ماموریت آرتمیس چه زمانی انجام می‌شود؟

یک کارشناس فضایی مجموعه آسمان‌سرای سُها گفت: درصورتی‌که پروژه آرتمیس‌یک، طی هفته‌های آینده انجام شود، در سال ۲۰۲۶ خواهیم توانست به کره ماه قدم بگذاریم و فعالیت‌های لازم را طی این مأموریت انجام دهیم. مهم‌ترین اقدامات این پروژه ساخت ایستگاه فضایی Gateway است.

علیرضا بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه فعلاً فضانوردان در مراحل آماده‌سازی برای سفر به کره ماه هستند، اظهار کرد: افرادی که قرار است در مأموریت آرتمیس شرکت کنند، پس از حدود نیم قرن به کره ماه قدم خواهند گذاشت.

وی افزود: آخرین فضانوردی که به کره ماه قدم گذاشت «یوجین سرنان» بود که در سال ۱۹۷۲ طی مأموریت آپولو ۱۷ به این کره اعزام شد، اما پس از این فضانورد، هیچ انسانی نتوانست سفر به فاصله بیش از ۴۵۰ کیلومتری را تجربه کند.

این کارشناس فضایی مجموعه آسمان‌سرای سُها ادامه داد: تاکنون سفر انسانی به ماه نداشته‌ایم و فضانوردان نهایتاً به ایستگاه فضایی رفته‌اند که ایستگاه‌های فضایی نیز معمولاً در محدوده ۴۵۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارند.

وی اشاره کرد: تاکنون ماه‌نوردها و ماه‌نشین‌های مختلفی به کره ماه ارسال شده است و اکتشافات و نمونه‌برداری‌های بسیاری نیز در این کره انجام شده، اما طی پروژه آرتمیس قرار است، انسان‌ها به دلایل مختلفی به کره ماه بازگردند.

بیات در رابطه با پروژه آرتمیس گفت: جدیدترین پروژه‌ای که برای بازگشت به ماه تعریف شده، پروژه آرتمیس است که طی آن نخستین زن و انسان رنگی پوست قرار است روی سطح ماه قدم بگذارند.

وی افزود: در صورتی که پروژه آرتمیس یک در هفته‌های آینده انجام شود در سال ۲۰۲۶ خواهیم توانست به کره ماه قدم بگذاریم و فعالیت‌های لازمه را طی این مأموریت انجام دهیم. مهم‌ترین اقدامات این پروژه ساخت ایستگاه فضایی Gateway است.

این کارشناس فضایی مجموعه آسمان‌سرای سُها ادامه داد: Gateway نخستین ایستگاه فضایی است که خارج از جو زمین و روی کره ماه ساخته می‌شود. فضانوردان برای سفر به ماه می‌توانند به این ایستگاه منتقل شده و با استفاده از ماه‌نشین به سطح ماه قدم بگذارند.

وی در رابطه با کاربردهای ایستگاه فضایی Gateway گفت: این ایستگاه فضایی می‌تواند تجهیزاتی را در خود نگه‌دارد و دیگر قرار نیست به سیاره زمین بازگردد، بلکه سالیان درازی در مدار ماه خواهد ماند و کمک می‌کند که انسان‌ها به مریخ سفر کنند.

کد خبر 603124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.