خودرو جدید ایران خودرو tf21 + مشخصات، عکس و قیمت ماشین تی اف ۲۱

خودرو تی اف ۲۱ ایران خودرو (ماشین tf21 ایران خودرو) محصول جدید داخلی و جانشین پژو 206 است که قیمت، مشخصات فنی و امکانات رفاهی داخل آن مورد توجه افراد قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، گروه صنعتی ایران خودرو از خودرو TF21 رونمایی و اعلام کرد این محصول جدید با گذر از تمامی استانداردهای ۸۵ گانه بر روی پلتفرم P200 به بازار عرضه می‌شود.

خودروی جدید ایران خودرو، جانشین پژو ۲۰۶

مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی رسمی تی اف ۲۱ گفت: این ماشین در نیمه اول سال ۱۴۰۲ در کلاس ابعادی B و در تیپ‌های مختلف، به جای پژو ۲۰۶ به بازار می‌آید.

معرفی TF21 ایران خودرو

بر اساس اطلاع رسانی ایران خودرو می‌توان تی اف ۲۱ را که هنوز هم نام تجاری ندارد یکی از کامل‌ترین خودروهای رده قیمتی ارزان بازار ایران نامید و اگر تمام داده‌های اعلامی آن درست باشد، می‌تواند با توجه به تجهیزات و امکانات مدرن، با قیمتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان محصول پرطرفداری شود.

خودرو جدید ایران خودرو tf21

خودرو tf21 ایران خودرو

ایران خودرو tf21 در سه نسخه پایه (Base)، میانی (Medium) و لوکس عرضه خواهد شد و تمامی نسخه‌های این محصول با وجود تفاوت‌هایی که در تریم داخل، سطح امکانات و حتی تفاوت‌های ظاهری با یکدیگر دارند، قادر به پاس کردن استانداردهای ملی ۸۵ گانه صنعت خودرو ایران هستند.

بررسی TF21 ایران خودرو

  • نمونه مفهومی TF21 ایران خودرو، در تاریخ ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به تأیید مدیرعامل این شرکت رسیده و پروژه طراحی آن آغاز شده است.
  • محصول TF21 ایران خودرو، در سگمنت B ساخته می‌شود و به لحاظ ابعاد و اندازه، اندکی کوچک‌تر از کراس‌اور ری را ایران خودرو خواهد بود.
  • محصول TF21 ایران خودرو، بر اساس اعلام مدیرعامل این خودروساز توانایی پاس‌کردن استانداردهای ۸۵ گانه را داشته و دارای استحکام و ایمنی بالایی خواهد بود.
  • در فاز اول تولید TF21 ایران خودرو، از موتورهای بهینه شده TU5P استفاده می‌شود که هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک، همراه هستند.
  • ایران خودرو در برنامه بلندمدت، قصد کنار گذاشتن موتورهای خانواده TU را دارد و برای فاز دوم، تولید خودرو TF21 با موتورهای ۳ سیلندر IK3 معروف به موتور سه استوانه ایران خودرو انجام می‌شود.

امکانات ایران خودرو tf21

تی‌اف ۲۱ ایران خودرو دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور و سنسور باران است.

رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، غربیلک فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی و سیستم ورود بدون کلید Keyless از دیگر تجهیزات مدل لوکس خودروی TF21 است.

خودرو tf21  ایران خودرو

موتور TU5 ایران خودرو TF21

موتورهای سری TU از موتورهای چهار سیلندر کوچک مورد استفاده در طیف وسیعی از خودروهای پژو و سیتروئن هستند که در سال ۱۹۸۶ با خودرو Citroën AX معرفی شدند که بعدها موتور تیوفایو (tu5 engine) برای خودروهای ایران خودرو مورد استفاده قرار گرفت و سپس در محصولاتی مانند پژو پارس ، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و رانا به کار برده شد.

از نکات مثبت این موتور می‌توان به صدای کم، قدرت مناسب، استاندارد آلایندگی بالا، شتاب بالا و قیمت رقابتی اشاره کرد، موتور تی یو فایو پلاس نیز جدیدترین موتور به روز رسانی شده تولید ایران خودرو است که با ارتقای سیستم روغن رسانی، کاهش مصرف و افزایش قدرت و طول عمر داشته است.

این موتور ۱۵۹۸ سی سی حجم دارد و دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است که به سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا همان CVVT مجهز و پمپ روغن متغیر بر روی آن نصب شده است.

نوع موتور TU5 TU5 پلاس
قدرت ۱۰۵ اسب بخار ۱۱۰ اسب بخار
دورموتور در حداکثر قدرت ۵۸۰۰ ۶۰۰۰
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۵۰ نیوتن متر
دورموتور در حداکثر گشتاور ۴۰۰۰ ۴۸۰۰
آلایندگی یورو ۴ بهینه یورو ۵

مزایا و معایب ایران خودرو TF21

  • امکانات رفاهی مناسب در تریم لوکس
  • پاس کردن استاندارد ایمنی حفاظت از عابر پیاده
  • برخورداری از سیستم کنترل پایداری ESP
  • پاس کردن استاندارد ایمنی حفاظت از عابر پیاده در برخورد هم شده که استاندارد روز اروپا محسوب می‌شود.
  • استفاده از پیشرانه همیشگی TU5 بهبود یافته
  • عدم تطابق طراحی بخش‌های مختلف بدنه با یکدیگر

مشخصات خودرو tf21

با اعلام ایران خودرو، ۱۰۰ درصد قطعات مورد استفاده در خودروی تی‌اف ۲۱ تولید داخل است و این محصو، ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

پیشرانه آن از نوع تیوفایو پلاس است و به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک (با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک) و یا پنج سرعته دستی، متصل است‌؛ ایران‌خودرو قصد دارد نسخه شش سرعته دستی را هم تولید کند.

زمان طراحی و تولید این محصول ۱۸ ماه است که این موضوع یک رکورد قابل توجه برای این شرکت به حساب می‌آید.

تولید ایران خودرو TF21

طبق برنامه‌ریزی ایران خودرو، پروژه توسعه محصول TF21 ایران خودرو، ۱۸ ماهه خواهد بود؛ یعنی نخستین نمونه‌های آزمایشی آن در اواسط سال ۱۴۰۲ رونمایی می‌شود و احتمالاً از اواخر همان سال یا از اوایل سال ۱۴۰۳ در بازار عرضه خواهد شد.

خودرو تی اف 21 ایران خودرو

رقیب‌های ایران خودرو TF21

گفته می‌شود برای طراحی TF21 ایران خودرو، از خودروهای سایز کوچکی مانند هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ و به‌خصوص از خودروی رنو کویید الگوبرداری کردند و قرار است این محصول جایگزینی ارزان قیمت برای پژو ۲۰۶ باشد، پس احتمالاً از ری را ایران خودرو (K125) سایپا آریا ارزان‌تر و رقیب انواع سمند و پارس خواهد بود

قیمت ایران خودرو TF21

طبق اعلام ایران خودرو، TF21 با هدف جایگزینی خودرو محبوب پژو ۲۰۶ تولید و در رده قیمتی مناسبی قرار خواهد گرفت. این خودرو بر اساس قیمت‌های فعلی تیپ‌های ۲۰۶ قیمت گذاری و در زمان ارائه به بازار، با تورم آن زمان به روز رسانی خواهد شد؛ برای مثال اگر قیمت کارخانه‌ای ۲۰۶ امروز ۲۰۰ میلیون باشد، قیمت پایه و اسمی امروز تی اف ۲۱ همین عدد است اما در شهریور ۱۴۰۲ که زمان ورود این خودرو به بازار است، بر اساس تورم روز قیمت دوباره محاسبه و اعلام می‌شود.

اما گذراندن تمام استانداردهای ۸۵ گانه، احتمال عرضه این خودرو با قیمتی بالاتر از پژو ۲۰۷ را مطرح می‌کند.

کد خبر 613823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا عظیمی IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    27 12
    عالیه
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    6 11
    من این ماشین رو میخام اما قیمت نزدین ۳ ملیارد به بالا میدم اما همش اتوماتیک