ضرورت تعامل دفاتر تسهیل‌گری با شهروندان

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فلسفه ایجاد دفاتر تسهیل‌گری تعامل با مردم محله، منطقه و گره‌گشایی از کار و مشکل آنها است، باید فرایندها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مردم محله با توجه به تمکن مالی بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید طهوریان‌عسکری امروز _بیست‌ویکم شهریورماه_ در نشستی با حضور خبرنگاران، اظهار کرد: فلسفه وجودی ایجاد دفاتر تسهیل‌گری تعامل با مردم محله، منطقه و گره‌گشایی از کار و مشکل آنها است؛ باید فرآیندها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مردم محله با توجه به تمکن مالی بتوانند از تسهیلات استفاده کنند تا به نفع شهروندان باشد و توسعه مناطق سرعت بیش‌تری گیرد.

وی افزود: اگر فرد یا افرادی برای اطلاع‌رسانی به شهروندان انتخاب می‌شوند، باید تخصص در این زمینه و قدرت اقناع داشته باشند و بتوانند به سوالات شهروندان در زمینه‌های مختلف پاسخ دهند، اگر اقدامات در این راستا پیش برود می‌توانیم به حصول نتیجه امیدوار باشیم.

راهکار ارتباط سازنده با مردم، ارتباط با معتمدان محلی است

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست، اظهار کرد: راهکار ارتباط سازنده با مردم هر منطقه، ارتباط با معتمدان محلی است. می‌توان با اقناع و تعامل با معتمد و روحانی مسجد بسیاری از مشکلات پیش روی بازآفرینی و توسعه مناطق را گره‌گشایی کرد.

وی با اشاره به تأثیر مشارکت شهروندان در امور شهری، ادامه داد: نقش دفاتر تسهیل‌گری در مناطق کم‌برخوردار این است که که بتوانند مسائل و مشکلات را حل و فصل کنند.

حسن موحدیان، عضو کمیسیون حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه با اشاره به معضلات پروژه بلوار کرامت، اظهار کرد: برای بلوار کرامت باید برنامه‌ریزی انجام گیرد، زیرا دو سمت بلوار باز شده و تنها ۸۰ قطعه باقی مانده است که باید تملک و به بلوار اضافه شود.

کد خبر 604513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.