رونمایی از اولین کشتی پرنده الکتریکی در بلفاست

مدیران بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی از طرح خود برای ورود یک کشتی پرنده الکتریکی برای حمل مسافران از شهر به شمال کشور رونمایی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه جمعیت شهرهای ساحلی در سراسر جهان به طور قابل‌توجهی در حال افزایش است که همین امر، نیاز به بهبود حمل‌ونقل شهری و برون‌شهری را به یک ضرورت میان مدیران تبدیل کرده است. برنامه‌ریزان شهری در تلاش هستند شیوه‌های پایداری برای تردد به وجود بیاورند تا از این طریق، انتشار کربن در بخش حمل‌ونقل را در شهرها به حداقل برسانند و مانع از افزایش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی شوند. گرایش به ترویج تردد از طریق وسایل نقلیه الکتریکی از مهم‌ترین اقدامات برنامه‌ریزان شهرهای جهان در این زمینه به شمار می‌رود که در بعضی از نقاط دنیا، به گسترش خودروهای پرنده نیز منجر شده است.

رونمایی از اولین کشتی پرنده الکتریکی در بلفاست

مردم بلفاست می‌توانند از سال ۲۰۲۴ به وسیله کشتی‌های پرنده الکتریکی به شمال ایرلند سفر کنند و مسیر بازگشت خود را نیز به وسیله این خودروها بپیمایند. کشتی پرنده جدید که زیرو (صفر) نام دارد، نیروی خود را به طور کامل از الکتریسیته تأمین خواهد کرد و در نتیجه انتشار کربن از آن صفر خواهد بود. مدیران بلفاست مدعی شده‌اند که کشتی پرنده جدید اولین خودروی آبی پرنده کشور خواهد بود، با این حال، پس از آن کشتی‌های مشابه دیگری به تردد مسافران از پایتخت به سایر نقاط کشور طراحی خواهد شد.

برنامه‌ریزان پایتخت ایرلند شمالی ادعا کرده‌اند که تردد از طریق کشتی‌های پرنده الکتریکی از سال ۲۰۲۴، نه‌تنها پایدارترین شیوه عبور و مرور از طریق آب‌های کشور خواهد بود، بلکه هزینه بسیار کمی را نیز برای مسافران در بر خواهد داشت. سرعت بالای کشتی‌های پرنده از دیگر مزایای آن‌ها خواهد بود که این وسایل نقلیه پاک را از سایر خودروهای عمومی متمایز خواهد کرد و افراد بیشتری را به رفت و آمد از طریق خود فرا خواهد خواند.

کشتی‌های پرنده الکتریکی بلفاست به طول ۲۴ متر، ظرفیت حمل همزمان ۱۵۰ مسافر را خواهد داشت و بر فراز آب‌ها پرواز خواهد کرد.

رونمایی از اولین کشتی پرنده الکتریکی در بلفاست

کد خبر 608850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.