پیاده‌روی خطر بروز زوال عقل را کاهش می‌دهد

متخصصان معتقدند که سرعت و مسافت پیاده‌روی می‌تواند در کاهش خطر بروز زوال عقل نقش داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی تأثیر پیاده‌روی بر خطر بروز زوال عقل مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف داده‌های پزشکی بیش از ۷۸۰۰۰ نفر بین ۴۰ تا ۷۹ سال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و آن‌ها را به دو دسته تقسیم کردند. گروه اول کمتر از ۴۰ قدم در دقیقه برمی‌داشتند در حالی که گروه دوم ۴۰ دقیقه یا بیشتر در دقیقه قدم برمی‌داشتند.

دانشمندان هفت سال بعد شرکت‌کنندگان را پیگیری کردند و به بررسی هرگونه تشخیص زوال عقل در آن‌ها پرداختند. افرادی که روزانه ۹۸۲۶ گام برمی‌داشتند، ۵۰ درصد کمتر در معرض ابتلاء به زوال عقل طی هفت سال بودند. خطر بروز زوال عقل در میان افرادی که بیش از ۴۰ قدم در دقیقه راه می‌رفتند، ۵۷ درصد کمتر بود. همچنین، خطر بروز زوال عقل در میان افرادی که ۳۸۰۰ قدم در روز با هر سرعتی راه می‌رفتند، در مدت هفت سال تا ۲۵ درصد کمتر بود. افرادی که با سرعت ۱۱۲ قدم در دقیقه به مدت ۳۰ دقیقه در روز راه می‌رفتند، خطر ابتلاء به زوال عقل را تا ۶۲ درصد کاهش داده بودند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که بین ۳۸۰۰ تا ۹۸۰۰ قدم در روز می‌تواند خطر بروز زوال عقل را کاهش دهد، به ویژه اگر با سرعت زیادی راه بروید. محققان توصیه می‌کنند افراد به جای مسافت پیاده‌روی یا تعداد قدم‌ها در روز، بر سرعت پیاده‌روی خود تمرکز کنند و هدفشان ۱۱۲ قدم در دقیقه باشد.

کد خبر 604071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.