حفظ سلامت قلب با نوشیدن آب کافی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوشیدن پنج لیوان آب در روز می‌تواند خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال مرگ ناشی از حملات قلبی در میان افرادی که روزانه پنج لیوان آب می‌نوشند، نسبت به افرادی که کمتر از دو لیوان آب در روز می‌نوشند، ۴۱ درصد کاهش می‌یابد. افراد باید با نوشیدن آب کافی در روز، از بروز حملات قلبی پیشگیری کنند.

با هیدراته نگه‌داشتن بدن، یعنی نوشیدن آب بیشتر از آنچه از دست می‌دهید، قلب می‌تواند بهتر وظایف خود را انجام دهد. قلب هیدراته می‌تواند خون را راحت‌تر پمپاژ کند و به عضلات اجازه می‌دهد بهتر عمل کنند. زمانی که بدن دچار کم‌آبی شود، بر قلب فشار وارد می‌شود، مقدار خون در گردش یا حجم خون هنگام کم‌آبی بدن کاهش پیدا می‌کند. ضربان قلب افراد به منظور جبران کم‌آبی بدن، سریع‌تر می‌شود و باعث می‌شود فرد احساس تپش قلب کند.

توصیه شده است که افراد در بعضی شرایط آب بیشتری بنوشند، برای نمونه هنگامی که در حال تمرین یا انجام دیگر فعالیت‌های بدنی هستید آب بیشتری مصرف کنید. همچنین، در صورتی که از بیماری‌های خاص مانند دیابت یا بیماری قلبی رنج می‌برید، باید میزان مصرف آب را افزایش دهید. در صورتی که دچار علائم کم آبی بدن مانند سرگیجه و ضعف می‌شوید نیز باید آب بیشتر بنوشید.

کد خبر 610205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.