خرید ارز دیجیتال بیت کوین از صرافی اوکی اکسچنج

بیت کوین (BTC) به عنوان معروف‌ترین ارز دیجیتال در دنیا، در سال‌های اخیر رشد جالب توجهی را تجربه کرده که این میزان، از زمان آغاز به کار آن تاکنون 4500 واحد بوده است.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که قیمت این توکن می‌تواند حتی بیشتر از این افزایش یابد؛ زیرا ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین در حال تبدیل شدن به بخش بزرگ‌تری از زندگی روزمره مردم هستند.

بیت‌کوین چیست؟

Bitcoin یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که بدون نظارت بانک‌ها و دولت‌ها عمل می‌کند. در واقع این توکن نخستین رمزارز ارائه شده در جهان بود که در سال 2009 راه اندازی شد. به گفته خالق آن، ساتوشی ناکاموتو، هدف از راه‌اندازی این بلاک‌چین این بود که پرداخت‌های آنلاین مستقیما از یک طرف به طرف دیگر، بدون دخالت یک مؤسسه مالی، انجام شوند.

امروزه کل بازار کریپتوها در دنیا تقریبا 1.1 تریلیون دلار ارزش دارد و در این بین بیت‌کوین 41 درصد از این بازار را تشکیل می‌دهد. اگرچه این توکن حیات خود را به عنوان یک شبکه پرداخت آغاز کرد؛ اما امروزه به یک دارایی مهم برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. اکثر دارندگان آن، بلاک‌چین مزبور را را یک ذخیره با ارزش می‌دانند و اغلب از آن به عنوان "طلای دیجیتال" یاد می‌شود.

نحوه فعالیت بیت کوین

تراکنش‌های این کوین توسط ماینرهای رمزارز از طریق مکانیزم اجماع اثبات کار تأیید می‌شوند. اثبات کار یک فرآیند اعتبارسنجی است که از گروهی از ماینرها برای تأیید اعتبار هر بلوک در بلاک‌چین استفاده می‌کند. برای این توکن فرایند مذکور، معمولا تا 10 دقیقه طول می‌کشد که در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال، بسیار کند است.

با توجه به توسعه ارزهای شبیه به بیت کوین، می‌توان گفت که روند خرید ارز دیجیتال در دنیای امروز سریع‌تر شده و روش‌های سریع‌تری هم برای رسیدن به سود وجود دارند. با این حال، Bitcoin به عنوان روشی برای پرداخت توسط برخی خرده فروشان و بازرگانان، مانند مایکروسافت، Overstockو Whole Foods پذیرفته شده و به همین دلیل محبوبیت بیشتری دارد.

آیا خرید این کریپتو خطرناک خواهد بود؟

برخی تحلیل‌ها نشان می‌دهند که خرید بیت کوین با ریسک‌های بزرگی همراه خواهد بود. به عبارت دیگر در ماه‌های اخیر این بلاک‌چین در کنار دستاوردهای چشمگیر، کاهش شدیدی را نیز تجربه کرده است. به عنوان مثال، پس از تقریبا 69000 دلار افزایش در نوامبر 2021، ارزش آن در اواسط ژوئن به حدود 17708 دلار سقوط کرد.

امروزه، این توکن به عنوان یک دارایی با نوسان قیمتی بسیار بالا در نظر گرفته می‌شود. بر اساس آخرین گزارش ماهانه بازنگری و چشم‌انداز بازار Kraken Intelligence، نوسانات سالانه بیت کوین در ماه گذشته کمی بیشتر از حد معمول بود؛ اگرچه هنوز به رکورد نوسان 91 درصدی در ماه ژوئن نرسیده است. هر سرمایه‌گذاری که بیت‌کوین را در سال گذشته خریداری کرده باشد، ضرر خواهد کرد؛ زیرا کریپتو اصلی به سمت پایین سقوط کرد. از سوی دیگر کسانی که این ارز را سه سال پیش خریداری کرده‌اند، بیش از 100 درصد سود به دست آورده‌اند. با توجه به این نوسانات، اگر قصد خرید ارز دیجیتال بیت کوین را دارید، کارشناسان توصیه می‌کنند که تنها درصد کمی از دارایی خالص خود را برای این منظور سرمایه‌گذاری کنید.

از کجا بیت‌کوین بخریم؟

برای خرید این توکن یا هر کریپتوی دیگری، شما به یک صرافی رمزنگاری معتبر و قابل اعتماد نیاز دارید که در آن خریداران و فروشندگان برای مبادله با هم دیدار کنند. صرافی‌های زیادی برای این منظور وجود دارند؛ اما اگر به عنوان یک مبتدی می‌خواهید مرکزی را انتخاب کنید که سهولت استفاده از این ابزار را با هزینه‌های کم و امنیت بالا فراهم کند، می‌توانید به صرافی اوکی اکسچنج مراجعه کنید. این صرافی در ایران فعالیت گسترده‌ای دارد و کاملا قابل اعتماد و معتبر است.

نحوه خرید ارز دیجیتال

پس از انتخاب صرافی و قبل از شروع سرمایه‌گذاری در خرید ارز دیجیتال، باید حساب خود را پر کنید. قبل از شروع، ببینید آیا صرافی شما یک کیف پول کوین در پلتفرم خود دارد یا خیر؟ برای مثال در اوکی اکسچنج شما می‌توانید از این امکان استفاده کنید.

پس از تامین مالی حساب، می‌توانید اولین سفارش خود را برای خرید ارز دیجیتال ثبت کنید. بسته به پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید، این امکان وجود دارد که بتوانید آن را با کلیک کردن روی یک دکمه خریداری کنید یا احتمال دارد مجبور شوید نماد تیک این ارز (BTC) را وارد کنید. حالا باید مبلغ موردنظر برای سرمایه گذاری را هم به سیستم بدهید.

اگر قیمت فعلی این کریپتو حدود 23000 دلار بود، برای خرید 1 بیت کوین باید این مقدار سرمایه گذاری کنید. اگر کمتر سرمایه‌گذاری کرده باشید، تنها صاحب درصدی از آن خواهید شد؛ برای مثال با 1000 دلار، 0.043 بیت کوین دریافت خواهید کرد.

معرفی چند صرافی داخلی و خارجی برای خرید ارز دیجیتال

شما می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال BTC از طریق چندین صرافی مختلف رمزنگاری اقدام کنید. اما توصیه ما این است که این کار را در اوکی اکسچنج انجام دهید. این مرکز به عنوان معتبرترین صرافی در ایران و یکی از بهترین‌ها در دنیا، با برترین نهادهای مرتبط با این مسئله در جهان رقابت دارد. البته صرافی‌های دیگری هم وجود دارند که در آن‌ها میتوان دلار آمریکا را با BTC معامله کرد. برخی از این صرافی‌ها عبارت‌اند از:

  • کوین بیس
  • کراکن
  • بیت فینکس

این صرافی‌ها ایرانی نیستند و معمولا کار با آن‌ها دشوار است. به علاوه در زمان خرید باید مراقب باشید و به اصطلاحات جفت‌های معاملاتی مانند BTC به Tether (USDT) یا USD Coin توجه کنید. در مورد BTC/USDC، بیت کوین‌ها را می‌توان به تتر تبدیل کرد. چند صرافی که بیت کوین را با USDC جفت می‌کنند، در ادامه معرفی شده‌اند.

  • بایننس یواس
  • کوکوین
  • اوکی اکسچنج

خرید ارز دیجیتال بیت کوین از صرافی اوکی اکسچنج

نحوه خرید بیت کوین با پی پال

ممکن است وسوسه شوید که کریپتوی خود را در پی پال بخرید؛ اما خرید آن از این روش به این معنی است که نمی‌توانید بیت کوین خود را به راحتی جابجا کنید. بر اساس قوانین وب‌سایت پی پال شما فقط می‌توانید ارز دیجیتال را که در پی پال خریداری می‌کنید، در حساب شخصی خود نگه دارید. علاوه بر این، توکن موجود در حساب شما را نمی‌توان به حساب‌های دیگر در پی پال یا خارج از آن منتقل کرد. به عبارت بهتر شما نمی‌توانید دارایی‌های رمزنگاری شده را از مرکز صرافی خود به کیف پول صرافی دیگری منتقل کنید. بنابراین برای خرید بیت کوین از این سایت به این نکته دقت کافی داشته باشید.

شرکت اوکی اکسچنج که فعالیت خود را در زمینه کریپتوها از سال 1396 آغاز کرد. این شرکت در طول فعالیت خود همواره در مسیر راهنمایی علاقه‌مندان به این مبحث حرکت کرده و در عین حال در این راه از برترین کارشناسان رمزارز بهره برده است. شما نیز می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال به این صرافی اعتماد کامل داشته باشید.

کد خبر 602273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.