برنامه کتاب خوان + بهترین اپلیکیشن eBook Reader Apps اندروید

اپلیکیشن های کتاب خوان ایرانی و خارجی از نظر امکانات، سهولت استفاده و تنوع عناوین مختلف مورد توجه افراد قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، در عصر دیجیتال، برنامه‌های کتاب‌خوان الکترونیکی جای خود را به کتاب‌های چاپی داده‌اند. تکنولوژی نیز به پیشرفت خود ادامه داده است و با نوآوری‌های جدید، ابزارهای جدیدی در اختیار افراد بشر قرار داده است که نیاز به استفاده دائمی از کاغذ را تا حد زیادی پایین آورده است. گوشی‌ها هوشمند این ابزارهای نوین هستند که قابلیت ارائه انواع محتوا را در ساده‌ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب میسر ساخته‌اند.

EBOOK یا کتاب الکترونیکی چیست؟

به طور عامیانه کتاب الکترونیکی نسخه کامپیوتری از یک نسخه کاغذی مطالب مکتوب مانند متن، تصویر و … است.

انواع ایبوک های مختلف در زمینه رمان، کمیک و غیره وجود دارد که می‌توان با نصب برنامه‌های کتاب خوان مناسب هر تلفن یا تبلت، از آنها استفاده کرد.

برنامه کتاب خوان + بهترین اپلیکیشن eBook Reader Apps اندروید

طاقچه

طاقچه یکی از اولین اپلیکیشن‌های کتاب خوان بود که ابتدا با نام کتاب من عرضه شد و سپس به طاقچه تغییر نام داد. طاقچه امکان دانلود قانونی ۷۵۰۰۰ کتاب متنی و صوتی را در اختیار کاربران خود قرار داده و کاربران می‌توانند بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب را به صورت رایگان دریافت کنند. این اپ به صورت هفتگی تعدادی از کتاب‌های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. یکی از برترین ویژگی‌های طاقچه طی این چند سال اخیر، ایجاد کتابخانه همگانی مجازی بود که به این وسیله کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغی به طور ماهیانه یا سالیانه، به بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب غیر رایگان دسترسی داشته باشند. طاقچه همچنین این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که قبل از خرید کتاب بتوانند نمونه‌ای از آن را بخوانند و بعد برای خرید تصمیم‌گیری کنند.

در این اپلیکیشن می‌توان فونت و اندازه متن و حالت شب و روز را تغییر داد. همچنین می‌توانید قسمت‌هایی از کتاب را که توجهتان را جلب کرده، هایلایت و نشانه‌گذاری کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این برنامه امکان به اشتراک‌گذاری بخش‌هایی از کتاب‌ها در شبکه‌های اجتماعی با دیگران است. طاقچه یکی از اهداف خود را دسترسی قانونی به کتاب‌ها، روزنامه‌ها و مجلات قرار داده است و در حال حاضر در سه نسخه اندروید، iOS و کتاب خوان تحت وب ارائه می‌شود.

فیدیبو

این اپلیکیشن از سال ۱۳۹۵ توسط دیجی کالا خریداری شد و ۲ سال بعد اولین دستگاه کتاب خوان فارسی را با نام فیدیبوک به بازار عرضه کرد. این دستگاه به طور مستقیم به حساب کاربری فیدیبو متصل می‌شود و کتاب‌ها را می‌توان در آن مطالعه کرد. در اپلیکیشن فیدیبو امکان دسترسی به ۵۰ هزار کتاب، رمان و مجله رایگان و پولی مهیاست. این اپلیکیشن نیز مانند طاقچه امکان نشانه‌گذاری، تغییر رنگ صفحه، تغییر اندازه و نوع فونت و تم تیره برای مطالعه در شب را دارد. فیدیبو جدای از نسخه‌های چاپی کتاب‌های صوتی بسیاری را با صدای بازیگران و افراد مشهور در اپلیکیشن خود قرار داده است.

در چند ماه اخیر، فیدیبو نیز مانند طاقچه به ساختن یک کتابخانه همگانی مجازی رو آورده و با پرداخت حق عضویت، می‌توانید در این کتابخانه عضو شده و کتاب‌های بسیار زیادی را که به صورت رایگان در آن قرار گرفته‌اند مطالعه کنید. فیدیبو نیز در حال حاضر در سه نسخه اندروید، iOS و کتاب خوان تحت وب در دسترس است و اجازه ورود هم‌زمان به یک حساب کاربری از سه دستگاه را می‌دهد.

آمازون کیندل

در سال ۲۰۰۷، آمازون برنامه‌ی کیندل را برای انتشار کتاب‌های الکترونیکی برای گوشی‌های هوشمند منتشر کرد و تا امروز، پشتیبانی خیره‌کننده‌ای از این اپلیکیشن کرده است. امروزه، کیندل در جایگاه یکی از اپلیکیشن‌های برتر کتاب‌خوان و در بین سه اپلیکیشن پر دانلود و محبوب و قدرتمند کتاب‌خوان قرار دارد. اپلیکیشن کیندل تقریباً هر کتابی که دوست دارید، در بایگانی و کتاب خانه‌اش برایتان قرار داده است و با هوش مصنوعی فوق‌العاده‌اش، سبک و سیاق شما را شناسایی و بعد از آن چندین کتاب دیگر به شما معرفی می‌کند تا بتوانید مدام در حال خواندن کتاب‌هایی باشید که دوست دارید و از آن‌ها لذت می‌برید.

از اپلیکیشن کیندل می‌توانید به دو شکل کتاب‌های خود را تهیه کنید کتاب دلخواهتان را بخرید و مستقیماً آن را از طریق کتابخانه‌ی خود دانلود و مطالعه کنید یا اشتراک Prime کیندل را تهیه کنید که به اکثر کتاب‌های این برنامه دسترسی خواهید داشت. کتاب‌هایی که در محدودیت اکانت Prime قرار می‌گیرند، فقط کتاب‌هایی هستند که به‌تازگی منتشر شده‌اند و هنوز برای قرار گرفتن در فهرست کتاب‌های پرایم هنوز داغ هستند. در بین تمام اپلیکیشن‌های فروش کتاب که برای کاربران جهانی ساخته شده است، شاید کیندل بهترین آن‌ها باشد. این اپلیکیشن کتاب رایگان ios و اندروید را پلتفرم مقصد خود قرار داده است و می‌توانید هم‌اکنون برای گوشی هوشمند خود دانلود کنید.

برنامه کتاب خوان + بهترین اپلیکیشن eBook Reader Apps اندروید

Google Play Books

اینکه گوگل در هر صنعت و موضوعی اپلیکیشنی کاربردی دارد، موضوع جدیدی نیست. برای خرید و مطالعه‌ی کتاب، گوگل با Google Play Books یکی از پشتیبانی‌های قدرتمند ممکن از ایجاد کتابخانه و آرشیو قدرتمند کتاب‌های دیجیتال را فراهم کرده است. با این اپلیکیشن و سرویس، می‌توانید کتاب‌های دلخواهتان را بخرید و در کتابخانه‌ی شخصی دیجیتالی نگه‌دارید. این اپلیکیشن قابلیتی ایجاد می‌کند که کتابخانه‌ی دیجیتالی خود را قفسه‌بندی و بر اساس ژانر و موضوع دلخواه آن‌ها را دسته‌بندی کنید.

این اپلیکیشن قابلیت سینک‌کردن با دیگر دستگاه‌ها را دارد که از طریق آن می‌توانید آخرین ذخیره‌های کتاب‌خواندن خود را در دستگاه‌های دیگر اجرا کنید و کتاب را ادامه دهید. اپلیکیشن گوگل پلی‌بوک قابلیت‌های زیادی همچون تنظیمات خروجی تصویر و اندازه‌ی فونت دارد. گوگل پلی‌بوک بیش از چهار میلیون کتاب مختلف را در خود جای داده است تا یکی از اپلیکیشن‌های قدرتمند ممکن برای مطالعه‌ی کتاب باشد. توصیه می‌کنیم حتماً این اپلیکیشن را امتحان کنید.

برنامه کتاب خوان + بهترین اپلیکیشن eBook Reader Apps اندروید

Apple Books

در ژانویه‌ی ۲۰۱۰، اپل سرویس خرید و مطالعه‌ی کتاب خود، یعنی Apple Books را رونمایی کرد، البته در آن زمان، این سرویس iBooks نام داشت. بعدها، این اپلیکیشن برای آیپد و مک‌بوک هم عرضه شد و استقبال در حد توجه کاربران آی او اس را همراه داشت. اپل بوک هم از آرشیو بسیار قدرتمند و فهرست مفصلی بهره‌مند است که این اپلیکیشن را به یکی از اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان برتر و رایگان iOS تبدیل می‌کند. البته اپل بوک را می‌توان یکی از اپلیکیشن برتر کتاب صوتی iOS هم دانست؛ چراکه آرشیو کتاب‌های صوتی این بستر بسیار کامل و جذاب است.

اپل بوک با رابط کاربری قدرتمندش، می‌تواند همان اپلیکیشن محبوبی باشد که ساعت‌ها وقت خود را در آن بگذرانید. با طرح اضافه‌شدن کتاب‌های رایگان به این بستر، کاربران بیشتری به اپل بوک پیوستند و دلیل این اتفاق هم به‌خاطر کتاب‌های بسیار مناسبی بود که هر هفته رایگان در اپل بوک اضافه می‌شدند.

ComiXology Comics

نرم افزار کامیکسولوژی شرکت آمازون – آی تیونز کامیک‌های دیجیتالی – ترکیبی تقریباً ایده آل را از یک فروشگاه کتاب‌های کامیک و ریدر این کتاب‌ها در اختیارتان می‌گذارد.

این نرم افزار رایگان گوشی یا تبلت اندروید شما را به یک جعبه بزرگ دیجیتالی تبدیل می‌کند که توانایی نگهداری کتاب‌های کامیک خریده شده شما و همگام سازی آن‌ها را بین چند دستگاه دارد. علاوه بر این سرویس جدید کامیکسولوژی آنلتیمیتد (Comixology Unlimited) شما را قادر می‌سازد تا لیستی بی پایان از کتاب‌های کامیک را در ازای پرداخت ماهانه ۵.۹۹ دلار در اختیار داشته باشید.

کد خبر 606019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.