مهدیشهر در مسیر توسعه پایدار/ منطق ساخت خانه در شهر ایرانی

پربازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «منطق ساخت خانه در شهر ایرانی»، «لزوم تقویت مؤلفه‌های امنیت‌ساز شهر»، «تسریع در روند احداث کمربندی شرقی دوم بابل»، «خودکفایی شهرداری در تولید قطعات بتنی / ساماندهی پل‌های غیراستاندارد شهر»، «ناوگان حمل‌ونق پسماند کاملاً فرسوده است»، «تولید بیش از ۱۱ هزار تن آسفالت در کارخانه شهرداری»، «راه اندازی واحد آتش‌نشانی شهرداری / ساماندهی گلزار شهدای محله خمسلو»، «مهدیشهر در مسیر توسعه پایدار»، «حفاظ‌کشی و نصب سیستم‌های گرمایشی در باغ پرندگان زرند»، «شهرک منظریه به شهرداری واگذار می‌شود» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

منطق ساخت خانه در شهر ایرانی

«منطق ساخت خانه در شهر ایرانی» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

حسین فتحی‌اکبری، دانش‌آموخته مطالعات شهری، در یادداشتی درباره «خانه» سخن بسیار است، به‌طوری‌که نمی‌توان به راحتی درباره‌اش فکر کرد نوشت: خانه، کانون سامان اجتماعی و سلولی از شهر است که اگر نابود شود، شهر نیز نابود می‌شود. خانه نوعی ایده و برساختی اجتماعی است؛ داستانی که درباره کیستی‌مان به خود می‌گوئیم و اینکه دوست داریم چه کسی و چه چیزهایی را در نزدیک‌ترین فاصله به خودمان داشته باشیم.

ساکن امروزی خانه به نبود کیفیت اعتراض ندارد؛ کیفیتی که به نیازهای مراتب والای وجودی و نیازهای معنوی‌اش پاسخ دهد، در نتیجه چاره‌ای ندارد تا خانه خود را در مکانی فیزیکی نبیند و رویایی ذهنی داشته باشد. خانه‌ها معماری ذهن ناخودآگاه ما هستند، شهری که از لحاظ فیزیکی قابل سکونت نیست.

لزوم تقویت مؤلفه‌های امنیت‌ساز شهر

حسن حجتی، شهردار تیران گفت: لازم است مؤلفه‌های امنیت‌ساز همانند اشتغال، توسعه شهری، نشاط و ارتقای سواد اجتماعی به منظور دستیابی به آرامش عمومی تقویت شود.

وی با بیان اینکه امنیت سرمایه جامعه بشری است و قدرشناسی این نعمت و تلاش برای پویایی مؤلفه‌های امنیت‌ساز وظیفه همه شهروندان و نهادهای متولی است، افزود: اشتغال، ارتقای سواد اجتماعی و نشاط عمومی از جمله مؤلفه‌های مؤثر در تأمین امنیت است که باید تقویت شود.

تسریع در روند احداث کمربندی شرقی دوم بابل

مهدی کیانی، شهردار بابل از تسریع در روند احداث کمربندی شرقی دوم این شهر خبر داد.

وی با بیان اینکه بابل دومین شهر پرجمعیت استان محسوب می‌شود و میزان ورودی و خروجی خودروها به این شهر موجب ترافیک روزافزون آن شده است، افزود: شهرداری در این راستا احداث کمربندی دوم شرقی بابل را از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داد و آئین احداث این پروژه سال ۹۸ به اجرا گذاشته شد.

خودکفایی شهرداری در تولید قطعات بتنی / ساماندهی پل‌های غیراستاندارد شهر

«خودکفایی شهرداری در تولید قطعات بتنی / ساماندهی پل‌های غیراستاندارد شهر» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

زرند یکی از شهرهای مهم کرمان است که در شمال این استان قرار دارد. این شهر با استان یزد و شهرستان بافق و شهرهای راور، کرمان، کوهبنان و رفسنجان همسایه است.

شهرداری زرند طی یک سال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در راستای دستیابی به توسعه پایدار و جلب رضایت شهروندان انجام داده است.

علی ضیاءالدینی، شهردار زرند با اشاره به برنامه شهرداری برای کسب درآمد پایدار، گفت: با راه‌اندازی کارگاه تولیدی قطعات بتنی شهرداری در تولید جدول، پازل و بلوک‌های بتنی و موزائیک خودکفا شده است، علاوه بر تأمین نیاز شهرداری صرفه‌جویی خوبی در کاهش هزینه‌ها داشته‌ایم و طی چهار ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار قطعه بتنی در کارگاه قطعات بتنی تولید شده است.

وی در خصوص اقدامات شهرداری زرند برای مقابله با سیل، افزود: با توجه به پیش‌رو بودن فصل بارندگی لایروبی عمقی جوی‌های سطح شهر و لایروبی جوی‌ها و پل‌های خیابان‌های شهر به منظور روان‌سازی و انتقال آب به فضاهای سبز خیابان‌ها در حال انجام است و تمام پل‌های غیراستاندارد و مسدود ساماندهی و بازگشایی می‌شود.

ناوگان حمل‌ونقل پسماند کاملاً فرسوده است

جواد جباری، مسئول مدیریت پسماند شهرداری فومن گفت: ماشین‌آلات ناوگان حمل‌ونقل پسماند کاملاً فرسوده است و شهرداری به دلیل کمبود منابع مالی، توانایی نوسازی آن را ندارد.

وی ادامه داد: خدمات شهری شهرداری فومن برای مدیریت پسماند شهری، چهار دستگاه خودرو ایسوزو و دو دستگاه نیسان جمع‌آوری و حمل زباله در اختیار دارد.

تولید بیش از ۱۱ هزار تن آسفالت در کارخانه شهرداری

عبدالصادق نجفی، سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: طی شش ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۱۶۸ تن آسفالت توسط کارخانه آسفالت شهرداری تولید شده است.

وی با اشاره به عملکرد شش ماهه کارخانه آسفالت، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۱۶۸ تن آسفالت تولید و سه هزار و ۵۰۰ تن توسط اکیپ دستی و هفت هزار و ۶۶۸ تن توسط فینیشر در سطح شهر توزیع شده است.

راه‌اندازی واحد آتش‌نشانی شهرداری / ساماندهی گلزار شهدای محله خمسلو

حمیدرضا شریعتی، شهردار برف‌انبار گفت: شهرداری سامانه ۱۲۵ و دو ایستگاه آتش‌نشانی را فعال و راه‌اندازی کرده است، تا سه ماه پیش شهرداری واحد آتش‌نشانی نداشت، با پیگیری‌هایی که انجام شد سامانه ۱۲۵ فعال و دو ایستگاه آتش‌نشانی راه‌اندازی شد.

وی افزود: اکنون واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با دو نیرو و یک دستگاه ماشین در سطح شهر به صورت شبانه روزی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

مهدیشهر در مسیر توسعه پایدار

علیرضا شربتدار، شهردار مهدیشهر از قرارگیری این شهر در مسیر توسعه پایدار شهری و تداوم این مسیر با اجرای عملیات‌های عمرانی، طرح‌ها و پروژه‌های شهری خبر داد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار شهری موجب مشارکت شهروندی و ایجاد شهری پویا و سرزنده می‌شود، اظهار کرد: مدیریت شهری از ابتدای دوره جدید این مقوله را در کنار مطالبه شهروندان به‌طورجدی در دستور کار قرار داد و مسیر توسعه پایدار شهری با اجرای عملیات‌های عمرانی، طرح‌ها و پروژه‌های شهری در جریان است.

حفاظ‌کشی و نصب سیستم‌های گرمایشی در باغ پرندگان زرند

علی ضیاء‌الدینی، شهردار زرند گفت: عملیات حفاظ‌کشی و نصب سیستم‌های گرمایشی باغ پرندگان بوستان شهدای شهر انجام شده است.

وی افزود: شهرداری در راستای مصون ماندن پرندگان از سرمای پاییز و زمستان، عملیات نصب حفاظ‌های پلاستیکی و راه‌اندازی سیستم گرمایشی باغ پرندگان را توسط نیروهای سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری به انجام رسانده است.

شهردار زرند با اشاره به عملیات ساماندهی کوچه شهید عربزاده به متراژ ۶۴۰۰ مترمربع در قالب شن‌ریزی، خاک‌برداری، تسطیح و ریگلاژ، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری شهرداری زیرسازی و جدول‌گذاری معابر خاکی با هدف اصلاح چهره شهر، روان‌سازی تردد وسایل نقلیه، مناسب‌سازی محیط، سیما و منظر شهری و آسایش شهروندان است.

شهرک منظریه به شهرداری واگذار می‌شود

عبدالصادق نجفی، سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: تفاهمنامه‌ای میان اداره کل راه‌وشهرسازی، شهرداری شهرکرد و استانداری برای واگذاری شهرک منظریه به شهرداری تنظیم شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر از سوی شهرداری و در راستای آسفالت جاده تپه نورالشهدا، سازمان بسیج سازندگی سپاه کشور موافقت خود جهت اختصاص قیر رایگان را اعلام کرد.

کد خبر 611798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.