مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری دنبال می‌شود»، «"اصفهان من" روی مدار مشارکت شهروندان»، «آغاز عملیات حفاری ۳ ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان»، «ظرفیت پارکینگ‌های زیرسطحی به ۲۰۰۰ خودرو می‌رسد»، «لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر از عرصه‌های فضای سبز اصفهان»، «کنگره شهدا در تمام مناطق شهر اصفهان برگزار شود»، «لزوم رعایت استانداردها و الزامات ایمنی ابرسازه‌های تفریحی اصفهان»، «پیشنهاد پرداخت وام بلندمدت به متقاضیان پروانه ساختمانی در مناطق شهری»، «قرارگاه ساخت مسکن در شهرداری اصفهان ایجاد شود» و «گزارشی از فرایند غیرحضوری کردن پروانه ساختمانی ارائه شود / شهردار پاسخگوی تذکرات باشد» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری دنبال می‌شود

محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری و حفاظت از سلامت تجهیزات این حوزه یکی از مهم‌ترین رویکردهای مدیریت شهری در دوره جدید محسوب می‌شود که در این مسیر شاهد انجام عملیات آزمایش دوره‌ای و بازآماد (اورهال) فنی تله‌سی‌یژ ناژوان هستیم.

وی افزود: در این اقدام فنی شاهد تلاش کارکنان شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان در تله‌سی‌یژ ناژوان هستیم که به منظور انجام عملیات بافت کابل تله‌سی‌یژ ناژوان هماهنگی‌های لازم برای حضور شرکت معتبر بین‌المللی انجام شده است.

«اصفهان من» روی مدار مشارکت شهروندان

سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار و رئیس هیئت مدیره سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: با توجه به سیاست شهرداری مبنی بر مشارکت شهروندان در امور شهری، پروژه‌های باشگاه و پروفایل شهروندی در حال برنامه‌ریزی است که ثمره آن در قالب نرم‌افزار جامع «اصفهان من» به شهروندان ارائه خواهد شد.

وی افزود: در زمینه هوشمندسازی، با تشکیل میز هوشمندسازی به ریاست شهردار اصفهان، همچنین تدوین نقشه راه شهر هوشمند با هدف همسوسازی تمام فعالیت‌های مجموعه شهرداری در این زمینه، به دنبال تحقق پروژه‌های تعریف شده در حوزه‌های حمل‌ونقل شهری، شهرسازی الکترونیک، محیط زیست و خدمات شهری، نوسازی و تحول اداری، برنامه‌ریزی شهری و پروژه‌های زیرساختی در حوزه فاوا هستیم.

آغاز عملیات حفاری ۳ ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان

سیدمحسن واعظی‌فر، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت عمرانی سه ایستگاه خط دو متروی این کلان‌شهر گفت: از مجموع ۱۶ ایستگاهی که در فاز نخست خط دو متروی اصفهان در حال اجرا است، به‌تازگی عملیات حفاری و احداث سه ایستگاه آخر شامل ابن‌سینا، امام علی (ع) و حافظ آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از دو جبهه کاری با استفاده از سه دستگاه تی‌بی‌ام (دستگاه حفار مکانیزه) عملیات حفاری در حال انجام است و در طول مسیر خط دو، ۲۳ ایستگاه وجود دارد که در حال حاضر اولویت نخست اجرای آن ۱۴.۷ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه است، به‌نحوی که از ایستگاه دارک آغاز می‌شود و به ایستگاه شهید حجازی ابتدای خیابان کهندژ خاتمه پیدا می‌کند.

ظرفیت پارکینگ‌های زیرسطحی به ۲۰۰۰ خودرو می‌رسد

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید ظرفیت این پارکینگ‌ها در شهر اصفهان به دو هزار خودرو خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۱۵۴ پارکینگ در سطح شهر اصفهان وجود دارد که تعداد پارکینگ‌های فعال و تحت نظارت شهرداری ۵۱ عدد با ظرفیت ۱۱ هزار و ۱۷ خودرو است و مابقی توسط بخش خصوصی تحت نظارت اتحادیه مرتبط اداره می‌شود، ادامه داد: با توجه به تراکم ساخت‌وسازهای موجود در مرکز شهر و نبود زمین با کاربری پارکینگ همچنین افزایش قیمت ملک در این محدوده‌ها، چندسالی است شهرداری اصفهان مشکل کمبود پارکینگ عمومی را با حفاری طول بعضی از خیابان‌ها و احداث پارکینگ‌های زیرسطحی رفع کرده است.

لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر از عرصه‌های فضای سبز اصفهان

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر از عرصه‌های فضای سبز این کلان‌شهر، گفت: شهرداری تنها متولی جمع‌آوری و ساماندهی این افراد نیست و چند دستگاه دیگر نیز باید به این موضوع ورود کنند، اما بعضی از دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به قطع غیرمجاز و سرقت درختان و آتش‌زدن فضاهای سبز شهری به‌عنوان بزهکاری‌های جدید حوزه فضای سبز، ادامه داد: در خصوص قطع غیرمجاز و سرقت درختان، مقام قضائی ورود کرده است و علاوه بر نظارت نیروهای سازمان پارک‌ها و فضای سبز، نیروهای اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان نیز نظارت لازم را برای جلوگیری از این اتفاق را انجام می‌دهند که در این خصوص چند مورد نیز دستگیری متخلفان انجام شده است.

کنگره شهدا در تمام مناطق شهر اصفهان برگزار شود

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برگزاری کنگره شهدای مناطق مختلف اصفهان تا قبل از کنگره بزرگ ۲۳ هزار شهید استان مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام سردار فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، قرار است سال آینده کنگره ۲۳ هزار شهید استان برگزار شود، اضافه کرد: شناساندن شهدای مناطق به نحوی انجام شود که در کنگره شهدای استان، جایگاه شهدا و ایثارگران شهر اصفهان بارز باشد.

لزوم رعایت استانداردها و الزامات ایمنی ابرسازه‌های تفریحی اصفهان

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان برای اینکه بتواند موقعیت ایمنی را برای شهروندان و گردشگران در فضاهای تفریحی ایجاد کند، بر انجام الزامات ایمنی پیش از موعد قانونی تأکید داشته است.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم موقعیت ایمنی را برای شهروندان و گردشگران در فضاهای تفریحی ایجاد کنیم، همواره این تاکید را داشتیم که استانداردها و الزامات ایمنی پیش از محدوده‌های قانونی رعایت شود تا به لحاظ سلامت استفاده‌کنندگان و اثر مثبتی که در چرخه استفاده از این تجهیزات دارد، از مواهب رعایت استانداردها بهره‌مند شویم.

پیشنهاد پرداخت وام بلندمدت به متقاضیان پروانه ساختمانی در مناطق شهری

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به تورمی که این سال‌ها جامعه را فرا گرفته است، می‌توان از محل رسوب منابع مناطق وام بلندمدت به ارباب رجوعان، متقاضیان دریافت پروانه ساخت و افراد مضطر پرداخت کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود در دوره قبل مدیریت شهر از محل رسوب منابع چقدر وام به کارکنان پرداخت شده و این دوره چه میزان وام قرار است پرداخت شود، تصریح کرد: قلمروی وام‌گیرندگان نیز باید مشخص شود که آیا تنها کارکنان از آن می‌توانند بهره‌مند شوند یا کارگران نیز از این وام می‌توانند استفاده کنند و آیا می‌توان پرداخت این وام‌ها را به نیروهای حجمی داد؟ تمام این موارد باید برای شورای اسلامی شهر مشخص شود.

قرارگاه ساخت مسکن در شهرداری اصفهان ایجاد شود

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز نیاز بسیاری از مردم به خصوص جوانان مسکن است، گفت: با استفاده از همت و تجربه‌ای که در اصفهان وجود دارد قرارگاه مسکن در شهرداری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی شهرداری‌ها موظف به ساخت مسکن به خصوص در بافت فرسوده هستند، بنابراین باید به نهضت ملی مسکن کمک کنیم، گفت: در صدور پروانه‌های ساختمانی، تسهیلات کم‌بهره، عوارض مناسب ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده باید کمک کنیم. البته از قوانین مطلع هستیم، اما در این راستا همت مضاعفی نیاز است تا این موارد محقق شود.

گزارشی از فرایند غیرحضوری کردن پروانه ساختمانی ارائه شود / شهردار پاسخگوی تذکرات باشد

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است گزارشی از فرایند غیرحضوری کردن پروانه ساختمانی به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

وی با بیان اینکه در شورای اسلامی شهر اصفهان وظایفی داریم که پرداختن درست به آن‌ها رضایت مردم و بالاتر از آن رضایت خالق را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: تذکراتی به صورت شفاهی، حضوری و غیرحضوری مطرح شده، اما هنوز پاسخی به این تذکرات داده نشده است، از این‌رو خواستار حضور شهردار اصفهان در صحن علنی برای پاسخگویی هستم.

کد خبر 609782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.