مجمع کلانشهرها بازوی مجلس در قانون‌گذاری باشند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با تاکید بر ضرورت تقویت اثربخشی مدیریت شهری در شهرهای مختلف کشور گفت: مجمع کلانشهرها بازوی مجلس در قانون‌گذاری باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدصالح جوکار امروز_پنجشنبه بیست‌ویکم مهرماه_در نشست سی‌امین کمیته ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهار کرد: مجمع کلانشهرها برای مجلس شورای اسلامی می‌تواند بازوی خوبی در حوزه قانون‌گذاری باشد.

وی به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: نقش مدیریت شهری در این قانون باید به صورت ویژه مورد توجه باشد و به ارتقای آن توجه لازم داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرها را ما به عنوان یک واحد سیاسی مستقل بشناسیم و حکمرانی و مدیریت در آن را به صورت ویژه در اختیار خود مردم قرار دهیم چرا که اگر دولت بخواهد هم تصمیم‌گیری و هم تصدی‌گری انجام دهد کار به خوبی پیش نمی‌رود.

جوکار با بیان اینکه شکل‌گیری شوراها به عنوان یک نهاد مردمی تصمیم ساز در روستاها و شهرها در همین راستا بوده خاطرنشان کرد: این بحث راه را برای اینکه مردم در امور زندگی و مدیریت شهر خود دخیل باشند و کار به آنها سپرده شود باز کرد.

وی افزود: این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با تمام توان در راستای تقویت اثربخشی آن در جامعه تلاش کنیم چرا که هر یک از ما در این مسیر وظایف سنگینی بر دوش داریم.

رئیس کمیسیون امورداخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشیم، لزوم بهره‌مندی مناسب از پیمان‌های خواهرخواندگی است.

جوکار گفت: این پیمان‌ها تاکنون آنچنان که باید و شاید مورد استفاده قرار نگرفته در حالی که می‌توان از آن بهترین و بیشترین نتیجه و بهره‌برداری‌ها را داشت.

کد خبر 611754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.