از برداشت اطلاعات مکان‌مند ناژوان تا توسعه پارک ارکیده اراک

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایجاد سومین میدان بزرگ شهری، منشأ تحول در منطقه ۱۴ اصفهان / رفع مشکل ۴۰ ساله جاده جلوان»، «پارک ارکیده اراک توسعه می‌یابد»، «اتمام عملیات جابه‌جایی تأسیسات بزرگ شهری در پروژه شهدای ورزشکار»، «احصای نقاط ضعف و قوت شهرداری برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان»، «اجرای پروژه برداشت اطلاعات مکان‌مند از ناژوان»، «حضور بیش از ۵۰۰ آتش‌نشان در المپیاد آتش‌نشانان ورزشکار شهرداری‌ها»، «لزوم بازنگری در طرح پیشنهادی اصلاح ماده ۱۰۰/ تغییر مسائل این کمیسیون با تصویب طرح جدید»، «امنیت پایدار در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برقرار است»، «صیانت همه‌جانبه از آتش‌نشانان اصفهان / خرید خودروی عملیات هزمت» و «کام آتش‌نشانان کرج همچنان تلخ است…» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

ایجاد سومین میدان بزرگ شهری، منشأ تحول در منطقه ۱۴ اصفهان / رفع مشکل ۴۰ ساله جاده جلوان

«ایجاد سومین میدان بزرگ شهری، منشأ تحول در منطقه ۱۴ اصفهان / رفع مشکل ۴۰ ساله جاده جلوان» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

محمد مهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر از ۱۵ کشور جهان به قصد زیارت حرم حضرت زینبیه (س) در این منطقه حضور می‌یابند و این امر می‌تواند اقتصاد منطقه را متحول می‌کند، لذا توسعه حرم زینبیه و ایجاد سومین میدان بزرگ شهری در دوره مدیریت جدید شهری، منشأ تحولات عظیم در منطقه ۱۴ خواهد بود.

وی تصریح کرد: اصلاح جاده عاشق شرقی در منطقه ۱۴ به نام جاده مرگ که به طور متوسط هر ماه یک نفر در آن کشته می‌شود، از مطالبات ۴۰ ساله مردم این منطقه بود که دلیل واقع شدن این جاده در حریم شهری، مشکلات آن تاکنون رفع نشده بود، اما با پیگیری شهرداری منطقه ۱۴، حمایت استانداری و توجه ویژه این دوره ششم مدیریت شهری با مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در کمتر از شش ماه، جاده عاشق شرقی و جاده جلوان تا پایان سال آسفالت، تکمیل و تحویل مردم می‌شود که در نوع خود، رفع مشکل ۴۰ ساله مردم توسط مدیریت شهری بی‌نظیر است.

پارک ارکیده اراک توسعه می‌یابد

از دیگر خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «پارک ارکیده اراک توسعه می‌یابد» بود.

حامد آزاد، مدیر اداره املاک و مستغلات شهرداری اراک با بیان اینکه تملک ملک مجاور پارک ارکیده میدان انقلاب جهت توسعه فضای سبز شهری انجام شد، گفت: اداره املاک و مستغلات شهرداری اراک پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به تملک ملکی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در مجاورت پارک ارکیده میدان انقلاب در راستای توسعه این پارک، اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به تأکیدات شهردار اراک و اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر لزوم توسعه فضای سبز شهری و افزایش اماکن تفریحی در سطح شهر، ملک مجاور پارک ارکیده واقع در میدان انقلاب را که به مخروبه تبدیل شده بود، از مالکان خریداری شده است و به‌زودی جهت الحاق به پارک مذکور، در اختیار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قرار خواهد گرفت.

اتمام عملیات جابه‌جایی تأسیسات بزرگ شهری در پروژه شهدای ورزشکار

«اتمام عملیات جابه‌جایی تأسیسات بزرگ شهری در پروژه شهدای ورزشکار» یکی از خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات آن تشریح شد.

امیر درخشان‌فر، مدیرکل امور فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان از اتمام عملیات جابه‌جایی تأسیسات بزرگ شهری در پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار خبر داد و گفت: در این پروژه شاهد جابه‌جایی تأسیسات بزرگ شهری همچون فیبرنوری، آب و فاضلاب، برق و گاز بودیم که به دلیل ابعاد و گستردگی، اقدام دشوار و بزرگی بود.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار حدود ۸۵ میلیارد تومان و هزینه جابه‌جایی تأسیسات نیز ۳۷ میلیارد تومان است، تصریح کرد: در مراحل نخست آغاز عملیات احداث پروژه شهدای ورزشکار، با همکاری شرکت‌های تاسیساتی از جمله برق و مخابرات، دکل‌های برق توسط شرکت برق‌منطقه‌ای و کابل‌های فیبر نوری توسط مخابرات جابه‌جا شد.

احصای نقاط ضعف و قوت شهرداری برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان

«احصای نقاط ضعف و قوت شهرداری برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد با اشاره به اینکه شهرداری این کلان‌شهر در حال احصای نقاط ضعف و قوت روند ارائه خدمات به شهروندان توسط این نهاد است، گفت: این اقدام برای بهبود هرچه بیشتر و بهتر خدمات در سطح شهر انجام می‌شود.

فلسفه تشکیل شهرداری‌ها را ارائه خدماتی دانست که مردم به صورت عمومی نیاز به آن دارند و این خدمات نیز در حوزه‌های مختلف است که امکان تأمین آن به صورت فردی برای شهروندان وجود ندارد، از این رو در قانون مقرر شد موسساتی همچون شهرداری‌ها تشکیل شود و در روستاها نیز دهیاری‌ها با همین هدف شکل گرفت تا خدمات به صورت تجمیعی با هزینه بسیار پایین‌تر از فردی به شهروندان ارائه شود.

اجرای پروژه برداشت اطلاعات مکان‌مند از ناژوان

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «اجرای پروژه برداشت اطلاعات مکان‌مند از ناژوان» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان و رئیس کمیته عالی ناژوان گفت: برای نخستین‌بار پروژه برداشت اطلاعات مکان‌مند از عرصه ناژوان با محوریت مدیریت طرح ساماندهی ناژوان و همکاری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان، به مرحله اجرا رسیده است.

وی در خصوص بهینه‌سازی زیرساخت‌ها و امکانات موجود در مراکز گردشگری این محدوده، خاطرنشان کرد: در تدوین طرح جامع اجرایی ناژوان، برداشت این اطلاعات به عنوان نقشه‌برداری زمینی جز اقدامات زیربنایی، مهم و تأثیرگذار است که در این راستا مدیریت و برنامه‌ریزی بخش‌های مختلف مدیریت شهری به ویژه خدمات‌رسانی به مالکان، ساکنان و گردشگران، بدون دسترسی سریع به منابع اطلاعات دقیق و صحیح امکان‌پذیر نیست.

معاون شهردار اصفهان با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات به‌عنوان نخستین قدم به منظور دست‌یابی به پایگاه‌های اطلاعاتی مناسب، تصریح کرد: در این مسیر از موضوعاتی همچون ذخیره و طبقه‌بندی اطلاعات و تدوین راهکارهای عملیاتی در مسیر مرتفع‌سازی مسائل و در نهایت ارائه خدمات شایسته می‌توان به عنوان گام‌های بعدی در فعال‌سازی این اقدام اشاره کرد.

حضور بیش از ۵۰۰ آتش‌نشان در المپیاد آتش‌نشانان ورزشکار شهرداری‌ها

«حضور بیش از ۵۰۰ آتش‌نشان در المپیاد آتش‌نشانان ورزشکار شهرداری‌ها» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: سیزدهمین المپیاد عملیاتی-ورزشی آتش‌نشانان کشور با حضور بیش از ۵۰۰ آتش‌نشان ورزشکار شهرداری‌ها از سوی این سازمان به میزبانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز آغاز شد؛ مسابقات این دوره در چهار رشته دوی ۱۰۰ متر بامانع، دوی چهار در ۱۰۰ متر امدادی، آبرسانی با موتور پمپ و عملیات چالش آتش‌نشانان در ورزشگاه یادگار امام (ره) و پارک ائل‌گلی تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سیزدهمین المپیاد عملیاتی و ورزشی آتش‌نشانان کشور با مشارکت سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های کشور و فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که برگزاری این المپیاد تأثیر خوبی در ایفای نقش حرفه‌ای جامعه آتش‌نشانان کشور داشته است.

لزوم بازنگری در طرح پیشنهادی اصلاح ماده ۱۰۰/ تغییر مسائل این کمیسیون با تصویب طرح جدید

«لزوم بازنگری در طرح پیشنهادی اصلاح ماده ۱۰۰/ تغییر مسائل این کمیسیون با تصویب طرح جدید» یکی از گفت‌وگوهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات آن تشریح شد.

غلامعلی فیض‌الهی، مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا تاکید کرد: نظر من این است که طرح پیشنهادی اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها رأی نمی‌آورد، زیرا دادستان وظایفی دارد و برای صدور حکم باید جلسه دادرسی در دادگاه برگزار شود و راسا نمی‌تواند حکم صادر کند؛ مأموران شهرداری به‌هیچ عنوان نمی‌توانند ضابط دادگستری باشند، زیرا طبق قانون ضابطان این مرجع قضائی باید تحت نظر دادستان فعالیت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح اصلاح تبصره‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها توسط شهرداری تهران و وزارت کشور پیشنهاد شده است، با تصویب آن بسیاری از مسائل این کمیسیون‌ها به‌طورکلی تغییر می‌کند، اما معتقدم با تدوین یک طرح پیشنهادی توسط افرادی که با این ماده در ارتباط بودند، بیشتر جنبه عملیاتی پیدا خواهد کرد.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: می‌توان انتظار داشت که با تصویب و لازم‌الاجرا شدن طرح پیشنهادی اصلاح ماده ۱۰۰، هرج‌ومرجی در جامعه رخ دهد. تاکنون بیش از چهار مرتبه اصلاحیه برای این ماده پیشنهاد شده است و هیچ‌کدام از آن‌ها رأی نیاورده است. پیشنهاد می‌کنم تعدادی از افرادی که در حوزه ماده ۱۰۰ فعالیت کردند همراه با چند نفر حقوقدان برای تنظیم اصلاحیه این ماده قانونی گرد هم آیند و آن را تنظیم کنند تا بیش از پیش جنبه عملیاتی داشته باشد.

امنیت پایدار در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برقرار است

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «امنیت پایدار در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برقرار است» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس گفت: امنیت و آرامش یکی از شاخصه‌های توسعه شهر پایدار است که با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی شاهد امنیت پایدار در استان هرمزگان و شهر بندرعباس هستیم.

وی با تقدیر از شجاعت و ایثارگری‌های نیروی انتظامی، اظهار کرد: امنیت، نظم، آرامش و ثبات هر شهر مرهون رشادت‌های کارکنان ایثارگر نیروی انتظامی است؛ امنیت و آرامش یکی از شاخصه‌های توسعه شهر پایدار است که با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی شاهد امنیت پایدار در استان هرمزگان و شهر بندرعباس هستیم.

صیانت همه جانبه از آتش‌نشانان اصفهان / خرید خودروی عملیات هزمت

از دیگر گفت‌وگوهای پربازدید در هفته گذشته «صیانت همه جانبه از آتش‌نشانان اصفهان / خرید خودروی عملیات هزمت» بود.

آتشپاد دوم عبدالله ایوبی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تجهیز کامل هر نفر آتش‌نشان به تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی هنگام مقابله با حریق و حوادث، حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای سازمان آتش‌نشانی هزینه دارد، چراکه به عنوان مثال قیمت یک کلاه ضد انفجار طبق استاندارد دنیا حدود ۲۰ میلیون تومان، لباس اروپایی معمولی با حداقل استانداردها حدود ۴۰ میلیون تومان، چکمه هارویک حدود چهار میلیون تومان، دستکش پنج میلیون تومان، دستگاه تنفسی آتش‌نشان حدود ۲۵ میلیون تومان، مقنعه آتش‌نشانان دو میلیون تومان، چراغ‌قوه ساده پنج میلیون تومان و یک چراغ‌قوه ضد انفجار و ضد آب حدود ۱۵ میلیون تومان برای سازمان هزینه‌بر است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی اصفهان تا حد زیادی از تجهیزات به‌روز برخوردار است و تمام نیروهای عملیاتی این سازمان اورشلوار عملیاتی، کلاه ضد انفجار، کفش ایمن. مقنعه مخصوص دارند و سالانه این امکانات و تجهیزات تحویل آنها می‌شود، به تازگی نیز چراغ قوه خریداری و تحویل نیروها شده است، تاکید کرد: سعی می‌کنیم به هر نفر از نیروهای عملیاتی یک ماسک تنفسی بدهیم، زیرا با توجه به رعایت موارد بهداشتی و اینکه این دستگاه روی مجاری تنفسی نیروها قرار می‌گیرد، نیاز است که این امکان به صورت شخصی باشد، از این‌رو در صدد هستیم امسال نسبت به خرید ماسک تنفسی اقدام کنیم.

کام آتش‌نشانان کرج همچنان تلخ است…

دیگر گزارش پربازدید هفته گذشته «کام آتش‌نشانان کرج همچنان تلخ است…» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

امسال روز آتش‌نشان در حالی پشت سر گذاشته شد که آتش‌نشانان کرج، همچنان در انتظار تصویب تمام بندهای لایحه بهبود اوضاع معیشتی و شغلی خود هستند؛ آن‌ها تاکید دارند که از سال گذشته تاکنون، مدیریت شهری کرج به وعده‌های خود پایبند نبوده و هیچ گام مثبتی برای بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها برنداشته است.

محمد یساولی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با بیان اینکه فداکاری‌ها و جانفشانی‌های آتش‌نشانان همواره مورد سپاس و تکریم مردم است، اظهار می‌کند: رفع دغدغه آتش‌نشانان در اولویت کاری سازمان قرار دارد و بدون شک در فضای تعامل و گفت‌وگو بستر لازم برای احقاق حق آنها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش و ازخودگذشتگی آتش‌نشانان بر کسی پوشیده نیست و تا حد امکان برای بهبود شرایط کاری آن‌ها تلاش خواهیم کرد، می‌افزاید: مشکلات همکاران آتش‌نشانی به یک‌باره ایجاد نشده است، لذا امکان رفع مشکلاتشان در زمان کوتاه وجود ندارد.

علی قاسمپور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز تاکید می‌کند: مجموعه مدیریت شهری در این دوره اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از آتش‌نشانان دارد و بخشی از تلاش‌های صورت گرفته در قالب تصویب لایحه ارتقای معیشت آتش‌نشانان به ثمر نشسته است که امیدواریم با حمایت شورای ششم این روند ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه چهار بند از لایحه ارتقای معیشت آتش‌نشانان به تصویب رسیده و در کمیته انطباق فرمانداری نیز مورد تأیید قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد: شورای ششم بتواند بخش از زحمات آتش‌نشانان کرجی را جبران کند.

کد خبر 611504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.