«اصفهان من» روی مدار مشارکت شهروندان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار و رئیس هیئت مدیره سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: با توجه به سیاست شهرداری مبنی بر مشارکت شهروندان در امور شهری، پروژه‌های باشگاه و پروفایل شهروندی در حال برنامه‌ریزی است که ثمره آن در قالب نرم‌افزار جامع «اصفهان من» به شهروندان ارائه خواهد شد.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در زمینه هوشمندسازی، با تشکیل میز هوشمندسازی به ریاست شهردار اصفهان، همچنین تدوین نقشه راه شهر هوشمند با هدف همسوسازی تمام فعالیت‌های مجموعه شهرداری در این زمینه، به دنبال تحقق پروژه‌های تعریف شده در حوزه‌های حمل‌ونقل شهری، شهرسازی الکترونیک، محیط زیست و خدمات شهری، نوسازی و تحول اداری، برنامه‌ریزی شهری و پروژه‌های زیرساختی در حوزه فاوا هستیم.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها بر اساس چهار شاخص کاهش هزینه‌ها، افزایش رضایت شهروندان، افزایش سطح کیفی خدمات و درآمدهای پایدار شهری تدوین و طراحی شده است و در حال رصد پیشرفت این پروژه‌ها و تعامل و همکاری با حوزه‌ها در جهت پیشبرد هر چه بهتر آن هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار و رئیس هیئت مدیره سازمان فاوای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در زمینه شناسایی نیازمندی‌های زیرساختی، شبکه و نرم‌افزاری، سازمان فاوا و اداره کل نوسازی و تحول اداری در حال استخراج نیازمندی‌های شهرداری و حوزه‌های کسب‌وکاری از طریق برگزاری جلسه با ذی‌نفعان مختلف و انجام برنامه‌ریزی یکپارچه به منظور تهیه سبد پروژه‌های متناسب با نیازهای این نهاد شهری است.

وی تصریح کرد: در زمینه خدمات الکترونیک شهروندی و کارکنان شهرداری، با هدف ایجاد یک بستر یکپارچه به دنبال شناسایی فرایند هر خدمت، تعریف خدمت مورد نظر و پیاده‌سازی آن هستیم و در این راستا به صورت مستمر خدمات تعریف شده در حال رصد، آسیب‌شناسی و بهبود است.

ابراهیمی تاکید کرد: همچنین با هدف افزایش سرعت پاسخگویی به درخواست‌های شهروندی، تشکیل شبکه پشتیبانی با همکاری نمایندگان حوزه‌ها و مسئولان فناوری اطلاعات هر حوزه در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست شهرداری اصفهان مبنی بر مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در امور شهری، پروژه‌های باشگاه شهروندی و پروفایل شهروندی نیز در حال برنامه‌ریزی است که ثمره آن در قالب نرم‌افزار جامع «اصفهان من» به شهروندان و گردشگران ارائه خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان افزود: در زمینه‌های داده‌کاوی و استفاده از داده‌های ارزشمند شهری، اداره کل برنامه و بودجه، اداره کل نوسازی و تحول اداری و سازمان فاوا، در حال پیاده‌سازی پروژه «مدیریت داده» به کمک مشاور و بهره‌برداری از دستاوردهای آن به‌منظور کمک به تصمیمات مهم شهری و ارائه داده‌های مورد تأیید به شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه ساماندهی سخت‌افزارها و زیرساخت‌ها، سازمان فاوا، در حال اصلاح و چابک‌سازی فرایندهای خرید و پشتیبانی، کاهش هزینه‌ها، و یکپارچه‌سازی دستورالعمل‌ها است، تاکید کرد: به منظور ساماندهی سامانه‌های نرم‌افزاری، رصد و جلوگیری از اجرای پروژه‌های موازی و مشابه، در حال تدوین و طراحی دستورالعمل‌ها و ایجاد بستری مناسب جهت به‌کارگیری نتایج به دست آمده در این خصوص در تصمیم‌گیری‌ها هستیم.

کد خبر 608955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.