توسعه کمیسیون جابه‌جایی هوایی شهری در مادرید

مسئولان شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، در نظر دارند با هدف نظارت بر توسعه فناوری هواگرد برخاست و فرود عمود موسوم به «ویتول» به ایجاد یک کمیسیون جابه‌جایی هوایی شهری بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمیسیون جابه‌جایی هوایی مادرید از شرکای خصوصی و دولتی برخوردار است که همکاری بین آن‌ها، به توسعه رویکردهایی جدید و قانونمند برای چگونگی دعوت دولت ملی به ایجاد یک چهارچوب کلی به منظور اثربخشی هرچه بیشتر تدابیر کمیسیون در سایر شهرهای اسپانیا و اروپا منجر خواهد شد. در واقع، مدیران پایتخت اسپانیا در نظر دارند به عنوان پیشرو در اعمال مقررات جدید در رابطه با استفاده از پهپادها و سایر وسایل حمل‌ونقل هوایی عمل کنند و امیدوار هستند که این نوع پویایی تا سه یا پنج سال آینده به یک واقعیت، نه‌تنها در اسپانیا بلکه در سراسر اروپا، تبدیل شود.

قوانین جدید

مدیران مادرید ادعا کرده‌اند که در تصمیم‌گیری برای اتخاذ قوانین جدید، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بسیاری را بر پروازهای هوایی شهری اعمال خواهند کرد، با این وجود لازم است قوانینی در سطح اروپا برای رفع نیازهای کنونی وضع شود تا عبور و مرور خودروهای پرنده، بهبود قابل توجهی را تجربه کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه بر دولت‌های ملی، آژانس ایمنی هوانوردی اروپا نیز مدیریت حمل‌ونقل هوایی شهری را به عهده دارد که این نهاد در ژوئن سال ۲۰۲۲، دستورالعمل‌هایی را برای عملکرد تاکسی‌های پرنده ارائه داد و این دستورالعمل‌ها توسط سازمان هوانوردی جهانی به عنوان اولین طرح پیشنهادی جامع شناخته شد. به ادعای این آژانس، بسترهای پرواز در سراسر اروپا از کیفیت لازم برخوردار است، با این حال اعمال مقررات فنی جدید برای بهبود تردد هوایی از طریق خودروهای پرنده بسیار ضروری محسوب می‌شود. از سوی دیگر، اغلب وسایل حمل‌ونقل هوایی اروپا توسط شرکت‌های چینی تولید شده است و هیچ آزمایش خاصی بر عملکرد آن‌ها صورت نگرفته است، که همین امر اعمال مقررات جدید را به یک ضرورت تبدیل می‌کند.

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا دستورالعمل‌هایی را ارائه داده است که جنبه‌های مهمی مانند مجوز خدمه و اپراتورها، قابلیت پرواز و قوانین عملیات هوایی را پوشش می‌دهد.

توسعه کمیسیون جابه‌جایی هوایی شهری در مادرید

کد خبر 613320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.