دلایل محبوبیت تلویزیون سامسونگ در بازار ایران چیست؟

ترکیبی از احساس شیرین رضایتمندی و هنر خلق تصاویر هیجان انگیز در تلویزیون سامسونگ باعث شده که کاربران زیادی سراغ Samsung بیایند. قیمت تلویزیون سامسونگ یکی از دلایل مهم محبوبیت این برند است اما تناسب کیفیت، احساس رضایت و عملکرد عالی نیز نقش مهمی در بازاریابی و فروش بالای سامسونگ دارند.

  • چقدر در مورد تلویزیون های سامسونگ اطلاع دارید؟
  • به نظر شما آیا خرید تلویزیون Samsung ارزش خرید دارد؟

آن زمان که تلویزیون های منحنی وارد بازار شدند، داشتن یکی از آن نمایشگرهای خارق العاده آرزوی هر کسی بود. تلویزیون هایی باور نکردنی که به جای صفحه تخت بودن یک انحنای جذاب داشتند و تصاویرشان روح آدم ها جلا می داد؛ اما بازار طبق انتظار سامسونگ عمل نکرد و بعد از مدتی کم کم چشم ها به این محصولات پشت کردند. تلویزیون سامسونگ همیشه پیشتاز بازار بوده و نوآوری های بسیار هیجان انگیزی در خود داشته است. از تلویزیون های منحنی گرفته تا کیولد و فناوری های جدیدتر همچون نئو کیولد همگی کار مغزهای هوشمند کره ای بوده اند. اگر قصد دارید یک تلویزیون با کیفیت از برند سامسونگ بخرید بهتر است در ادامه همراه ما باشید چرا که دلایل محبوبیت تلویزیون سامسونگ کم نیستند و میخواهیم هر کدام شان را بررسی کنیم.

مشاهده لیست برترین تلویزیون های سامسونگ در بازار: https://afralland.com/tv/samsung-tv/

ترکیبی از احساس شیرین رضایتمندی و هنر خلق تصاویر هیجان انگیز در تلویزیون سامسونگ باعث شده که کاربران زیادی سراغ Samsung بیایند. قیمت تلویزیون سامسونگ یکی از دلایل مهم محبوبیت این برند است اما تناسب کیفیت، احساس رضایت و عملکرد عالی نیز نقش مهمی در بازاریابی و فروش بالای سامسونگ دارند.

چرا سامسونگ بخریم؟ بررسی چند مزیت رقابتی

برندهای مختلفی در بازار پرچم بهترین بودن را بالا می برند و ادعای پیشتازی دارند اما واقعیت با داستان های ساخت برندها متفاوت است. چند شرکت غول پیکر وجود دارند که بیشترین سهم از چشمه شیرین بازار را تصاحب کرده اند و اجازه نمی دهند کسی حتی از نزدیکی آن هم رد شود. کره و ژاپن دو کشور همسایه اما رقبای سرسختی هستند که بیشتر سهم از فروش تلویزیون در دنیا و ایران را در دست دارند. مطمئناً ال جی و سامسونگ را به خوبی می شناسید و در ژاپن هم سونی غوغا به پا کرده است. هر کدام داستان مخصوص به خودشان را روایت می کنند و در این قسمت میخواهیم به داستان سامسونگ نگاهی موشکافانه تر بیندازیم. در بخش بعدی چند ویژگی از تلویزیون های سامسونگ که موجب محبوبیت بیشتر آن شده اند را مطرح می کنیم.

تلویزیونی به باریکی OLED، با قیمت LED

در جدیدترین تلویزیون های سامسونگ طراحی به نام Air Slim استفاده شده که ما به آن طراحی فوق باریک می گوییم چرا که هیچ کدام از تلویزیون های ال ای دی به این اندازه باریک نیستند. اولدها داستان جداگانه ای دارند و باریک ترین دیزاین را دارند و قیمت شان بالاست، اما سامسونگ در مدل های اقتصادی و میان رده خود از این دیزاین استفاده کرده است که به موجب آن، نمایشگرهایی باریک و خوش استایل را روانه بازار می کند. در کنار مدل های کریستالی، کیولدهای سامسونگ هم از این طراحی بهره مند شده اند که به نسبت نانوسل های ال جی طراحی شیک و باریک تر دارند.

تنوع بالا در تولید تلویزیون ها

یکی از مهم ترین بخش ها بدون شک داشتن تنوع در مدل است؛ چرا که سلیقه ها متفاوت هستند و هر کاربر بسته به نیاز شاید به دنبال سری خاصی از تلویزیون ها باشد. سامسونگ در سال 2022 انواع مختلف نمایشگرها را تولید کرده است. از اولد گرفته تا کیولد و مدل های بالارده تر همچون نئو کیولد و حتی تلویزیون های اقتصادی تر که به نام کریستالی شناخته می شوند. هر چقدر بودجه تعیین کرده باشید و هر چقدر نیاز داشته باشید؛ سامسونگ انتخاب های متنوعی را برای شما در نظر گرفته است. در جدول زیر می توانید پرفروش ترین تلویزیون های سامسونگ امسال را مشاهده کنید.

مدل

نوع نمایشگر

تلویزیون سامسونگ S95B

QD-OLED

تلویزیون سامسونگ Q80B

QLED

تلویزیون سامسونگ Q70B

QLED

تلویزیون سامسونگ Q60B

QLED

تلویزیون سامسونگ BU8500

Crystal LED

تلویزیون سامسونگ BU8000

Crystal LED

سامسونگ، عاشقان تصویر را راضی می کند

یکی از بخش های جذاب در تلویزیون های سامسونگ قسمت روشنایی آن هاست. در مقایسه بارقبا این کمپانی روشنایی بیشتری در صفحه نمایش تلویزیون ایجاد می کند و به موجب آن تصاویری سرزنده، درخشان و روح نواز نمایش داده می شوند. مدل های کیولد که به نسبت نمایشگرهای کریستالی قیمت بالاتری دارند حتی بهتر هم عمل می کنند که در نتیجه به نسبت نانوسل های رقیب امتیاز بیشتری در بخش روشنایی دریافت می کنند. طبق برخی گفته ها روشنایی بیشتر موجب کاهش کنتراست می شود برای همین سامسونگ یک سری تلویزیون جدید با نام نئو کیولد تولید کرده است که هم روشنایی کیولدها را دارد و هم می تواند کنتراست را بهبود ببخشد و با اولدها رقابت کند. اگرچه توان نمایش کنتراست بینهایت همچون oled را ندارند اما تقریباً هیچ تلویزیون دیگری به اندازه NeoQLED ها در این بخش خوب ظاهر نشده است.

دلایل محبوبیت تلویزیون سامسونگ در بازار ایران چیست؟

سیستم صوتی با قابلیت های قدرتمند

ارزش خرید تلویزیون سامسونگ با بهره مندی از سیستم صوتی حرفه ای بسیار بیشتر هم می شود. هر چند توان صوتی در بیشتر تلویزیون ها متوسط است و خیلی نمی توان روی آن ها حساب باز کرد اما این کمپانی کره ای از فناوری های نوین استفاده می کند تا کارایی اسپیکرها را ارتقاء دهد. قابلیت Q-Symphony برای موقع نصب ساندبار کاربرد دارد و موجب می شود تا همزمان هم صدای ساندبار و هم صدای تلویزیون را بشنوید و به این ترتیب صدایی قدرتمند را دریافت خواهید کرد. همچنین فناوری ردیابی صدای اشیاء در صفحه به اختصار (OTS) در مدل های پیشرفته باعث می شود که صدا در آن بخش بیشتر شنیده شود که اشیائی همچون اتومبیل، موتور و افراد در حال حرکت هستند.

فقط یک عیب کوچک!

تا اینجای کار تقریباً از سامسونگ هر آنچه از دلایل محبوبیت تلویزیون سامسونگ بودند به تعریف آوردیم اما همه چیز ایده آل نیست و همچون هر کالای دیگری محصولات Samsung هم نقاط ضعفی برای خودشان دارند. یکی از عیب هایی که می شود به این محصولات گرفت سخت بودن نصب برنامه بر روی تلویزیون است. سیستم عامل تایزن برعکس اندروید خیلی برای ما ایرانی ها باب میل نیست و به دلیل محدودیت های موجود نمی توان به راحتی برنامه ها را نصب کرد، حتی ال جی هم با داشتن سیستم عامل WebOS این مشکل را دارد اما در اندروید این مسئله ها مطرح نیستند.

دلایل محبوبیت تلویزیون سامسونگ در بازار ایران چیست؟

تلویزیون سامسونگ بخریم یا نه؟

تقریبا به آخر ماجرا رسیدیم جایی که باید برای خودتان یکی به دو کنید و این دلایل را در نظر داشته باشید، بهتر است در مورد برندهایی همچون سونی و ال جی هم کمی تحقیق کنید و در نهایت با بررسی مزایا و معایب هر کدام و ویژگی هایی که دارند یکی را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم خیلی سراغ برندهای عجیب و غریب نروید و به دنبال مدل های خیلی ارزان هم نباشید چون در نهایت یک نمایشگر بی کیفیت می خرید که خیلی هم تمایلی به تماشایش نخواهید داشت. پس به عنوان کلام پایانی سامسونگ را به کاربرانی توصیه می کنیم که به کیفیت تصویر اهمیت می دهند و روشنایی بالا برای شان مهم است. طراحی و باریک بودن تلویزیون یک ویژگی مهم برای شان به حساب می آید، در کنار این نمی خواهند قیمت تلویزیون سامسونگ خیلی گران باشد و زیاد هم نمی خواهند با امکانات هوشمند تلویزیون کار کنند و برنامه های مختلف را روی آن نصب کنند.

برگرفته از وبسایت افرالند : https://afralland.com

کد خبر 614032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.