چگونه می‌توان کسب‌وکارها را به استفاده از پلتفرم‌های داخلی تشویق کرد؟

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: می‌توان برای افرادی که از پلتفرم‌های داخلی برای کسب‌وکارهای خود استفاده می‌کنند، معافیت مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفت یا برای تبلیغات تلویزیونی این کسب‌وکارها، تخفیفات ویژه گذاشت.

رضا الفت‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آمار دقیقی از تعداد کسب‌وکارهای فعال در اینستاگرام وجود ندارد، جایی مطرح شد که ۴۰۰ هزار کسب‌وکار مستقیماً در اینستاگرام فعال است، همچنین دبیر شورایعالی فضای مجازی نیز اعلام کرد که دو میلیون و ۴۰۰ هزار کسب‌وکار فعال در اینستاگرام وجود دارد. مرکز آمار هم سال گذشته آماری منتشر کرد که براساس آن، معیشت حدود ۱۰ میلیون نفر به نحوی به اینستاگرام گره خورده است.

وی افزود: برای انتقال کسب‌وکارها به پلتفرم‌های داخلی باید به ظرفیت این پلتفرم‌ها و همچنین اعتماد و میزان حضور مردم در آن توجه کرد. اکنون چندین پیام‌رسان و شبکه اجتماعی داخلی وجود دارد که همین تعدد پلتفرم‌ها، کار را مشکل می‌کند زیرا مخاطبان در شبکه‌های مختلف حضور دارند و تجمیع نشده‌اند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: حمایت از پلتفرم‌های داخلی باید انجام شود، اما این حمایت‌ها باید در زمینه توسعه زیرساخت، رفع و مشخص شدن موضوعات ملموس باشد.

الفت‌نسب اضافه کرد: به عنوان مثال می‌توان برای افرادی که از پلتفرم‌های داخلی برای کسب‌وکارهای خود استفاده می‌کنند، معافیت مالیات ارزش افزوده در نظر گرفت یا برای تبلیغات تلویزیونی این کسب‌وکارها، تخفیفات ویژه گذاشت. همچنین رسیدن این پلتفرم‌ها به جایگاه مناسب، نیازمند گذر زمان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز اینستاگرام پلتفرم بیشتر کسب‌وکارها در کشور است، باید پلتفرم‌های داخلی نیز به این اندازه رشد کند، این رشد باید همزمان انجام شود همان‌طورکه کافه بازار و مایکت همپای نمونه‌های خارجی فعالیت کرد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی واقعی توانست رشد کند و امروز اعتماد مردم را به دست آورده است.

کد خبر 609693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.