اطلاع از چرایی و چگونگی فوت مهسا امینی حق مردم است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خود را به‌عنوان نماینده مردم در خانه ملت، مکلف و موظف به پیگیری فوت مهسا امینی می‌دانم و باور دارم اطلاع از چرایی و چگونگی بروز این خسران، حق مردم است.

به گزارش ایمنا، محسن پیرهادی در یادداشتی نوشت:

«انا لله و انا الیه راجعون

فوت غیرمنتظره مهسا امینی، مردم ایران را سوگوار کرده است؛ هنوز ابعاد ماجرا و چرایی بروز آن به صورت مستند اعلام نشده است. به همین دلیل رفع ابهام از چرایی بروز آن امری ضروری‌ست و باید علل و عوامل بروز اتفاق، بدون فوت وقت روشن شود. به عنوان وکیل مردم برای پاسداری از حقوق مردم و اجرای قانون اساسی و دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیگیر چرایی و چگونگی بروز این اتفاق تلخ خواهم بود

تأکید می‌کنم اعمال قانون، شناسایی و برخورد با بستر بروز چنین اتفاقات پر دامنه و هزینه‌ساز، امری ضروری و غیرقابل اغماض است. پیگیری این ضایعه نباید محدود و معطوف به آخرین حلقه زنجیره یعنی نیروی انتظامی باشد بلکه باید ریشه‌ها و ارکان این مسئله موشکافی و مورد بررسی قرار گیرد.

به همین واسطه، خود را به‌عنوان نماینده مردم در خانه ملت، مکلف و موظف به پیگیری این اتفاق می‌دانم و باور دارم اطلاع از چرایی و چگونگی بروز این خسران، حق مردم است. خسرانی که بارها و بارها زمینه بروز آن مستقیم و غیرمستقیم از سوی دلسوزان نظام و خادمان مردم به مسئولان امر هشدار داده شده بود.

پیش تر در نامه‌ای به سردار حسین اشتری، فرمانده محترم کل نیروی انتظامی یادآوری کردم و نوشتم: قانون نباید به روندی برای تخریب یا تعرض به جایگاه شماری از زنان کشور بدل شود و یا مستمسکی برای بهانه‌جویی معاندان نظام و مدافعان دروغین حقوق زنان در خارج از مرزها قرار گیرد همچنین توجه به این نکته نیز ضروری است که بنا به فلسفه ذاتی تشکیل نیروی انتظامی، این نهاد باید مامن مردم باشد، چرا که پناه مردم در انواع آسیب‌ها و بزه‌هایی که در شهر بروز می‌یابد نیروی انتظامی است و اگر این نگاه از مردم سلب شود و آرامش و آسایش مطلوب که در ذات نیروی انتظامی تجلی یافته را نیابند به کجا باید پناه ببرند و از که باید مدد بگیرند؟ در این نامه متذکر شدم اگر حس امنیت اجتماعی و اعتماد عمومی مردم به این سازمان خدشه‌دار شود جبران آن امری دشوار و پر خسران خواهد بود.»

منبع: ایسنا

کد خبر 605866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.