محله‌های شهر میزبان راویان دفاع مقدس می‌شوند

رئیس فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: محله‌های مختلف شهر همزمان با هفته دفاع مقدس میزبان برنامه‌ای با عنوان «روایتگری محله‌ها» می‌شوند که در آن راویان دفاع مقدس به روایت خاطرات سال‌های عاشقی می‌پردازند.

سیدآرش میریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طرح «روایتگری محله‌ها» گروه‌های روایتگری به همراه خادمان شهدا در محلات حضور می‌یابند و اجرای سرود، تئاتر خیابانی و مداحی با محور انتقال سیره شهدا از دیگر بخش‌های این برنامه دو ساعته است.

وی با بیان اینکه انتخاب راویان از بین پیشکسوتان دفاع مقدس خواهد بود، افزود: با توجه به اینکه محله‌ها از قبل شناسایی شده‌اند، اگر آن محله شهید شاخص و ایثارگری داشته باشد، از این ظرفیت نیز بهره خواهیم برد. در واقع تلاش می‌کنیم راوی روایتگر سیره شهدا را در محله‌ای که شهید شاخص آن منطقه غواص است، از بین افرادی انتخاب کنیم که سابقه و تجربه غواصی در جنگ داشته‌اند یا اگر آن محله شهید یا رزمنده مدافع حرم دارد، راوی آن از بین رزمندگانی انتخاب شود که سابقه حضور در بیرون مرزها و دفاع از حریم ولایت در جبهه مقاومت را داشته‌اند.

رئیس فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان همچنین از آماده‌سازی ویدئوهای کوتاه سه دقیقه‌ای با هدف آشنایی عموم با سیره و منش شهدای آرمیده در گلستان شهدای اصفهان خبر داد و گفت: قرار است این فیلم‌های کوتاه علاوه بر رسانه ملی و استانی در گستره فراگیر فضای مجازی نیز توزیع و بازنشر شود.

کد خبر 604736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.