مواد غذایی مفید برای پیشگیری از بروز سرطان روده بزرگ

مصرف لبنیات، غلات کامل، لوبیا و میوه‌های رنگارنگ خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرطان روده بزرگ سالانه تعداد زیادی از افراد را در سراسر جهان مبتلا می‌کند و سومین سرطان رایج در میان مردان و زنان است. افرادی که رژیم غذایی سالمی دارند، ورزش می‌کنند و وزن مناسب خود را حفظ می‌کنند احتمال ابتلاء به سرطان روده بزرگ را ۳۰ درصد کاهش می‌دهند.

در ادامه به بررسی بعضی از مواد غذایی می‌پردازیم که خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد:

لبنیات

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که محصولات لبنی سرشار از کلسیم می‌توانند خطر رشد سلول‌های سرطانی در روده بزرگ را کاهش می‌دهد و مانع بروز سرطان روده بزرگ می‌شود. مکمل‌های کلسیم نیز ممکن است در این زمینه مفید واقع شوند.

غلات کامل

غلات کامل سرشار از مواد مغذی و منابع خوبی از منیزیم و فیبر هستند، مانع بروز یبوست می‌شوند و می‌توانند به ترکیبات سرطان‌زا در روده بزرگ افراد نفوذ کنند. توصیه می‌شود روزانه ۹۰ گرم غلات کامل مصرف کنید، جو دوسر، نان گندم کامل و برنج سبوس‌دار گزینه‌های خوبی هستند.

لوبیا

لوبیا و سایر حبوبات برای مثال سویا، نخود و عدس سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین‌های B و E است. آن‌ها همچنین دارای ترکیباتی به نام فلاونوئیدها و دیگر آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند مانع رشد تومورها شوند.

میوه‌های رنگارنگ

میوه‌های رنگارنگ دارای مواد شیمایی گیاهی هستند که می‌توانند رشد سلول‌های سرطانی را متوقف کند یا با التهاب مبارزه کند. التهاب، یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلاء به سرطان است. بهترین گزینه در این مورد شامل خانواده کلم و میوه‌های سرشار از ویتامین C مانند پرتقال است.

کد خبر 613916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.