فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره مرصاد منتشر شد

فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد در بخش‌های تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای، نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی منتشر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره مرصاد با هدف گرامیداشت سرداران و ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه، ۱۲۸۰ شهید شهرستان اسلام‌آباد غرب و شهدای عملیات غرورآفرین مرصاد منتشر شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آباد غرب، سیزدهمین دوره جشنواره مرصاد را بهمن و اسفندماه سال جاری برگزار می‌کند.

مرصاد تبلور عشق، ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی مردمان سرزمین پهلوان‌خیز و دلیرمردان و شیرزنان ایران اسلامی بوده، هست و خواهد بود. مردم سرافراز و شهادت‌طلب اسلام‌آباد غرب در کنار رزمندگان اسلام، درخشان‌ترین لحظات تاریخ هشت سال دفاع مقدس را در نقطه پایانی جنگ تحمیلی و با عملیات غرورآفرین مرصاد به نام خود رقم زدند. بدون شک پنجم مردادماه (روز ملی کرمانشاه)، روزی فراموش‌نشدنی و بزرگ در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که توجه ویژه به آن در همه ابعاد و به‌خصوص در بعد فرهنگی و هنری و برگزاری جشنواره و همایش‌های مرتبط، می‌تواند اقدامی شایسته در جهت حفظ و پاسداشت این ارزش‌های فراموش‌نشدنی باشد.

جشنواره تئاتر مرصاد در بخش‌های تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای، نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی در گستره ملی فرصتی مغتنم و ارزشمند برای پاسداشت رشادت و ایثارگری‌های ملت بزرگ ایران به‌ویژه مردم خطه غرب کشور و کرمانشاه با زبان هنر و نمایش است که اکنون در گام سیزدهم آن نیازمند برگزاری هرچه باشکوه‌تر از قبل است.

کد خبر 605022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.