امنیت عراق بر امنیت کل منطقه تاثیر دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همه گروه‌های عراقی با تمسک بر روال قانونی، مسیر دوری از خشونت و گفت‌وگو را در پیش گیرند که این به نفع مردم عراق و خواسته مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل عمویی در جمع خبرنگاران در خصوص تحولات اخیر کشور عراق، اظهار کرد: برای ما تحولات اخیر در عراق از دو جهت مهم و حساس است، اول اینکه عراق کشور مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است و ما این کشور را به عنوان همسایه و هم‌کیش خود می‌دانیم لذا امنیت عراق بر امنیت کل منطقه تأثیر دارد، از این جهت صلح و ثبات در عراق یکی از خواسته‌های ایران است.

وی افزود: موضوع دوم ایام خاص اربعین است، بسیاری از زائران ایرانی و شیفتگان اهل بیت (ع) از کشورهای شرقی عراق از مسیر ایران به عتبات سفر می‌کنند که در این بازه زمانی، ناامن شدن این کشور و بسته شدن مرزها نگرانی‌های ویژه‌ای ایجاد کرده است. انتظار داریم هرچه سریع‌تر با شکل‌گیری یک روند قانونی در عراق، صلح و ثبات به این کشور برگردد. امنیت در عراق به توسعه صلح و ثبات در منطقه ما کمک می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه طرف‌های عراقی ارتباط دارد اما دخالتی در تحولات این کشور ندارد. ما تاکید داریم همه گروه‌های عراقی با تمسک بر روال قانونی مسیر دوری از خشونت و گفت‌وگو را در پیش گیرند که این به نفع مردم عراق و خواسته مردم ایران است.

کد خبر 600921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.