درآمدهای ناپایدار ضامن توسعه شهری نیست

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: درآمدهای ناپایدار کنونی ضامن مطمئنی برای رشد و توسعه کلان در بسترهای شهری نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی‌نجات امروز _سه‌شنبه هشتم شهریورماه_ در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا، اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار و ایجاد درآمدهای پایدار باید از اهداف مدیریت شهری باشد که در این راستا کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا به دنبال راهکارهای اجرایی برای این هدف است.

وی ادامه داد: درآمدهای ناپایدار شهری مانند فروش تراکم و کاربری، باعث آسیب‌هایی به زیست شهری همچون افزایش قیمت مسکن، گسترش حاشیه‌نشینی، بالا رفتن تراکم جمعیت، آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش ترافیک شهری و در نهایت سبب نادیده گرفتن حقوق شهروندی و تخریب منابع نسل‌های آینده می‌شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: طراحی الگوی منطقی توسعه شهری و جذب درآمدهای پایدار از راهکارهای پویایی ساختارهای شهری است و برای دستیابی به منابع نوین و اصلاح ساختار منابع موجود، سبب دسترسی به درآمدهای پایدار و در نتیجه، کارآمدی مدیریتی و ایجاد رضایت در جامعه شهروندی می‌شود.

وی افزود: در همین راستا سیاست‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری ایجاد بسترسازی در پروژه‌هایی است که در سطح ارتقای اقتصادی، تولید اشتغال شهروندان و اجرای پروژه‌های کلان، شهرداری را یاری کند.

بادامی‌نجات یکی از دغدغه‌های شهرهای بزرگ را اختصاص ندادن بودجه دولتی به شهرداری‌ها دانست و تصریح کرد: ایجاد درآمد پایدار از موارد مهمی است تا بر اساس آن شهرداری‌ها بتوانند در راستای مدیریت شهری برنامه‌ریزی مدون داشته باشند.

وی اضافه کرد: شهرداری به علت نداشتن درآمدهای پایدار در اجرای بعضی از پروژه‌های کلان با چالش‌هایی مواجه می‌شود و نمی‌تواند بر اساس برنامه‌های طولانی مدت شهرداری برای توسعه برنامه‌ریزی کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در مسکن، شهرک‌های تخصصی، تشکیل شرکت‌های مؤثر در ایجاد درآمد با مشارکت بخش خصوصی از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری است که کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر به دنبال تحقق آن است.

وی گفت: در این جلسه ضمن بررسی نامه‌های ارائه شده به کمیسیون، پروژه ساخت کارخانه بازیافت هواپیمایی در همدان مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 600938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.