برنامه استریم ویدیو و پخش زنده گیم + سایت دانلود و معنی Streaming App

پخش استریم، انتقال مداوم فایل­‌های صوتی یا تصویری از سرور به مشتری است. به عبارت ساده‌تر، استریم زمانی است که مصرف‌کنندگان تلویزیون تماشا می­‌کنند یا پادکست­‌های دستگاه‌­های متصل به اینترنت را گوش می­‌دهند.

به گزارش ایمنا، استریم پخش یک رویداد از طریق اینترنت به صورت زنده است. نمایش‌های اهدای جوایز، ورزش‌ها، مسابقات بوکس، بازی‌های ویدئویی و رویدادهای ویژه از محبوب‌ترین انواع لایو استریم هستند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی همه چیز را از رویدادهای افراد مشهور، تبلیغات و اتفاقات زندگی گرفته تا موضوعات مختلف را بین کاربران پخش می‌کنند. می‌توانید روی هر تلفن هوشمند، تبلت، تلویزیون، رایانه یا کنسول بازی سازگار با اتصال اینترنت نسبتاً سریع، لایو استریم پخش کنید.

ویدئو استریم معمولاً با یک فایل رسانه‌ای از پیش ضبط شده که بر روی یک سرور راه دور میزبانی می‌شود آغاز می‌شود. هنگامی که سرور درخواست مشتری را دریافت کرد، داده‌های موجود در فایل ویدئویی فشرده شده و به صورت قطعه قطعه به دستگاه درخواست کننده ارسال می‌شود. فایل‌های صوتی و تصویری به بسته‌های داده تقسیم می‌شوند، جایی که هر بسته حاوی یک قطعه کوچک داده است. یک پروتکل انتقال که در بیشتر مواقع یا پروتکل کنترل انتقال (TCP) یا پروتکل دیتاگرام کاربر (UDP) است، برای تبادل داده‌ها از طریق شبکه استفاده می‌شود. هنگامی که مشتری درخواست کننده بسته‌های داده را دریافت کرد، یک پخش کننده ویدئو در سمت کاربر داده‌ها را از حالت فشرده خارج کرده و تصویر و صدا را تفسیر می‌کند. فایل‌های ویدئویی پس از پخش به طور خودکار حذف می‌شوند.

برنامه استریم ویدیو و پخش زنده گیم + سایت دانلود و معنی Streaming App

مزایا استریم

دانلود در مقابل استریم: کاربران می‌توانند بدون نیاز به دانلود ویدئوها را مشاهده کنند.

وضوح پخش بالا: برخی از سرویس‌ها تا کیفیت ۴k را پشتیبانی می‌کنند که کیفیت بالاتری نسبت به استاندارد رزولوشن تلویزیون‌های دیگر ارائه می‌دهد.

قیمت: برخی از سرویس‌های پخش ویدئو مانند YouTube و آپارات را می‌توان به صورت رایگان استفاده کرد، در حالی که سایر سرویس‌های پخش به مدل‌های اشتراکی متکی هستند که ممکن است هزینه کمتری از میانگین اشتراک کابلی داشته باشند.

انتخاب پلتفرم: کاربران می‌توانند از بین پلتفرم‌های مختلفی برای پخش ویدئو انتخاب کنند. سرویس‌های پخش تلویزیون و فیلم معمولاً سعی می‌کنند با تولید محتوای انحصاری با یکدیگر رقابت کنند. کاربران می‌توانند محتوای پخش‌شده زنده را همان‌طور که اتفاق می‌افتد مشاهده کنند، در حالی که در سیستم استریم می‌توانند محتوای درخواستی را که رسانه‌ای از قبل ضبط‌شده است، هر زمان که بخواهند مشاهده کنند.

تنوع محتوا: از آنجایی که مفهوم پخش ویدئو بسیار گسترده است، افراد می‌توانند نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، محتوای تولید شده توسط کاربر را از وب‌سایت‌هایی مختلف یا محتوای لایو استریم مشاهده کنند.

OBS Studio

برنامه OBS Studio را می‌توان جز بهترین نرم افزارهای رایگان و قدرتمند استریم دانست. این برنامه کدباز، قوی و انعطاف‌پذیر می‌تواند به راحتی تمام نیازهای شما برای یک استریم با کیفیت را به صورت رایگان تأمین کند. این نرم‌افزار هم‌اکنون بر روی ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. کار کردن با برنامه OBS Studio بسیار ساده است و شما تنها نیاز دارید کد استریم وارد کنید و به راحتی به استریم بپردازید. همچنین برخی الحاقی‌ات مانند تصویر، متن، دوربین و کارت کپچر را نیز می‌توانید به صفحه استریمت اضافه کنید. در آخر شایان ذکر است که با برنامه OBS Studio می‌توانید به صورت مستقیم بر روی توییچ، یوتیوب، میکسر، فیسبوک و هر پلتفرم دیگر استریم کنید. همچنین این برنامه امکان ضبط صفحه مانیتور نیز به کاربران می‌دهد.

Streamlabs OBS

برنامه Streamlabs OBS یک چهره دوست‌داشتنی‌تر از OBS Studio است. در هر دو برنامه نام OBS به چشم می‌آید و محیط کاری هر دو بسیار شبیه به هم است. یکی از دلایل آن بهره گرفته از کدهای برنامه OBS Studio است. اما از برخی جهات، برنامه Streamlabs OBS بسیار سرتر از نسخه اقتباس شده است. این برنامه امکانات زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. یکی از این امکانات، وجود بخشی به نام پوسته است. شما در این بخش می‌توانید به منبع نامحدودی از پوسته‌ها دسترسی پیدا کنید. پوسته‌هایی که بعضی از آن‌ها به صورت اختصاصی برای یک بازی خاص مانند بازی Fortnite ساخته شده‌اند و با استفاده از آن فضای استریم به بازی موردنظر نزدیک‌تر می‌شود. این پوسته‌ها در دو بخش انیمیشن و ثابت به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در کنار این پوسته‌ها، پلاگین‌هایی نیز در این برنامه به صورت رایگان در دسترس کاربران است که می‌تواند به هر چه بهتر شدن کیفیت استریم کمک کند.

برنامه استریم ویدیو و پخش زنده گیم + سایت دانلود و معنی Streaming App

Nvidia Shadowplay

اگر یک کارت گرافیکGeForce دارید، برنامه Nvidia Shadowplay می‌تواند به شما در راه استریم کردن کمک کند. اما یکی از نکات بد این برنامه این است که شما با این برنامه فقط می‌توانید از صفحه بازی استریم تهیه کنید و نمی‌تواندی هیچ‌گونه محتویات اضافه بر روی صفحه استریم قرار دهید. محتویات اضافه‌ای مانند تصویر دوربین و یا … هیچکدام نمی‌تواند بر روی صفحه قرار بگیرد و تنها خود بازی استریم می‌شود. از همین رو افراد کمی با این برنامه استریم می‌کنند و شاید گزینه خوبی برای این کار نباشد.

Xsplit Gamecaster

برنامه Xsplit Gamecaster مانند دیگر برنامه‌های استریم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد اما نکته‌ای که آن را متفاوت می‌کند، پرداخت‌های درون برنامه‌ای آن است. برنامه Xsplit Gamecaster نیز از یوتیوب، توییچ و فیسبوک برای استریم کردن پشتیبانی می‌کند. همچنین این برنامه از تکنولوژی پرده سبز نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از آن برای استریم‌هایتان استفاده کنید. شایان ذکر است که نسخه ماهیانه آن ۴.۱۷ دلار و نسخه مادام‌العمر آن ۱۹۹ دلار قیمت دارد.

Bebo

اگر برنامه‌های استریم را یک خانواده فرض کنیم، برنامه Bebo کوچک‌ترین عضو این خانواده است که راهی طولانی برای رسیدن به OBS Studio در پیش دارد. اما یکی از نکاتی که باعث می‌شود ما به سراغ عضو کوچک خانواده برویم، ویژگی مثبت آن است. برنامه Bebo به سیستمی بسیار ضعیف‌تر از سیستم‌هایی که برای برنامه‌های دیگر می‌خواهیم، نیاز دارد و همین باعث می‌شود که بیشتر استریمرها به سمت این برنامه بروند. شاید سوال کنید که چرا یک استریمر باید به سراغ یک برنامه‌ای که از سیستمشان توان کمتری می‌خواهد برود جواب در اینجاست که این کار باعث می‌شود تا به جای اینکه قدرت سیستمتان به خاطر پردازش برنامه استریم به هدر رود، بیشتر بر روی گرافیک و پردازش بهتر بازی متمرکز شود. پس اگر به دنبال برنامه‌ای برخلاف Streamlabs OBS هستید؛ حتماً برنامه Bebo را نصب و از آن استفاده کنید.

برنامه استریم ویدیو و پخش زنده گیم + سایت دانلود و معنی Streaming App

Stream Stickers

استفاده از آن می‌توانید بیش از ۵۰ استیکر محبوب فضای مجازی را به قسمت گفتگو استریم اضافه کنید. همچنین این افزونه می‌تواند به یک امتیاز مثبت برای مخاطبتان استریم تبدیل شود. به این نحو که برای کسانی که بیشترین کمک مالی را انجام داده‌اند، این استیکرها را آزاد می‌کنید و یا یک استیکر به خصوص را به آن‌ها اختصاص می‌دهید. در کل افزونه Stream Stickers، جز افزونه‌های سرگرم‌کننده و جالب است که در وب سایت Twitch می‌توانید آن را به صورت رایگان نصب کنید.

Taunt

این افزونه باعث می‌شود که به مخاطبانتان بیشتر از قبل نزدیک شوید. به این صورت که یک سوال یا بهتر است بگوییم چالش مطرح می‌کنید. مثلاً می‌گوئید: به نظرتان من تو ۱۵ دقیقه ۱۰ نفر رو می‌کشم؟

بعد از آن مخاطبان استریمتان باید به این سوال جواب دهند و بعد از ۱۵ دقیقه اگر واقعاً توانسته باشید به هدفتان برسید، امتیازی به عنوان جایزه بین کسانی که جواب درست داده‌اند پخش می‌شود. حال اگر در طول استریم این بحث را ادامه دهید و هربار امتیازاتی را بین جامعه آماری پخش کنید، در آخر به یک لیست از کسانی که بیشترین جواب درست داده‌اند می‌رسید. لیستی که می‌توانید برای آن جایزه‌ای را در نظر بگیرید و با این کار به رشد آماری استریم نیز کمک کنید.

Event Countdown

با استفاده از این افزونه می‌توانید در صفحه توییچ لحظه شماری را برای شروع یک رویداد و یا یک استریم راه بیاندازید. به عنوان مثال می‌توانید برای یک جعبه گشایی در استریم از افزونه Event Countdown استفاده کنید و بگویید رأس ساعت ۱۰ شب، این جعبه گشایی به صورت زنده از کانال توییچ پخش می‌شود.

Streamlabs Face Masks

افزونه Face Mask، یک فیلتر سه بعدی است که با استفاده از آن مخاطبان استریم می‌توانند در حین استریم، بر روی صورتتان ماسک‌های مختلفی استفاده کنند. این افزونه یک راه جدید برای جذاب‌تر شدن تجربه استریم برای بینندگان آن است. شایان ذکر است که این ماسک‌ها رده بندی‌های مختلفی دارند. به عبارتی دیگر برای استفاده از آن، مخاطب باید در رده خاصی قرار داشته باشد. به عنوان مثال، ۲۴ ماسک صورت برای رده ۳ در دسترس است و برای دنبال‌کننده‌هایی که در رده ۲ قرار دارند، تنها ۱۲ ماسک صورت در دسترس قرار می‌گیرد. نکته مهم این افزونه، این است که برای استفاده آن باید حتماً از برنامه Streamlabs OBS استفاده کنید.

کد خبر 611441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.