۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مشکلات معلمان پیگیری شود

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: تمرکزگرایی در آموزش و پرورش باید از بین برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _چهارشنبه بیست و سوم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در دولت کنونی اتفاقات خوبی در حوزه آموزش و پرورش افتاده است، اما مهم‌ترین مسئله موضوع جایگاه و شأن معلمی است.

وی افزود: زمانی معلم در تمام مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نقش اول را ایفا می‌کرد، اما اکنون آیا این‌گونه است؟ با شأن و جایگاه معلمی چه کردیم؟، بلایی که کرونا بر سر دانش‌آموزان آورد را طرح رتبه‌بندی بر سر معلمان آورده است و جایگاه معلمان را خدشه‌دار کرده است.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: تمرکزگرایی در آموزش و پرورش باید از بین رود و به تمام استان‌ها به یک چشم نگاه کنیم، البته دولت این اراده را دارد که امیدواریم عملی شود.

وی با بیان اینکه سرانه مدارس کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد، تصریح کرد: نگاه مصرف‌کننده در آموزش و پرورش باید تبدیل به نگاه تولیدکننده شود و آموزش و پرورش باید اقتصادمحور باشد. در سیل اخیر مسئولان به صورت میدانی تقسیم‌بندی و بازدیدهای شهرستانی و هم‌دردی با آسیب‌دیدگان را انجام دادند، لذا تقویت تجهیزات و نیروی انسانی متخصص چهارمحال و بختیاری در بخش مدیریت بحران باید مورد توجه مسئولان ملی و استانی باشد.

باقری گفت: با توجه به اعتباراتی که در سال ۱۴۰۱ برای استان در نظر گرفته شده و اعتبارات ویژه مربوط به سفر ریاست جمهور، از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در جذب این اعتبارات نهایت تلاش خود را داشته باشند، چرا که میزان خسارت به کشاورزان، دامداران و عشایر بسیار بالا است و ملزم به برنامه‌ریزی و جبران خسارات وارد شده تا حد امکان خواهیم بود.

کد خبر 605110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.