بارش باران در چند استان کشور/کاهش دما در نوار شمالی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی استان‌های کشور، خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیائیان اظهار کرد: در روز شنبه (دوم مهرماه) با نفوذ جریانات خنک شمالی، در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه (سوم مهرماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش رخ خواهد داد، افزود: شدت بارش در روز یکشنبه در استان‌های گیلان و مازندران است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای شنبه تا دوشنبه (دوم تا چهارم مهرماه) کاهش دما در نوار شمالی کشور به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل را خواهیم داشت و دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

وی با اشاره به اینکه دوشنبه (چهارم مهرماه) بارش با شدت کمتر در استان‌های ساحلی خزر ادامه خواهد داشت، ادامه داد: تا روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب کشور گردوخاک و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج است، خاطرنشان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (پنجم و ششم مهرماه) جوی آرام همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر را خواهیم داشت.

وی با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان تهران فردا (سوم مهرماه) صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه (چهارم مهرماه) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی امروز و فردا (دوم و سوم مهرماه) اهواز با دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای شش درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 607462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.