شرایط دریافت وام چگونه است

وام زیادی توسط بانک‌ها به متقاضیان داده می‌شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به وام ازدواج، خودرو، مسکن، تعویض خودروهای فرسوده، کشاورزی، وام بازنشستگی و... اشاره کرد.

هر کدام از وام‌های بیان شده دارای شرایط مخصوص به خود هستند. در واقع افراد برای دریافت وام باید با اخباراقتصادی پیش بروند. در این مقاله قصد داریم تا به شرایط دریافت وام اشاره داشته باشید. در صورتی که خواهان مطالعه اخبار مرتبط با وام هستید، می‌توانید از سایت‌های خبری مختلف نظیر جدیدپرس استفاده کنید.

وام مسکن

اگر قصد ساخت و ساز دارید یا می‌خواهید ساختمان خود را مرمت کنید، نیاز به دریافت تسهیلات بانکی خواهید داشت که زیر مجموعه وام مسکن قرار می‌گیرد. به صورت معمول وام‌های ارائه شده در این زمینه دارای بازپرداخت 6 تا 18 سال هستند. وام‌های در نظر گرفته شده برای مسکن چیزی حدود 35 تا 50 میلیون است که توسط بانک قسط بندی می‌شود. برای دریافت این گونه وام‌ها نیاز به اصل و تصویر کارت ملی، مبایعه نامه، اصل و تصویر پروانه ساختمان، ارائه صورتحساب متوسط موجودی، گواهی درآمد متقاضی، کارت یا دفترچه حساب، کارت پایان خدمت و... است.

کسانی که به دنبال دریافت وام مسکن هستند باید ضامن معتبر به بانک ارائه دهند. اخبار وام مسکن نشان می‌دهد که دولت در تلاش است تا بتواند دریافت تسهیلات مسکن را آسان‌تر سازد.

وام کالا

یکی دیگر از وام‌های قابل دریافت که توسط مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد وام کالا است. اگر تمایل به تعویض وسایل منزل خود هستید اما بودجه کافی در اختیار ندارید، طبق خبر موجود می‌توانید از وام کالا استفاده کنید. این وام نیز به مانند سایر تسهیلات دارای یک سری مدارک مورد نیاز است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کپی کارت ملی ضامن و متعهد، گواهی کسر حقوق، فیش حقوقی و حکم کارگزینی، تقاضای کتبی متعهد، افتتاح حساب در بانک و... اشاره کرد.

برای خواندن اخبار اقتصاد ایران به جدیدپرس مراجعه کنید.

وام خودرو

یکی از مهم‌ترین وام‌هایی که افراد دریافت می‌کنند وام خودرو است. زمانی که بخواهید خودروی خود را عوض کنید قطعا نیاز به وام خواهید داشت. دریافت تسهیلات مرتبط با وام خودرو به متقاضیان این امکان را می‌دهد که خودروی جدید مورد نظر خود را به شکل اقساط دریافت کنند. بانک‌های زیادی در سال‌های اخیر وام خودرو را به مشتریان می‌دهند. برای دریافت وام خودرو کافی است کپی کارت ملی ضامن و متعهد، گواهی کسر حقوق، معرفی نامه جهت پرداخت تسهیلات، تقاضانامه کتبی، برگ اختیار نامه و... را ارائه دهید. داشتن هر یک از مدارک بیان شده در این بخش برای دریافت وام خودرو الزامی است. طبق اخبار موجود، برای این که بتوانید از سایر خدمات بانک‌ها استفاده کنید بهتر است از وب سایت خبری جدیدپرس استفاده کنید.

وام خرید تجهیزات و مواد اولیه

کسانی که به عنوان افراد فعال در بخش اقتصادی، تولیدی، خدماتی و... هستند، می‌توانند از وام خرید تجهیزات استفاده کنند. این گونه افراد به آسانی می‌توانند با دریافت وام خرید ماشین آلات، تجهیزات خود را بروزرسانی کنند. مبلغ این وام برابر با نظر مشتری است که بر اساس درخواست متقاضیان قابل بررسی است. برای دریافت وام خرید تجهیزات ارائه اصل و تصویر پروانه کسب، اصل و تصویر اجاره نامه محل فعالیت، برگه تقاضای مشتری، اساسنامه و... ضروری است.

وام ازدواج

جوانان برای این که بتوانند یک زندگی مشترک را آغاز کنند، نیاز به دریافت وام ازدواج دارند. وام ازدواج در سال‌های اخیر مورد حمایت دولت قرار گرفته است تا شکل گیری زندگی مشترک در کمترین زمان ممکن و بدون دغدغه انجام شود. کسانی که در شرف ازدواج هستند، برای دریافت وام ازدواج باید تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند. در حال حاضر اخبار مرتبط با ازدواج نشان می‌دهد که زوجین می‌توانند تا حدود 100 میلیون تومان تسهیلات ازدواج دریافت کنند. البته باید خاطر نشان کرد که این موضوع در دست بررسی است و مبلغ آن ممکن است دستخوش تغییرات دیگری شود.

شرایط دریافت وام چگونه است

وام مضاربه

کسانی که در تجارت و بازرگانی دستی مشغول به کار هستند می‌توانند از این وام استفاده کنند. اشخاص حقیقی یا حقوقی، سرمایه نقدی خود را در این وام قرار می‌دهند که بر حسب نیاز خود می‌توانند در طول نیاز از آن استفاده کنند. برای دریافت این وام درخواست متقاضی، پروانه کسب، اصل و تصویر شناسنامه، تصویر شناسنامه مدیران شرکت، مجوزهای صنفی و... نیاز است. وام مضاربه در برخی از بانک‌های کشور به صورت دوره‌ای اعلام می‌شود.

جمع بندی

با توجه به این که دریافت وام توسط افراد می‌تواند مشکلات متقاضیان را تا حدود زیادی مرتفع کند، افراد بهتر است با پیگیری اخبار مرتبط در این زمینه اقدام به دریافت وام کنند. خبر افزایش وام ازدواج باعث شده است تا زوجین بتوانند در صورت نیاز از تسهیلات دریافتی بانک‌ها استفاده کنند. برای کسانی که به دنبال دریافت وام هستند مهم است که بتوانند اخبار جدید و موثق را از یک منبع آگاه دریافت کنند. جدیدپرس یک سایت خبری است که در زمینه خبر دریافت وام بسیار عالی عمل کرده است. در صورت تمایل می‌توانید به وب سایت خبری جدیدپرس سر بزنید.

کد خبر 613218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.