چرا «گالری نگرش» در اصفهان تعطیل شد؟

مدیر گالری نگرش گفت: شرایط کلی و فضای فرهنگی و هنری به‌گونه‌ای است که کسی شوق و ذوق فعالیت هنری ندارد. همچنین شرایط اقتصادی بدتر و سخت‌تر شده است و مجموعه‌های هنری از جمله گالری‌ها نیز در این میان متضرر یا مثل گالری نگرش کارشان به تعطیلی کشیده شده است.

علی استدلال در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گالری نگرش که بیش از چهار سال و نیم فعالیت داشت در زمستان ۱۴۰۰ تعطیل شد.

وی درباره علت تعطیلی این مجموعه خصوصی هنری، افزود: نکته مهمی که می‌توان در رابطه با گالری یا سایر هنرها به آن اشاره کرد، بی‌توجهی به هنر و انزوای هنرمندان فعال در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف است.

مدیر گالری نگرش افزود: این شرایط ایجادشده در حوزه فرهنگ و هنر باعث شده است دیگر هیچ فردی تمایلی به کار و فعالیت در این عرصه نداشته باشد.

وی افزود: شرایط کلی و فضای فرهنگی و هنری به‌گونه‌ای است که کسی شوق و ذوق فعالیت هنری ندارد. همچنین شرایط اقتصادی به‌شدت بدتر و سخت‌تر شده و مجموعه‌های هنری از جمله گالری‌ها نیز در این میان متضرر یا مثل گالری نگرش کارشان به تعطیلی کشیده شده است.

استدلال اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا طی دو سال متمادی در کنار بدتر شدن وضعیت اقتصادی و نوسان شدید قیمت‌ها نیز نقش مؤثری در این رابطه داشت و آسیب زیادی به بخش فرهنگ و هنر وارد کرد.

وی، تصریح کرد: درواقع شیوع کرونا هم روی قدرت و فراگیری فضای فرهنگی هنرمندان و هم بر شرایط مالی و اقتصادی آن‌ها تأثیرات منفی زیادی گذاشت، تا جایی که امروزه امور هنری و فرهنگی دیگر اولویت مردم نیست و از موارد دست چندم آن‌ها محسوب می‌شود.

برپایی ۴۰ نمایشگاه در گالری نگرش

مدیر گالری نگرش با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه هنری در شهر اصفهان اضافه کرد: این گالری طی چهار سال فعالیت خود با بیش از یک هزار هنرمند فعالیت مشارکتی داشته است. همچنین ۴۰ عنوان نمایشگاه مختلف هنرهای تجسمی برپا کرده و با هنرمندان داخلی و خارجی ارتباط خوبی داشته است.

وی افزود: این گالری با سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان در حوزه برگزاری نمایشگاه ارتباط خوبی داشت و در زمینه نیومدیاها، هنرها و رویدادهای جدید هنری، پیشگام و فعال بود.

استدلال اظهار کرد: تلاش ما در گالری نگرش برگزاری نمایشگاه‌هایی متفاوت با نگرش نو و رویکردی خلاقانه بود که ضمن فاصله گرفتن از رویکردهای کلاسیک، می‌کوشید ارتباط خوب و مستمری با همه هنرمندان داشته باشد.

وی تصریح کرد: آخرین نمایشگاه‌های این گالری، از جمله نمایشگاه‌های آوانگاردی بود که برگزار شد. در سال ۹۹ نیز به‌واسطه یک طرح مشارکتی با شهرداری از ما حمایت صورت گرفت.

مدیر گالری تعطیل‌شده نگرش با بیان اینکه گالری‌ها هزینه‌بر است، پیشنهاد کرد: شهرداری مکان‌هایی را در سطح شهر اصفهان در اختیار فعالان این بخش قرار دهد تا از فشارهای هزینه‌ای آن‌ها کاسته شود.

کد خبر 611583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.