کاهش وزن روند بیماری آرتروز را کند می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کاهش وزن می‌تواند سرعت پیشرفت بیماری آرتروز را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدت‌ها است که مشخص شده است اضافه وزن یک عامل خطر ابتلا به آرتروز زانو است؛ هنگامی که افراد مبتلا به این عارضه دارای اضافه وزن یا چاقی باشند کاهش وزن برای کمک به کاهش درد توصیه می‌شود. گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین کاهش وزن و بیماری آرتروز، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۹۰۰۰ بزرگسال میانسال و مسن را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌‎دهد کسانی که موفق به کاهش وزن اضافی شده‌اند با احتمال کمتر ابتلا به آرتروز زانو در طی چند سال آینده روبه‌رو هستند. اگر این افراد قبلاً آرتروز زانو داشته‌اند، آسیب مفصل کندتر پیشرفت می‌کند. بنابراین محققان متوجه شدند کاهش وزن نه تنها ممکن است درد ناشی از آرتروز را مهار کند بلکه به محافظت از تراکم خود مفصل زانو نیز کمک می‌کند.

به گفته محققان، وزن اضافی فشار بیشتری بر زانوها به ویژه قسمت داخلی مفصل وارد می‏‌شود. بنابراین تغییرات وزن به طور خاص با احتمال محدود شدن فضای مفصل در سمت داخلی زانو مرتبط است. با این حال، موضوع مهم این است که کاهش وزن قابل‌توجه برای ایجاد تفاوت اساسی لازم است.

کد خبر 608687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.