همه چیز درباره تحصیل در کشور چک

تحصیل در جمهوری چک، در سالهای اخیر، به یکی از محبوب ترین انتخابها در میان دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

جمهوری چک که در قلب اروپا واقع شده، اغلب به عنوان یکی از زیباترین کشورهای این قاره در نظر گرفته می شود. جای تعجب نیست که این کشور، سالانه هزاران دانشجوی بین المللی را به خود جذب می کند.

شهرت کشور چک برای دانشگاه ها و پژوهش های آکادمیک نیز جهانی است. برخی از 1000 دانشگاه برتر جهان را می ‌توان در جمهوری چک یافت. این دانشگاه ها (شامل دانشگاه های چارلز، ماساریک و پالاتسکی) در رتبه ‌بندی اخیر دانشگاه‌ های جهانی QS و رتبه ‌بندی QS EECA در سال 2021 (رده ‌بندی اختصاصی دانشگاه‌ های برتر در اروپا و آسیای مرکزی) مشخص شده اند.

جمهوری چک در حالیکه از نظر سنت و فرهنگ غنی است، جامعه ای پیشرفته و آینده نگر دارد. جمهوری چک بر اساس شاخص جهانی صلح، در بین 10 کشور برتر جهان از نظر امنیت قرار می گیرد. فضای تقریباً کلاسیک و سنتی کشور که با امکانات معاصر در هم آمیخته شده، تجربه ‌ای هیجان ‌انگیز از تحصیل در خارج از کشور را به وجود می‌ آورد که شبیه به هیچ موقعیت دیگری نیست.

موقعیت جغرافیایی ممتاز

دانشجویان در اوقات فراغتشان می‌توانند از انواع فرصت های تفریحی چک استفاده کنند. مثلا در یکی از چشمه ‌های آب ‌گرم مجلل این کشور استراحت کنند یا از 14 سایت میراث جهانی یونسکو در این کشور، قلعه ‌ها و صومعه‌ های قرون وسطایی دیدن کنند.

با توجه به موقعیت مکانی در قلب اروپا، تحصیل در جمهوری چک به معنای داشتن «بلیت رایگان» برای سفر و کشف بخش بزرگی از قاره کهن است. علاوه بر روستاهای زیبای چک، کشورهای همسایه - اتریش، آلمان، لهستان و اسلواکی در مرز، بسیار نزدیک به سوئیس، مجارستان و ایتالیا - وسوسه‌ های توریستی غیرقابل چشم پوشی به وجود می آورند.

جمهوری چک فرهنگ های بسیاری با ریشه های مختلف را در خود جای داده است. در حین تحصیل و زندگی در جمهوری چک، نشانه های تاریخی جوامع اسلاو، ژرمن و یهودی را خواهید دید. این ریشه ها، نقش مؤثری در ایجاد فرهنگ و سبک زندگی اروپای مرکزی ایفا کرده اند.

کیفیت بالای سیستم آموزشی در چک

کیفیت بالای آموزش و تحقیقات چک به طور گسترده ای در اروپا به رسمیت شناخته شده است. به خصوص زمانی که صحبت از تحصیل علوم، مهندسی یا تحصیل پزشکی در جمهوری چک می شود. دانشگاه چارلز در پراگ، پایتخت کشور، در سال 1348 تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه در اروپای مرکزی است. کمیسیون اعتبار بخشی و وزارت آموزش، جوانان و ورزش چک، مسئول ارزیابی کیفیت جنبه های مختلف آموزش عالی هستند.

بیش از 60 دانشگاه با برنامه های منحصر به فرد در چک مشغول فعالیت هستند. موسسات آموزش عالی چک دوره های جالبی را در مورد موضوعاتی ارائه می دهند که ممکن است در کشورهای دیگر به راحتی نتوانید آنها را بیابید. علاوه بر دوره های کارشناسی عمومی، بسیاری از دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد، دکترا و حتی دوره های تخصصی متمرکز را برای تحصیل در جمهوری چک انتخاب می کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر

هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر جمهوری چک نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است. حتی اگر به جای یک موسسه دولتی رایگان، یک دانشگاه خصوصی را انتخاب کنید، در مقایسه با کشورهای دیگر با شهرت آموزشی به همان اندازه، هزینه ها کمتر خواهد بود. موسسات خصوصی هزینه های متغیرشان را خود تعیین می کنند. این هزینه بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب می کنید ممکن است از 2000 تا 15000 دلار در سال متغیر باشد. هزینه تحصیل در جمهوری چک، می تواند به دانشجویان کمک کند که سرعت روند اقدامات خود برای مهاجرت تحصیلی را بالاتر ببرند.

هزینه زندگی در جمهوری چک

هزینه زندگی در جمهوری چک در مقایسه با سایر مقاصد تحصیل در اروپا مقرون به صرفه تر است. دانشجویان باید انتظار داشته باشند که 250 تا 540 پوند در ماه بودجه داشته باشند تا تمام هزینه های خود از جمله خوابگاه، غذا، حمل و نقل و فعالیت های اجتماعی را پوشش دهند.

همچنین در هر کجای دنیا که تحصیل می کنید، نباید قدرت تخفیف دانشجویی را دست کم گرفت. داشتن شناسه دانشجویی (مانند کارت ISIC ) در جمهوری چک بسیار مفید است. داشتن یکی از این کارت ها، تخفیف ‌های هنگفتی را برای انواع چیزها، از جمله غذا، حمل‌ و نقل و حتی کتاب به شما می‌دهد. حمل ‌و نقل عمومی کارآمد، خدمات عمومی و مراقبت ‌های بهداشتی، از مهم ترین چیزهایی هستند که جمهوری چک را به یک کشور سرآمد در اروپا تبدیل کرده اند.

فرصت های شغلی

شرکت‌های بین‌المللی زیادی وجود دارند که شعبه‌ها و دفاتر منطقه ‌ای خود را در جمهوری چک دارند. بنابراین پس از فارغ التحصیلی یا اتمام کارشناسی ارشد یا سایر تحصیلات عالی، بدون در نظر گرفتن رشته، لازم نیست نگران بیکار ماندن برای مدت طولانی باشید.

این شرکت ها یک دوره کارآموزی را به دانشجویان شایسته ارائه می دهند. این ممکن است راه را برای یک پیشرفت شغلی عالی در همان ابتدا هموار کند.

تحصیل در جمهوری چک فرصت های شغلی را افزایش می دهد. جهان همچنان جهانی‌تر می‌شود و شرکت‌هایی از کشورهای سراسر جهان به سرمایه‌گذاری در بازار بین‌المللی ادامه می‌دهند. از دید یک کارفرما، دانش آموزی که در خارج از کشور تحصیل کرده است، خودانگیزه، مستقل، مایل به پذیرش چالش ها و توانایی مقابله با مشکلات و موقعیت های مختلف است. تجربه شما از زندگی و تحصیل در یک کشور خارجی، مذاکره در مورد فرهنگ دیگری و یادگیری زبان دیگر، همه شما را از اکثر متقاضیان شغل متمایز می کند.

بهترین شهرهای دانشجویی

یکی از بهترین ویژگی ها که هنگام انتخاب تحصیل در جمهوری چک اهمیت دارد، وجود دو شهر برتر دانشجویی در این کشور است. در سال 2019، شهرهای پراگ و برنو بارها و بارها در رتبه های 10 شهر برتر دانشجویی قرار گرفتند. پایتخت جمهوری چک به دلیل "مقرون به صرفه بودن همه چیز و مناظر خارق العاده" مورد ستایش قرار گرفت. به این معنی که دانشجویان بین المللی می توانند از این شهر باور نکردنی لذت ببرند، بدون اینکه هزینه اضافه ای بپردازند. برنو، دومین شهر بزرگ چک، بالاترین جمعیت دانشجویی را دارد. این امر نشان می دهد که این شهر، جامعه دانشجویی بزرگی دارد که برای ملاقات با افراد جدید عالی است.

روند ارائه درخواست آسان

ارائه درخواست برای تحصیل در جمهوری چک ساده است. برای افزایش شانس پذیرش، باید برای بیش از یک دانشگاه درخواست دهید یا چندین برنامه مشابه را در همان دانشگاه انتخاب کنید. فرآیند درخواست بسیار آسان و سرراست است، فقط باید مراحل زیر را دنبال کنید:

· فرم درخواست آنلاین را در وب سایت دانشگاه تکمیل کنید.

· پرداخت هزینه درخواست (حدود 20 یورو برای تحصیل به زبان چکی و 50 یورو برای تحصیل به زبان انگلیسی)

· شرکت در آزمون ورودی (در صورت نیاز)

مجموعه آسپیان، نماینده رسمی بهترین دانشگاه های جمهوری چک، شما را در راه رسیدن به هدف تحصیل در جمهوری چک، یاری می نماید. این مجموعه، با ارائه مشاوره و خدمات از صفر تا صد مسیر ارائه درخواست، اخذ پذیرش، شرکت در آزمون ورودی، انتخاب محل اقامت و... در کنار شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ما در گروه آسپیان، تماس بگیرید.

کد خبر 603153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.