محوریت در شورای شهر باید کار مردم باشد

نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه نباید فراموش کرد که در طبیعت شورا اختلاف‌نظر وجود دارد، گفت: محوریت در شورای اسلامی شهر باید کار مردم باشد و به‌قصد قربت‌الله و با خلوص نیت کارها انجام شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم مدرسی، در هشتادوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: شورای ششم یکی از سرآمدترین شوراهای دو دهه اخیر است که تاکنون نمره قابل قبولی کسب کرده است.

وی افزود: محوریت شورا باید خدمت به مردم و با خلوص نیت باشد و نباید فراموش کرد که در طبیعت شورا اختلاف‌نظر وجود دارد، اما فردی که محور نظام اسلامی را قبول دارد و نظری متفاوت دارد را نباید از حکومت دور کرد؛ البته منظورم به شخص و جریان خاصی نیست، اما طبیعت شورا به این شکل است که اختلاف‌نظر وجود داشته باشد.

نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه یزد تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: «ما بعضی‌ها را برای بعضی محل آزمایش قراردادیم تا ببینیم آیا آن‌ها قدرت صبر و تحمل دارند یا خیر»، اگر ما تشخیص دادیم یک فردی نظام اسلامی را قبول دارد و محور نظام اسلامی را هم به‌عنوان رهبری من الله قبول دارد نباید از آن فرد تبری بجوییم و نباید نظر به خروج از حاکمیتش را بدهیم.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: «مؤمنین و متدینین و کسانی که حول محور ولایت قدم برمی‌دارید، نباید به این شکل باشد که اگر کسی پله اول ایستاد پله دوم را نفی بکند و یا اگر کسی پله دوم ایستاد پله سوم را نفی بکند.» امام در اینجا هم بیان می‌کنند که دستتان در دست هم باشد یکی باشید، مهربان باشید و اینکه فردی اعلام کند که من حقایقی را قبول دارم که دیگری قبول ندارد پس بنابراین او از زمره ارزشمندان انقلاب نیست.

حجت‌الاسلام مدرسی با اشاره به اینکه محوریت در شورا باید کار مردم باشد و به‌قصد قربت و با خلوص نیت کارها انجام شود، گفت: ما این دوره از شورا را به‌عنوان سرآمدترین شوراهای شهرمان در دو دهه اخیر میدانیم و خوشحال هستیم به وجود ارزشمندان انقلاب در شورای اسلامی شهر یزد و به لطف خدا، نمره بسیار خوبی را هم این شورا تاکنون داشته است و امیدواریم با جدیت شهردار، معاونان و شهرداران مناطق، بیش‌ازپیش این شورا بدرخشد.

کد خبر 602200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.