۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
فواید انار برای سلامتی

مصرف انار دارای خواص بی‌شماری مانند کاهش خطر بیماری قلبی، مقابله با التهاب، محافظت در برابر سرطان و پیشگیری از بروز کم‌خونی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انار سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است. وجود ترکیبات گیاهی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C در انار، این میوه را در گروه خوراکی‌هایی قرار داده است که خواص درمانی آن شناخته شده است. در ادامه به خواص انار برای سلامتی می‌پردازیم:

کاهش خطر بیماری قلبی

انار سرشار ترکیبات دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است؛ این ترکیبات برای سلامتی مفید هستند، زیرا از سلول‌های ما نه تنها در برابر آسیب‌دیدگی، بلکه همچنین در مقابل ترکیباتی مانند کلسترول محافظت می‌کند. این بدان معنا است که مصرف منظم انار ممکن است خطر تصلب شرایین را کاهش دهد.

خواص ضدالتهابی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انار ممکن است به مبارزه با التهاب در روده کمک کند. همچنین محققان متوجه شدند بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم هر روز آب انار مصرف می‌کنند، نشانگرهای کمتری از التهاب را در خون خود پس از ۱۲ هفته نشان دادند.

محافظت در برابر سرطان

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار قادر است رادیکال‌های آزاد را از بین ببرند و مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. محققان پس از انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند که این میوه در پیشگیری از سرطان پروستات و سینه بسیار مفید است.

پیشگیری از بروز کم‌خونی

کم‌خونی زمانی ایجاد می‏‌شود که بدن سلول‌های قرمز خونی کمی دارد. میزان بالای آهن در انار به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند، بنابراین متخصصان مصرف انار را به منظور پیشگیری از بروز کم‌خونی توصیه می‌کنند.

کد خبر 608375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.