می‌شود و می‌توانید بعد از دانلود، نسخه پولی آن را به مدت یک هفته امتحان کنید.

نرم افزار OsmAnd

OsmAnd یکی دیگر از بهترین و محبوب ترین برنامه‌های مسیریابی ماشین و نقشه است که به صورت آفلاین کار می‌کند. یک حالت آنلاین هم برای زمانی که اتصال مطمئن اینترنت دارید، وجود دارد. بخش GPS این برنامه چندین ویژگی کلیدی دارد که شامل هدایت صوتی، پیش‌بینی زنده زمان رسیدن، حالت صفحه شب یا روز، ارائه سریع مسیر جدید زمانی که اشتباه حرکت کردید و ارائه مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواران می‌شود.

نقشه‌های آفلاین این برنامه مسیریابی در برخی از کشورها دارای اطلاعات اضافی مانند زمان باز شدن و روش‌های پرداخت مورد قبول برخی فروشگاه‌ها هم هست. در نهایت این برنامه مسیریاب برای کسانی که به اسکی علاقه دارند، ضروری است. یک پلاگین پولی در این اپلیکیشن وجود دارد که بهترین و محبوب‌ترین تفریح‌گاه‌های دنیا را نشان می‌دهد.

کد خبر 614280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 3
    خیلی بده
  • علی IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    1 2
    مسیر یاب
  • مریم خیلی عالیه وبا تشکر از شما IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    3 4
    خیلی عالی وباتشکرازشما
  • محمد US ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    رو دست ویز نخواهد امد فقط چرا تو کشور فیلترش کردین