صددرصد چراغ‌های این شهر ال‌ای‌دی است

شهر «ترناوه» رومانی، یکی از نخستین شهرهای اتحادیه اروپا است که با جایگزینی تمام چراغ‌های خیابانی شهر با انواع ال‌ای‌دی توانسته است کاهش ۶۸ درصدی در مصرف انرژی را تجربه کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «سورین مگهشان» شهردار ترناوه رومانی، اعلام کرد که شهرداری برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در زمستان نیازی به کاهش مصرف نخواهد داشت چراکه آن‌ها قبلاً تمام اقدام‌های کاهشی مورد نیاز خود را انجام داده‌اند. او ادعا کرده که اولین شهری در اروپا است که صددرصد چراغ‌های خیابانی را به نوع ال‌ای‌دی تغییر داده است.

علاوه بر این، شهردار گفت که به لطف یک پروژه جدید برای سیستم فتوولتائیک، ساختمان‌های شهرداری باید به استقلال انرژی کامل برسند که با انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۳ تغذیه می‌شوند.

مگهشان توضیح داده که این اقدام، مصرف انرژی شهری را تا ۶۸ درصد کاهش داده است، حال آنکه شهرداری تعداد چراغ‌های خیابانی فعال در شهر را دو برابر کرده است.

شش سال پیش، شهر «ترناوه» با جمعیتی در حدود ۲۰ هزار نفر، پروژه‌ای را برای جایگزینی تمام چراغ‌های خیابان با انواع LED راه‌اندازی کرد. علاوه بر این، مقامات خواستار نصب چراغ‌های بیشتری برای اطمینان از ایمنی در خیابان‌های شهر در شب بودند.

آن‌ها در نهایت دوبرابر تعداد چراغ‌های سابق را نصب کردند، اما به گفته شهردار، کل صورت‌حساب‌ها حدود ۶۸ درصد کاهش یافت چراکه شهر توانست همه چراغ‌های خود را با ال‌ای‌دی جایگزین کند و ترناوه را به یکی از شهرهای موفق در این زمینه تبدیل کند.

اکنون، با بحران مداوم انرژی، ترناوه به عنوان نمونه‌ای از پتانسیل صرفه‌جویی در انرژی از طریق فناوری کارآمدتر معرفی می‌شود. علاوه بر این، از آنجایی که یک شهر کوچک است پتانسیل انجام جهش‌های بزرگ در بهره‌وری انرژی و کربن‌زدایی را دارد.

مقامات در ترناوه از یک پروژه فتوولتائیک جدید برای سقف بازار کشاورزان محلی خبر دادند. این پروژه توسط برنامه «انرژی در رومانی ۲۰۱۷-۲۰۲۰» با حمایت مالی نروژ تأمین می‌شود.

این اقدام حدود ۳۶۰ هزار یورو هزینه خواهد داشت که بیش از ۳۰۰ هزار یوروی آن از صندوق مالی تأمین می‌شود. برنامه این شهر، ۱۸۳ کیلووات برق تولید خواهد کرد و مساحتی معادل ۱۳۰۰ متر مربع را پوشش خواهد داد.

۱۰۰ درصد چراغ‌های این شهر، ال‌ای‌دی است

کد خبر 605863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.