برگزاری اجلاسیه گرامیداشت ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام

رئیس کنگره ملی شهدای قم گفت: نخستین اجلاسیه کنگره ملی شهدای قم با عنوان گرامیداشت ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام ۲۰ مهرماه در سالن بیداری جامعه‌الزهرا (س) برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، علی‌اکبر خوشگفتار مقدم در نشست خبری نخستین اجلاسیه گرامیداشت ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام که امروز_ یک‌شنبه هفدهم مهرماه با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با بیان این که فعالیت‌های کنگره ملی شهدا با سرعت در حال انجام است و به اجلاسیه پایانی نزدیکی می‌شویم، اظهار کرد: پیش از اجلاسیه نهایی که در آبان ماه و شب شهادت شهید زین‌الدین برگزار می‌شود، هفت اجلاسیه برگزار می‌شود.

خوش‌گفتارمقدم، گفت: این اجلاسیه چهارشنبه بیستم مهر برگزار می‌شود و اجلاسیه‌های بانوان شهیده، اجلاسیه شهدای فراجا، اجلاسیه شهدای، ارتش و اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر نیز از دیگر اجلاسیه‌های پیش‌رو است.

وی با اشاره به این که فعالیت‌های فرهنگی جانبی نیز در کنگره ملی شهدای قم از جمله ساخت ۶۰ مستند در حال انجام است، افزود: حدود ۵۰ عنوان کتاب توسط انتشارات جمکران برای صنوف مختلف در حال چاپ و تدوین است، شعر سمفونی شهدای قم به عنوان خط شکنان در مرحله نوشتن نُت برای اجرا است.

رئیس کنگره ملی شهدای استان قم تصریح کرد: فیلم شهدای استان نیز تحت عنوان نهر خین به کارگردانی جواد افشار ساخته خواهد شد و طرف وزارت ارشاد حمایت کامل خواهد شد همچنین در راستای برنامه‌های کنگره ملی شهدای قم دو سریال مربوط به شهید زین‌الدین تولید خواهد شد.

وی گفت: تئاتر فصل شیدایی با رکورد ۶۵۰۰ نفر در حال برگزاری است که پیش بینی می‌کنیم به رکورد ۱۰ هزار نفر هم برسیم.

قم پایتخت شهدای نهضت جهان اسلام است

حسین تناور، فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ علی‌بن ابیطالب (ع) با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد که می‌فرماید: إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقیقت خدا حال قومی را تغییر نمی‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند، گفت: خداوند در آیه ۲۴۹ سوره مبارکه بقره فرمود: کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً بِإِذنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرینَ: چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند و خداوند، با صابران و استقامت‌کنندگان است، بر اساس این آیه، شرط همراهی با خداوند صبر و استقامت در مسیر است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همواره تهدیدی برای امپراتوری نظام سلطه بوده، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند صیانت کشور از دست‌انداز دشمن با مقاومت به دست می‌آید و نه با تسلیم.

وی افزود: از حدود ده ملیت عراق، پاکستان، افغانستان، حجاز، بحرین، لبنان، فرانسه، الجزایر و آذربایجان در استان قم شهید داریم لذا می‌توان گفت قم پایتخت شهدای نهضت جهان اسلام است.

کد خبر 610827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.