ارتباط بین وزنه زدن منظم و طول عمر چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که وزنه زدن منظم می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین وزنه زدن منظم و طول عمر، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۱۰۰ هزار مرد و زن که بخشی از یک آزمایش غربالگری برای سرطان‌های پروستات، ریه، روده بزرگ و تخمدان بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. از شرکت‌کنندگان پرسیده شده چه میزان فعالیت بدنی متوسط و شدید انجام داده‌اند؛ هر دو شکل فعالیت باعث تعریق می‏‌شود، اما فعالیت شدید باعث افزایش تنفس و ضربان قلب می‏‌شود.

به صورت کلی ۲۳ درصد شرکت‌کنندگان در مطالعه وزنه می‌زدند و ۱۶ درصد یک تا شش بار در هفته با وزنه ورزش می‌کردند. ۲۴ درصد در هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش توصیه شده تمرین هوازی متوسط یا شدید انجام می‌دادند و هشت درصد بیش از این معیار تمرین می‌کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ورزش کردن با وزنه و ورزش‌های هوازی به طور مستقل با خطر کمتر مرگ به هر علتی و همچنین مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی همراه است، اما در مورد مرگ ناشی از سرطان این‌گونه نبود.

برای نمونه خطر مرگ در بین افرادی که میزان فعالیت هفتگی توصیه شده را انجام دادند و یک یا دو بار در هفته با وزنه ورزش می‌کردند، در مقایسه با افرادی که ورزش نمی‌کردند، ۴۱ تا ۴۷ درصد پایین‌تر بود. محققان دریافتند که این ارتباط در میان زنان قوی‌تر بود. این نتایج نشان می‌دهد ورزش با وزنه به تنهایی با میزان کمتر مرگ زودرس در ارتباط است و انجام هر دو ورزش هوازی و وزنه، محافظت بیشتری به همراه دارد.

کد خبر 609330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.