معلمان مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی شوند

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در طرح رتبه‌بندی، معلمان تقسیم‌بندی نمی‌شوند، ‌گفت: همه معلمان در قانون رتبه‌بندی جا داده شده‌اند بنابراین ابلاغیه اخیر وزارت آموزش و پرورش برای جدا کردن معلمان مهرآفرین از رتبه‌بندی خلاف قانون است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای قانون رتبه‌بندی برای معلمان مهرآفرین اظهار کرد: تقریباً دو دهه پیش، زمانی که دولت برای تأمین معلمان در مناطق محروم با مشکل روبه‌رو شد، معلمانی را در قالب طرح مهرآفرین جذب و دعوت به همکاری کرد.

وی با اشاره به خدمات این معلمان در مناطق محروم افزود: با وجود خدماتی که این معلمان به دانش‌آموزان مناطق محروم ارائه کردند، به‌تازگی وزارت آموزش و پرورش آنها را خارج از طرح رتبه‌بندی اعلام کرد که این موضوع برخلاف مصوبه مجلس است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در طرح رتبه‌بندی، معلمان تقسیم‌بندی نمی‌شوند، گفت: همه معلمان کشور در قانون رتبه‌بندی جا داده شده‌اند و باید در احکام آنها این عنوان درج و نسبت به امنیت شغلی آنها اقدام شود، بنابراین ابلاغیه اخیر وزارت آموزش و پرورش برای جدا کردن معلمان مهرآفرین از رتبه‌بندی خلاف قانون است.

وی افزود: در هیچ‌یک از مصوبات مجلس این موضوع ذکر نشده است که گروهی از معلمان شامل حال رتبه‌بندی نمی‌شوند به همین دلیل ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش درباره معلمان مهرآفرین در هیئت تطبیق رد و وزارت آموزش و پرورش موظف شد که رتبه‌بندی را برای این گروه از معلمان نیز اجرا کند.

کد خبر 601989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.