راهنمای سفارش، نصب و اجرای انواع پارتیشن اداری

امروزه با پیشرفت صنعت دکوراسیون و طراحی داخلی، شاهد تغییرات مثبت در محیط های اداری هستیم.

با توجه به هزینه های بالا در تغییرات دکوراسیون، روش های جدید و به صرفه ای وجود دارند. پارتیشن های اداری نمونه بارزی از آن ها است که علاوه بر خلق زیبایی در محیط اداری، سبب افزایش کارایی در بخش های مختلف اداره می شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم به ارائه راهنمای سفارش، نصب و اجرای پارتیشن اداری بپردازیم. با ما همراه باشید.

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری یکی از لوازم و تجهیزات مورد نیاز در هر اداره و سازمان به منظور جداسازی و تفکیک فضای داخلی برای استفاده بهینه و کاربردی از آن می باشد. پارتیشن های اداری این امکان را فراهم می سازد تا کارمندان در محیطی جداگانه و به دور از هیاهوی اطراف به کار و فعالیت خود ادامه دهند.

مزایای پارتیشن اداری

از برترین مزایای پارتیشن های اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ یکپارچگی محیط در عین تفکیک فضا
  • ایجاد حریم شخصی برای کارکنان
  • استفاده مفید و کاربردی از فضای اداری
  • از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد
  • عدم آسیب رساندن به ساختمان
  • نصب و اجرای آسان و سریع
  • باعث افزایش تمرکز کارمندان می شود
  • جلوگیری از گسترش صدا
  • دارای تنوع در ظاهر
  • باعث افزایش جذابیت ظاهری و حرفه ای بودن شرکت می شود

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری داری انواع مختلفی هستند، از پرکاربردترین انواع پارتیشن های اداری عبارتند از:

راهنمای سفارش، نصب و اجرای انواع پارتیشن اداری

  • پارتیشن اداری شیشه ای

نصب پارتیشن شیشه ای در فضاهایی که نیاز به محدود کردن فضای بصری نیست، استفاده می شود. در پارتیشن شیشه ای از شیشه سکوریت که از مقاومت بالایی برخوردار است، استفاده می شود. از طرفی نور را به خوبی از خود منعکس می کند. ظاهر پارتیشن شیشه ای بسیار ساده بوده و در دو نوع فریم دار و فریم لس اجرا می شوند.

  • پارتیشن اداری آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی دارای طراحی خاصی می باشد. مقاومت بالای این نوع پارتیشن ها سبب شده است تا در برابر رطوبت، حرارت و ضربه به خوبی عمل کنند.

  • پارتیشن اداری چوبی

استفاده از چوب راش برای ساخت پارتیشن‌ های اداری چوبی سبب زیبایی و منحصر به فرد بودن آن‌ ها می شود. استفاده از پارتیشن چوبی برای سبک های کلاسیک مناسب می باشد. از طرفی قیمت بالای متریال این نوع پارتیشن ها باعث شده که قیمت نهایی پارتیشن چوبی اداری به نسبت سایر پارتیشن ها بالا باشد.

  • پارتیشن ام دی اف

این نوع پارتیشن ها یکی از محبوب ترین پارتیشن های اداری در نوع مدرن می باشد و به علت سبکی در وزن و جابجایی آسان، در بیشتر سازمان ها و ارگان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پارتیشن ها مقرون به صرفه می باشند.

علاوه بر متریال مورد استفاده در ساخت پارتیشن، این نوع از جداکننده ها از لحاظ وجود و یا عدم وجود قابلیت جابجایی و همچنین تعداد جداره ها نیز دارای انواع مختلفی هستند.

  • پارتیشن اداری ثابت

این نوع پارتیشن ها توسط پیچ و مهره به زمین متصل و امکان جابجایی و انتقال آن ها وجود ندارد.

  • پارتیشن اداری متحرک

در این مدل از پارتیشن ها امکان جابجایی را به صورت ریل سقفی و یا کفی فراهم می سازند.

  • پارتیشن تک جداره

عموماً این نوع پارتیشن ها ظاهری ساده تر داشته و تنوع کمتری نیز دارند. از طرفی در ساخت آن از یراق آلات کمتری نیز استفاده می شود.

  • پارتیشن دوجداره

در این نوع پارتیشن بندی اداری، اتصالات در بین پنل داخلی استفاده می شود. اغلب پارتیشن های دوجداره عایق PVC هستند. همچنین در پارتیشن های دوجداره می توان از پرده های کرکره ای با طرح های متفاوتی نظیر لوگو و آرم شرکت نیز استفاده کرد.

راهنمای سفارش پارتیشن اداری

در سفارش پارتیشن اداری بهتر است برخی از نکات را مدنظر داشته باشید:

  • اگر محیط اداری شما، مکانی پر سر و صدا می باشد، پس بهتر است به این موضوع اهمیت دهید. زیرا ممکن است این امر سبب کاهش تمرکز کارکنان شده و سبب شود عملکرد آن ها پایین آید. از این رو می توانید از پارتیشن اداری که عایق صوتی است مانند پارتیشن اداری دوجداره استفاده کنید.
  • در هنگام سفارش پارتیشن های اداری، به رنگ آن ها توجه کنید. شما می توانید رنگ آن ها را متناسب با رنگ دیوارها، رنگ کفپوش ها، رنگ مبلمان اداری و... هماهنگ کنید و یا از یک رنگ خنثی استفاده کنید تا ترکیب رنگ دکوراسیون را به طور کلی حفظ کند و هماهنگی رنگ را در ظاهر محیط اداری تضمین کند.
  • در هنگام سفارش پارتیشن اداری، به جنس آن ها نیز توجه کنید. زیرا جنس و متریال به کار رفته در ساختار آن ها بر روی قیمت آن ها تأثیر زیادی دارد. از میان پارتیشن های اداری، پارتین اداری ام دی اف از قیمت مناسب تری برخوردار است.
  • از دیگر مواردی که باید آن را درنظر داشته باشید، ارتفاع پارتیشن های اداری است. اگر شما پارتیشن های اداری با ارتفاع زیاد مدنظرتان است، باید به موضوع گرمایشی و سرمایشی محیط نیز توجه داشته باشید. زیرا پارتیشن های اداری با ارتفاع بلند می تواند مانعی برای تبادل هوا باشد.

راهنمای نصب و اجرای انواع پارتیشن اداری

در هنگام نصب و اجرای پارتیشن اداری، مراحل زیر اجرا می شود:

  • در ابتدا باید متریال پارتیشن های اداری را بر اساس نوع محیط، بودجه و علایق خود انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی متخصص پارتیشن اداری، محل مورد را به درستی و با دقت اندازه گیری می کنند و محل قرارگیری آن ها را در محیط تعیین می کنند و آن را مورد ارزیابی قرار می دهند.
  • سپس، قطعات پارتیشن اداری مطابق با طراحی و اندازه ها ساخته می شود.
  • مرحله آخر تمامی این قطعات ساخته شده به محل مورد نظر ارسال می شود. در ابتدا ریل ها و ستون ها در جای مشخص شده قرار می گیرند. سپس، درب ها و پارتیشن به آن ها متصل می شود.

قیمت پارتیشن اداری

یکی از مواردی که در هنگام سفارش پارتیشن های اداری مورد توجه قرار می گیرد، قیمت آن است. قیمت پارتیشن های اداری تحت تأثیر عوامل زیر قرار می گیرد:

  • متراژ محیط برای تفکیک فضا
  • عایق بودن پارتیشن های اداری
  • متحرک بودن و داشتن قابلیت جابجایی
  • جنس متریال به کار گرفته شده در ساختار پارتیشن های اداری

پارتیشن های اداری بهترین جایگزین برای مصالح ساختمانی جهت تفکیک فضای اداری و سازمانی می باشد. بهتر است در انتخاب و سفارش آن ها نهایت دقت به کار برده شود تا انتخابی درست داشته باشیم.

شرکت فنی مهندسی دیکا آسیا تولید کننده، طراح و مجری انواع پارتیشن های اداری می باشد. این مجموعه از بهترین مواد و متریال در نمونه کارهای خود استفاده کرده و در نهایت محصولی با کیفیت بالا در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. از این رو شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از قیمت پارتیشن اداری و همچنین قیمت پارتیشن شیشه ای با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

کد خبر 600665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.