داستان «روباه و ستاره» منتشر شد

کتاب داستان «روباه و ستاره» نوشته کورالی بیکفورد توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منتشر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، کتاب داستان «روباه و ستاره» به‌قلم و تصویرگری کورالی بیکفورد، اسمیت به‌تازگی با ترجمه شهناز صاعلی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برای بالای ۱۲ سال منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«روزی روزگاری روباهی بود… ستاره تنها دوست روباه بود.»

در این قصه دوستی هست و شادی و شادمانی.

اما باید دید وقتی روباه ستاره را گم می‌کند، تلاش او برای پیدا کردن دوستش به کجا می‌رسد؟»

داستان این کتاب ماجرای روباهی است که در دل جنگلی فشرده از درخت و بوته و خار زندگی می‌کند، آنقدر فشرده و درهم تنیده که روباه از ترس گم شدن از لانه‌اش دور نمی‌شد. او هر شب با روشنایی آرام و ملایم ستاره‌ای از خواب بیدار می‌شد. تا اینکه به مرور فهمید او فقط یک دوست دارد و آن هم ستاره است.

تنها دوستی که راهنمای او در دل تاریکی جنگل بود و کمک می‌کرد تا غذا پیدا کند و راه لانه را از سر گیرد. او ستاره را تماشا می‌کرد و ستاره هم او را وقتی دنبال خرگوش‌ها در خارزار می‌دوید.

همه دلخوشی روباه سوسوی ستاره بود حتی وقتی باران می‌بارید تا اینکه شبی دیگر ستاره نبود و همه چیز عوض شده بود. جنگل تاریک، سرد و ساکت و روزهایی که از پی هم می‌گذشتند و ستاره‌ای که دیگر نبود. بعد از اینکه دلی از عزای سوسک‌ها در آورد از لانه خارج شد تا سراغ ستاره را از سوسک و خرگوش و درخت‌ها و بوته بگیرد. وقتی باران تمام شد خوب به صدای خش خش برگ‌ها در جنگل گوش سپرد و سرش را از گوش‌هایش و از درخت‌ها بالاتر گرفت و یک عالمه ستاره دید. ستاره‌هایی شبیه ستاره خودش در دوردست‌ها.

ماجرای روباه و ستاره داستان کشف و شهود است بیرون آمدن از پیله خود و گشودن چشم به جهان و بزرگی و تعدد و تنوع درون آن.

تصویرگری این کتاب بسیار با جزئیات است و متن آن با یک هارمونی و ریتم بصری _ آوایی در کتاب جای گرفته است و مکان مندی مؤلفه‌های جزئی این کتاب سبب شده تا کشف و شهود روباه را به بیکرانی آسمان و کثرت ستاره‌های روشن باز کند و بر محور جاگیری در عالم هستی شکل گیرد.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

«بوی هزاران سوسک باعث شد روباه گرسنه بخواهد غذا بخورد.

او با خوردن سوسک‌ها حسابی از خودش پذیرایی کرد.

و حالش خیلی بهتر شد.

وقت آن بود که روباه، ستاره را پیدا کند

روباه با دقت از میان تاریکی نگاه کرد توانست بوته‌ای را ببیند

روباه از بوته‌ها پرسید:

شما ستاره من را ندیدید؟

اما بوته‌ها ستاره را نمی‌شناختند.»

این‌کتاب با ۵۴ صفحه، شمارگان دو هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۲ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 608505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.