ادامه روند نزولی بیت کوین تا تثبیت در سطح کمتر از ۱۸ هزار دلار

بازار رمزارزها امروز رشد روز گذشته را پس گرفت و بیت کوین افت ۲.۵۷ درصدی را تجربه کرد، اتریوم نیز با کاهش ۲.۳۹ درصدی به سطح یک هزار ۳۲۴ واحد رسید پیش بینی‌ها حاکی از تداوم روند نزولی و ریزش بیشتر بازار در صورت تثبیت بیت کوین زیر ۱۸ هزار دلار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها امروز رشد روز گذشته را پس گرفت و بیت کوین افت ۲.۵۷ درصدی را تجربه کرد، اتریوم نیز با کاهش ۲.۳۹ درصدی به سطح یک هزار ۳۲۴ واحد رسید پیش بینی‌ها حاکی از تداوم روند نزولی و ریزش بیشتر بازار در صورت تثبیت بیت کوین زیر ۱۸ هزار دلار است، دامیننس بیت کوین نیز روند کاهشی داشت و به ۴۰.۸۸ رسید، ارزش بازار رمزارها و حوزه دیفای نیز کاهش یافت، شاخص ترس و طمع نسبت به روز گذشته تغییری نداشت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۱۸ هزار ۸۵۳ دلار

تغییرات: افت ۲.۵۷ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۳۲۳ دلار

تغییرات: افت ۲.۴۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۶۴ دلار و ۷۴ سنت

تغییرات: افت ۱.۹۲ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۹۳ دلار

تغییرات: رشد ۱.۴۵ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۴۳ دلار

تغییرات: افت ۰.۷۹ درصدی

سولانا (SOL): ۳۱ دلار و ۵۴ سنت

تغییرات: افت ۳.۸۸ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۵۸۱ دلار

تغییرات: افت ۰.۵۶ درصدی

پالیگان (Polygon) ۰.۷۲۰ دلار

تغییرات: افت ۴.۶۷ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و ۱۷ سنت

تغییرات: افت ۲.۴۴ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۵۹۵ دلار

تغییرات: افت ۱.۳۴ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۶ دلار و ۵۷ سنت

تغییرات: افت ۲.۹۳ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

ادامه روند نزولی بیت کوین تا تثبیت در سطح کمتر از ۱۸ هزار دلار

حمایت: ۱۸ هزار ۸۵۳ دلار

مقاومت: ۲۴ هزار ۲۸۱ دلار

پیش بینی: احتمال رفتار نوسانی بین این دو محدوده وجود دارد اما اگر بیت کوین زیر سطح ۱۸ هزار ۸۵۳ دلاری تثبیت شود می‌تواند تا ۱۴ هزار واحد نزول داشته باشد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

دامیننس بیت کوین: ۴۰.۸۸ درصد.

دامیننس اتریوم: ۱۸.۲۸ درصد.

ادامه روند نزولی بیت کوین تا تثبیت در سطح کمتر از ۱۸ هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

ارزش بازار رمزارزها: ۸۴۰ میلیارد دلار

ارزش بازار حوزه دیفای: ۴۰ میلیارد دلار.

ادامه روند نزولی بیت کوین تا تثبیت در سطح کمتر از ۱۸ هزار دلار

شاخص ترس و طمع

پایداری در سطح ۲۳ واحد، این شاخص نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

ادامه روند نزولی بیت کوین تا تثبیت در سطح کمتر از ۱۸ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

مایکرواستراتژی ۳۰۱ واحد بیت کوین خرید

براساس گزارشی که به‌تازگی در وب‌سایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شده است، مایکرواستراتژی، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران سازمانی بیت کوین، بین دوم اوت تا ۱۹ سپتامبر (۱۱ مرداد تا ۲۸ شهریور) ۳۰۱ بیت کوین با متوسط قیمت ۱۹٬۸۵۱ دلار به ازای هر واحد خریداری کرده است. مایکرواستراتژی در حال حاضر ۱۳۰٬۰۰۰ واحد بیت کوین در اختیار دارد که در مجموع برای خرید آنها ۳.۹۸ میلیارد دلار پرداخت کرده است؛ یعنی این شرکت اکنون و با در نظر گرفتن قیمت‌های فعلی، مجموعاً بیش از یک میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری روی بیت کوین ضرر کرده است.

یک سازمان غیرانتفاعی درباره کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در تیک تاک هشدار داد

سازمان غیرانتفاعی آمریکایی «بِتِر بیزنس بیِرو» روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) با انتشار یک پست، درباره کلاهبرداری‌های حوزه ارزهای دیجیتال در تیک تاک هشدار دارد که وعده کسب سود سریع می‌دهند. این سازمان عنوان کرد که کلاهبرداران در تیک تاک با انتشار ویدئو و به تصویر کشیدن مقدار زیادی پول که به ادعای آن‌ها از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کسب شده است، افراد ناآگاه را فریب می‌دهند.

استراتژیست ارشد بازار: قیمت بیت کوین تا ۱۲ هزار دلار افت خواهد کرد

گرت سولووِی، استراتژیست ارشد بازار شرکت «این‌دِمانی‌استاکس»، در مصاحبه با استنزبری ریسرج عنوان کرده است که قیمت بیت کوین احتمالاً تا ۱۲,۰۰۰ دلار ریزش خواهد کرد. به عقیده او، از آنجا که شاخص دلار به بالاترین میزان خود در ۲۰ سال اخیر رسیده است و این روند خواهد داشت، قیمت دارایی‌های پرریسک همچون بیت کوین نیز افت خواهد کرد.

وینترمیوت در جریان هک بخش دیفای خود ۱۶۰ میلیون دلار از دست داد

بر اساس توییت اوگنی گائووی، مدیرعامل پلتفرم بازارساز الگوریتمی وینترمیوت، این پروتکل ۱۶۰ میلیون دلار را در جریان هک بخش دیفای خود از دست داده است. با این حال، خدمات وام‌دهی و معاملات خارج از صرافی این پلتفرم تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند. کیف پول هکر توسط کاربری به نام «ZachXBT» ردیابی شده است و در حال حاضر حدود ۹ میلیون دلار اتریوم و ۳۸ میلیون دلار از دیگر توکن‌های «ERC-۲۰» موجودی دارد.

تتر ملزم به گزارش سوابق پشتوانه استیبل کوین USDT شد

یک قاضی آمریکایی به تتر دستور داده است تا سوابق مالی پشتوانه استیبل کوین USDT را گزارش کند. طبق این دستور، تتر ملزم به ارائه دفتر کل، ترازنامه، صورت‌حساب درآمد، صورت جریان نقدینگی، صورت سود و زیان و همچنین سوابق هرگونه معامله یا انتقال ارز دیجیتال با استفاده از این استیبل کوین خواهد بود. این دستور مربوط به یک دعوا حقوقی است که ادعا می‌کند، صدور بدون پشتوانه USDT باعث خسارت ۱.۴ تریلیون دلاری به بازار شده است.

وال استریت ژورنال: بایننس و FTX در مزایده وویجر دیجیتال پیشتاز هستند

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، صرافی‌های بایننس و FTX در حراج شرکت ورشکسته وویجر دیجیتال پیشتاز هستند. طبق این گزارش، بایننس حدود ۵۰ میلیون دلار برای خرید این پلتفرم پیشنهاد داده اما به گفته منابع وال استریت ژورنال پیشنهاد FTX کمی بیشتر است. در همین حال، گزارش‌های دیگری نشان می‌دهد که بایننس احتمالاً به دلیل نگرانی از مخالفت دولت ایالات متحده با خرید این پلتفرم، از پیشنهاد خود عقب‌نشینی کند. برنده مزایده خرید وویجر دیجیتال روز ۲۹ سپتامبر (هفتم مهر) اعلام خواهد شد.

بایننس استیبل کوین BUSD را در پالیگان و اولانچ در دسترس قرار داد

صرافی بایننس اعلام کرده که استیبل کوین BUSD را در بلاک چین‌های پالیگان و اولانچ در دسترس قرار داده است. این استیبل کوین تاکنون تنها بر روی شبکه‌های اتریوم بایننس چِین عرضه شده بود. این حرکت زمانی انجام شده که بایننس از ابتدای سپتامبر (شهریورماه) سه استیبل کوین رقیب را از سپرده‌های موجود در صرافی حذف و با توکن BUSD جایگزین کرده است.

بازار NFT اوپن‌سی پشتیبانی از شبکه آربیتروم را آغاز می‌کند

بازار NFT اوپن‌سی اعلام کرده است که پشتیبانی از شبکه آربیتروم، راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دوم اتریوم را از روز چهارشنبه ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) آغاز می‌کند. در حال حاضر، NFTهای این بازار بر روی چهار شبکه اتریوم، پالیگان، سولانا و کلایتین ساخته می‌شوند. پس از راه‌اندازی آربیتروم، مجموعه‌هایی NFT مانند سمولوِرس، جی‌ام‌ایکس بلوبری کلاب و دایموند پپس در این بازار آپلود خواهند شد.

پذیرش ارزهای دیجیتال برای مالیات در ایالت کلرادو به‌صورت رسمی اعلام شد

جارد پولیس، فرماندار ایالت کلرادو آمریکا، روز دوشنبه (۲۸ شهریور) اعلام کرد که به‌زودی پذیرش ارزهای دیجیتال برای پرداخت مالیات را در این ایالت آغاز خواهد کرد. با آغاز این طرح، افراد و کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند مالیات خود را با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند. ارزهای دیجیتال پرداخت‌شده برای مالیات، به دلار تبدیل شده و به خزانه این ایالت واریز خواهند شد.

حدود ۹۴ درصد عرضه استیبل کوین دلاری بایننس در اختیار چهار آدرس است

بر اساس داده‌های Into The Block، اکثریت قریب به قاطع توکن‌های استیبل کوین دلاری بایننس (BUSD) در اختیار چند آدرس می‌باشند. طبق این داده‌ها، حدود ۹۴ درصد از کل عرضه BUSD تنها توسط چهار آدرس کنترل می‌شود. از کل عرضه ۱۹.۳۱ میلیارد توکن استیبل کوین دلاری بایننس، حدود ۱۸.۹۸ میلیارد توکن تنها در اختیار چهار آدرس است که معادل ۹۳.۴۶ درصد کل عرضه این استیبل کوین می‌شود.

نقشه بازار

ادامه روند نزولی بیت کوین تا تثبیت در سطح کمتر از ۱۸ هزار دلار

کد خبر 606981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.