Hoffmann-La Roche AG؛ داروساز بین‌المللی

Hoffmann-La Roche AG که بیشتر تحت عنوان Roche شناخته می‌شود، شرکت داروسازی سوئیسی چندملیتی است که محصولات تولید شده خود را از طریق دو شرکت تابعه صنایع داروسازی روش و شرکت روش دیاگنوستیکس به سراسر جهان، عرضه می‌کند؛ این شرکت یکی از اعضای ثابت فدراسیون صنایع دارویی اروپا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، Hoffmann-La Roche AG که بیشتر تحت عنوان Roche شناخته می‌شود، شرکت داروسازی سوئیسی چندملیتی است، که محصولات تولید شده خود را، از طریق دو شرکت تابعه صنایع داروسازی روش و شرکت روش دیاگنوستیکس، به سراسر جهان، عرضه می‌کند؛ این شرکت از طریق یکی از زیرمجموعه‌های خود که تحت عنوان روش هلدینگ شناخته می‌شود، دارای سهام در بازار بورس SIX Swiss است.

درآمد شرکت Hoffmann-La Roche در طول سال مالی ۲۰۱۰ میلادی، معادل ۴۷٫۴۹ میلیارد فرانک بوده‌است. این شرکت در سال ۱۸۹۶ توسط فریتز هوفمان-لا روش تأسیس شد. نوادگان مؤسس این شرکت، یعنی خانواده هوفمان با مشارکت خانواده اوئری، بیش از نیمی از سهام این شرکت را در اختیار دارند، همچنین شرکت سوئیسی نوارتیس نیز، مالک ۳۰ درصد از سهام Hoffmann-La Roche می‌باشد. شرکت Hoffmann-La Roche یکی از اعضای ثابت فدراسیون صنایع دارویی اروپا محسوب می‌شود.

تاریخچه شرکت Hoffmann-La Roche

در سال ۱۸۹۶ فردی به به نام فریتز هوفمان-لا روش، شرکتی را در شهر بازل سوئیس با نام هوفمان-لا روش تأسیس کرد. خش دارویی هوفمان-لا روش با بیش از ۳۰ هزار کارمند، هسته اصلی فعالیت‌های این شرکت را تشکیل می‌دهد و نیمی از درآمد شرکت، از فروش محصولات دارویی تأمین می‌شود.

مؤسسان شرکت Hoffmann-La Roche از ابتدا بر مبنای نوآوری و جهانی شدن فعالیت می‌کردند؛ این شرکت، دارای پنج مرکز بزرگ پژوهشی در ایالات متحده آمریکا و اروپا است. در طول دوران حیات خود، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های داروسازی جهان، داروهای بسیاری تولید و ارائه نموده است که از جمله آن‌ها می‌توان به داروی درمان بیماری ایدز اشاره کرد.

شهرت این شرکت در اواسط دهه ۱۹۷۰ به شدت صدمه خورد، زیرا در آن زمان نشت یک ماده شیمیایی سمی، به‌نام تی‌سی‌دی‌دی از یک کارخانه وابسته به هوفمان-لا روش در شهرک کوچکی در ایتالیا منجر به مسمومیت ۷۰۰ نفر از اهالی محل شد و در سال ۱۹۸۰ این شرکت پس از تشخیص قطعی ۱۳۶ مورد ابتلاء به بیماری پوستی در افراد مسموم شده، محکوم به پرداخت ۱۱۴ میلیون دلار، غرامت به افراد آسیب دیده شد. شهرت اصلی هوفمان-لا روش، به دلیل تولید صنعتی ویتامین‌هایی از قبیل آ، سی و ای بوده، که برای نخستین‌بار توسط این شرکت اجرا شده است.

محصولات شرکت Hoffmann-La Roche

هوفمان-لا روش در دهه ۱۹۹۰ مهارکننده پروتزی با نام اینورس را تولید کرد، که در درمان ایدز به کار گرفته شد. سلسپت و زناپاکس نیز، که در پیشگیری از رد شدن پیوند تجویز می‌شدند، از آخرین محصولات عرضه شده توسط هوفمان-لا روش در قرن گذشته است. در سال ۲۰۰۶ و با شیوع آنفلوانزا نوع آ و ب، شرکت هوفمان-لا روش داروی خوراکی «تامی‌فلو» که بنا به تأیید سازمان FDA از بروز این بیماری در افراد بالای یک سال جلوگیری می‌کرد را تولید نمود.

دفاتر شرکت Hoffmann-La Roche

دفتر مرکزی این شرکت در شهر بازل واقع شده و دفاتر بین‌المللی آن در شهرهای مختلفی از جمله نیوجرسی، پالو آلتو، کالیفرنیا، پلیزانتون، برانچبورگ، فیشرز، ایندیانا، فلورانس، کارولینای جنوبی، بولدر، کلرادو و پورتوریکو در ایالات متحده آمریکا، ولوین گاردن سیتی و برگس هیل در انگلستان، کلرکسل در ایرلند، مانهایم و پنزبرگ در آلمان، میسیساگا و لاوال در کانادا و شانگهای چین قرار دارد.

اهداف شرکت Hoffmann-La Roche

در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی این شرکت دو تصمیم آینده‌نگرانه گرفت که یکی از آن‌ها ارائه مواد بیولوژیک مانند آنتی‌بادی‌ها بود و دومین تصمیم گروه مدیریت این شرکت ارائه مواد تشخیصی به‌صورت عمده است. علت اصلی این تصمیم‌گیری، پیش‌بینی مدیران شرکت بود که تصور داشتند ارائه این موارد رشد چشمگیری در آینده صنعت داروسازی خواهد داشت.

بخش‌های سازمانی شرکت Hoffmann-La Roche

شرکت داروسازی Hoffmann-La Roche که به‌عنوان مؤسسه درمانی بین‌المللی شناخته می‌شود در دو حوزه دارویی و تشخیص بیماری در نقاط مختلف جهان فعالیت می‌کند. سهام این شرکت نیز از طریق شرکت تابعه روش هلدینگ در بازار بورس اوراق بهادار SIX Swiss به‌فروش می‌رسد. Hoffmann-La Roche با بیش از ۸۰ هزار کارمند در سراسر جهان در سال ۲۰۱۱ درآمدی معادل ۴۵ میلیارد دلار داشته است. کمپانی هوفمان-لا روش، مالک شرکت زیست‌فناوری آمریکایی جننتک، شرکت زیست‌فناوری ژاپنی چوگای و ونتانا در آریزونا بوده و زیرمجموعه‌های بسیاری نیز در کشورهای آسیای شرقی دارد.

مدیریت ارشد شرکت Hoffmann-La Roche

مدیر عامل اجرایی

در حال حاضر اقتصاددان اتریشی یعنی سورین شوان مدیر عامل اجرایی شرکت هوفمان-لا روش می‌باشد. شوان از سال ۱۹۹۳ به عضویت این شرکت درآمد و مدیریت را از سطوح پایین شرکت آغاز نمود. وی در سال ۲۰۰۶ به ریاست داروخانه‌های هوفمان-لا روش انتخاب شد، سپس در سال ۲۰۰۸ مدیرعامل روش کورپوریشن گردید و سرانجام در سال ۲۰۱۳ از سوی هیئت مدیره این شرکت به مدیرعاملی آن منصوب شد.

رئیس هیئت مدیره

کریستوف فرانتس، کارآفرین آلمانی، از ماه مه ۲۰۱۴ ریاست هیئت مدیره شرکت هوفمان-لا روش را برعهده دارد.

کد خبر 607669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.