کرم دور چشم چیست + فرمول، ترکیبات، فواید، زمان و نحوه استفاده

امروزه استفاده از محصولات مراقبتی پوست جهت ایجاد پوستی سالم، شاداب و جوان بسیار مورد توجه قرار گرفته است به همین جهت آگاهی در مورد چیستی، نحوه استفاده، زمان مصرف، فواید و مزایا، ویژگی ها و ترکیبات، فرمول و کاربرد کرم دور چشم لازم و ضروری است.

به گزارش ایمنا، امروزه محافظت از پوست به ویژه صورت اهمیت زیادی پیدا کرده است و انسان‌ها به دنبال حفظ سلامت پوست خود هستند. آنها معتقدند صورت بخش مهمی از ظاهر ما را تشکیل داده و به نمایش می‌گذارد. از همین رو پوست دور چشم یکی از مهم‌ترین و در عین حال حساس‌ترین قسمت صورت به حساب می‌آید.

کرم دور چشم چیست؟

پوست اطراف چشم با سایر بخش‌های پوست صورت فرق می‌کند و همچنین دارای حساسیت زیادی نیز است بنابراین نیاز به مراقبت جدی دارد. استفاده از یک محصول مراقبتی برای دور چشم اهمیت زیادی دارد. این کرم علاوه بر اینکه خاصیت آبرسانی دارد و از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند، تیرگی و چین و چروک اطراف چشم را هم برطرف می‌کند. کرم‌های دور چشم، همه خطوط ریز را درمان می‌کند و از بین می‌برد.

کرم دور چشم چیست + فرمول، ترکیبات، فواید، زمان و نحوه استفاده

مزایا و فواید استفاده از کرم دور چشم

استفاده اصولی و روزانه به شکل روتین از محصولات مراقبتی دور چشم باعث رطوبت رسانی، تغذیه پوست و پیشگیری از ظاهر شدن نشانه‌های پیری می‌شود. البته به جز این موارد دارای فواید بسیاری نیز است.

  • کاهش چین و چروک‌های دور چشم
  • کاهش پف دور چشم
  • روشن کننده و از بین برنده تیرگی‌های دور چشم
  • بازسازی سلول‌های پوست دور چشم
  • ویتامین رسانی به دور چشم
  • ترمیم و جوان سازی پوست دور چشم
  • آبرسانی دور چشم
  • سفت کننده ناحیه دور چشم

چطور از کرم دور چشم استفاده کنم؟

استفاده از کرم دور چشم به دلیل حساسیت این عضو صورت بسیار مهم است. شما مقداری از کرم دور چشم خود را که به اندازه یک عدس است، به نوک انگشت حلقه خود آغشته کنید و به آرامی آن را به صورت ضربه‌ای به دور چشم خود بمالید. این ضربه‌ها باید آهسته، ریز و پیوسته انجام گیرد.

ترکیبات و ویژگی‌های بهترین کرم دور چشم

برای انتخاب بهترین کرم دور چشم لازم است به مواد به کار رفته در آن توجه کنید که حتماً دارای آنتی اکسیدان، اسید هیالورونیک و اسید کوجیک باشد. برای رسیدن به بهترین نتیجه توصیه می‌شود که از کرم دور چشم به صورت مداوم و به مدت طولانی استفاده کنید.

آنتی اکسیدان‌ها: این مواد خاصیت حفاظتی دارند و محافظ پوست شما هستند. آنها روند پیری پوست را کند می‌کنند و اثرات چین و چروک را از بین می‌برند. پس بهتر است به دنبال موادی مانند ویتامین c، ویتامین e و اسید فولیک در کرم مورد نظر خود بگردید.

اسید هیالورونیک یا سرامید ها: این مواد کلاژن را تحریک می‌کنند تا از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری کنند. سرامیدها آب را به دام می‌اندازند و همین موضوع باعث می‌شود پوست شما مرطوب باقی بماند.

نیاسینامید یا اسید کوجیک: این مواد حلقه‌های زیر چشم را روشن نگه می‌دارند چراکه سرعت سلول‌های تولید کننده رنگدانه را کاهش می‌دهند و در ادامه پوست شما را روشن می‌کنند.

پتیدها: این مواد نوعی اسید آمینه هستند که به رفع چین و چروک دور چشم کمک می‌کنند. پتیدها کلاژن پوست را زیاد می‌کنند و به ترمیم پوست ضعیف و آسیب دیده کمک می‌کنند.

رتینول ها: این مواد یکی از مشتقات ویتامین A بوده و به‌عنوان ماده ضد پیری شناخته می‌شود. رتینول می‌تواند از روی پوست جذب شده و پس از ترکیب با آنزیم‌های خاصی به ترتینوئین تبدیل شود. این مواد تأثیر زیادی بر بهبود آسیب‌های ناشی از نور خوشید، رفع لک‌های قهوه‌ای و منافذ غیرعادی پوست دارند و پوست را نرم‌تر می‌کند.

عدم وجود الکل و مواد عطری: در کرم دور چشم نباید هیچ گونه مواد عطری و الکلی به کار برود چراکه مواد الکلی برای پیشگیری از پیری و کاهش چین و چروک پوست مناسب نیستند و پوست را دچار التهاب می‌کنند.

کرم دور چشم چیست + فرمول، ترکیبات، فواید، زمان و نحوه استفاده

چه کسانی باید از کرم دور چشم استفاده کنند؟

استفاده از کرم مراقبتی دور چشم تنها اختصاص به خانم‌ها ندارد و آقایان هم به اندازه خانم‌ها باید به پوست صورت خود اهمیت بدهند. افرادی که چین و چروک‌ها و پف زیادی در اطراف چشم خود دارند و همچنین دارای پوست نسبتاً خشکی هستند باید با استفاده از محصولات مراقبتی، به تغذیه پوست صورت خود اقدام کنند تا همواره از داشتن چهره جوان و شاداب خود لذت ببرند.

چه زمانی از کرم دور چشم استفاده کنم؟

به دلیل اینکه پوست اطراف چشم نازک است و در طول روز فعالیت‌هایی از جمله چشمک زدن، پلک زدن و نگاه کردن را برعهده دارد، توصیه می‌شود که از این کرم هم در طول روز و هم در طول شب استفاده شود. زمانی که هنگام صبح از خواب بیدار می‌شوید، بعد از اینکه صورت خود را با فوم یا ژل شست و شو شستید، ابتدا آب‌رسان خود را استفاده کنید سپس به سراغ مرطوب کننده بروید و در آخر کرم دور چشم خود را استفاده کنید.

کد خبر 601016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.