مهم‌ترین اخبار پرونده «مهسا امینی»

مهم‌ترین اخبار پرونده «مهسا امینی» نظیر فیلم حضور مهسا امینی در گشت ارشاد، پزشکی قانونی درمورد علت مرگ مهسا امینی اعلام نظر خواهد کرد، تشکیل کارگروه ویژه پزشکی قانونی برای بررسی وضعیت «مهسا امینی» و اطلاعیه سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص فوت مهسا امینی را در ادامه بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین اخبار پرونده «مهسا امینی» به شرح ذیل است:

در روزهای اخیر خبر بازداشت مرحومه مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله اهل سقز توسط گشت ارشاد در تهران و سپس جان باختن این دختر جوان در بیمارستان کسری به داغ‌ترین و دردناک‌ترین خبر فضای رسانه‌ای و مجازی کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید

ماجرای بازداشت دختر ۲۲ ساله‌ای به نام مهسا (ژینا) امینی توسط مأموران گشت ارشاد و پس از دو ساعت انتقال او از وزرا به بیمارستان کسری، در دو روز گذشته، سطحی گسترده از واکنش چهره‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید

سخنگوی فراجا گفت: چون موضوع تخصصی هست، بنده نمی‌خواهم علت مرگ را اعلام کنم و پزشکی قانونی باید علت مرگ خانم مهسا امینی را مشخص کند.

بیشتر بخوانید

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اطلاعیه‌ای درباره مهسا امینی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید

دادستان عمومی و انقلاب تهران درپی انتشار خبری درباره عارضه جسمی مهسا امینی از دستور تشکیل کارگروه ویژه بررسی ابعاد پزشکی این پرونده خبر داد.

بیشتر بخوانید

«مهسا امینی» که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستانی در تهران بستری بود، درگذشت.

بیشتر بخوانید

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در تماس تلفنی با پدر مرحومه «مهسا امینی» گفت: رئیس جمهور از این حادثه بسیار ناراحت بوده و پیگیر علل آن است.

بیشتر بخوانید

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور گفت: کمیته ویژه پیگیری ابعاد موضوع «مهسا امینی» با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید

رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با خانواده مرحوم مهسا امینی، ضمن ابراز همدردی با این خانواده و طلب صبر و اجر برای آنان در این مصیبت، گفت: من در جریان سفر ازبکستان از این واقعه مطلع شدم که بلافاصله به همکارانم دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند و مطمئن باشید این موضوع را از دست

بیشتر بخوانید

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: با جدیت پیگیر روشن شدن تمام ابعاد موضوع فوت مهسا امینی هستیم.

بیشتر بخوانید

وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر ضرب و شتم «مهسا امینی» از طرف دستگاه‌های نظارتی به ما ارائه نشده است، گفت: روی این مسئله حساس و منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم.

بیشتر بخوانید

سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای تشخیص علت فوت مهسا امینی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.‌

بیشتر بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خود را به‌عنوان نماینده مردم در خانه ملت، مکلف و موظف به پیگیری فوت مهسا امینی می‌دانم و باور دارم اطلاع از چرایی و چگونگی بروز این خسران، حق مردم است.

بیشتر بخوانید

سخنگوی دولت در پیامی نسبت به مرگ مهسا امینی واکنش نشان داد و نوشت: تلخی برخی اتفاق‌ها به راحتی فراموش نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

رئیس کل دادگستری تهران از نماینده ویژه وزیر کشور و پزشکی قانونی خواست هرچه سریع‌تر گزارش‌های خود را به قوه قضائیه ارسال کنند تا روند بررسی پرونده مرحومه مهسا امینی تسریع شود.

بیشتر بخوانید

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از دستگاه‌های ذیربط خواست تا تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد علت فوت مهسا امینی با دقت و سرعت انجام شود و نتایج آن با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

استاندار کردستان در تماس تلفنی با پدر مهسا امینی ضمن تسلیت به ایشان بر پیگیری جدی موضوع تاکید کرد.

بیشتر بخوانید

کمیسیون قضائی مجلس برای بررسی ابعاد و علل فوت مهسا امینی با هماهنگی رئیس قوه قضائیه کمیته حقیقت‌یاب تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید

رئیس کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمیسیون شوراها با فوریت تمام پیگیر مرگ مهسا امینی است، گفت: پس از انجام بررسی‌های کامل در این زمینه، نتایج آن در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت قطعاً اجازه نخواهیم داد که حقوق مردم پایمال شود.

بیشتر بخوانید

کد خبر 606230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.