نمایشگاه آثار نقاشی در گالری سایان

نمایشگاهی از آثار نقاشی داوود قنبری در گالری سایان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه آثار نقاشی خلق شده توسط داوود قنبری در گالری سایان برپا می شود. داوود قنبری متولد 1330 در تهران؛ ابتدا کار خود را در ایران با نقشه کشی و فعالیت در امور عمرانی آغاز کرد. اما از آنجا که پیوسته نگرش خاصی نسبت به طبیعت داشت؛ نیرویی درونی او را وادار می کرد تا برداشت و تفسیر خود را از آنچه در اطرافش می گذرد با نقاشی به تصویر کشد. این نقاشی ها از دورترین خاطرات و رویاهای وی از دوران کودکی تا واکنش هایش به دنیای امروز را در بر می گیرد.
قنبری در سال 1355 برای تحصیل آکادمیک نقاشی به فرانسه رفت. پس از دریافت دیپلم عالی از مدرسه هنر های زیبای پاریس، تحصیلات خود را در رشته هنر های تجسمی در دانشگاه سوربن به پایان رساند. وی یکی از پرکارترین نقاشان عصر حاضر به شمار می رود و منش و شخصیت ویژه و عشق سرشارش به ایران را می توان در تک تک آثارش مشاهده کرد. وی پس از تحصیل در «بوزار»، دکترای هنرهای تجسمی‌اش را از «پانتئون سوربن» کسب کرده است. او همچنین سابقه مدیریت و همکاری با مراکز بزرگ هنری مانند موزه ژرژ پمپیدو، موزه ملی لوکزامبورگ و تدریس هم‌زمان با برگزاری بیش از پنجاه نمایشگاه گروهی و انفرادی را در کارنامه هنری‌اش دارد.
این نمایشگاه جمعه 23 مهرماه ساعت 17 گشایش می یابد و علاقمندان می توانند همه روزه تا 5 ابان ماه ساعت 17 تا 21 برای بازدید از این نمایشگاه به گالری سایان واقع در خیابان ابوذر، بن بست 32 مراجعه نمایند.12168/135
کد خبر 250849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.