بیت کوین حمایت ۲۰ هزار دلاری را از دست داد

بازار رمزارزها امروز روند نزولی در پیش گرفت؛ با از دست رفتن سطح ۲۰ هزار دلار برای بیت‌کوین، بازار به رنگ قرمز درآمد و اتریوم ۲.۹۸، ریپل افت ۳.۶۹ و اوالانچ افت ۱۱ درصدی را تجربه کردند. وضعیت شاخص ترس و طمع نیز به سمت ترس بیشتر در حال حرکت است و با کاهش چهار واحدی شاخص به سطح ۲۴ رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها امروز روند نزولی در پیش گرفت. با از دست رفتن سطح ۲۰ هزار دلار برای بیت کوین، بازار به رنگ قرمز درآمد.

بیت کوین افت ۱.۲، اتریوم ۲.۹۸، ریپل افت ۳.۶۹ و اوالانچ افت ۱۱ درصدی را تجربه کرد؛ وضعیت شاخص ترس و طمع نیز به سمت ترس بیشتر در حال حرکت است و با کاهش چهار واحدی شاخص به سطح ۲۴ رسیده است.

ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای نیز روند کاهشی داشت و به ترتیب به اعداد ۸۸۷ و ۴۳ میلیارد دلار رسید، دامیننس بیت کوین در سطح ۴۰.۶۷ درصد قرار گرفت. براساس آخرین تحلیل تکنیکال انجام شده، برآورد روند اصلاحی تا سطح ۱۸ هزار دلار را خواهیم داشت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۱۹ هزار ۸۱۶ دلار

تغییرات: افت ۱.۲۰ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۴۴۹ دلار

تغییرات: افت ۲.۹۸ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۷۸ دلار و ۳۷ سنت

تغییرات: افت ۰.۰۹ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۲۲ دلار

تغییرات: افت ۳.۶۹ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۳۳ دلار

تغییرات: افت ۳.۰۷ درصدی

سولانا (SOL): ۳۰ دلار و ۳۷ سنت

تغییرات: افت ۴.۰۱ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۱۶ دلار

تغییرات: افت ۳.۱۴ درصدی

پالیگان (polygon) ۰.۷۷۸ دلار

تغییرات: افت ۴.۳۸ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و ۹۴ سنت

تغییرات: افت ۱.۹۷ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۱۶ دلار

تغییرات: افت ۲.۱۳ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۷ دلار و ۷۲ سنت

تغییرات: افت ۱۱.۵۱ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین حمایت ۲۰ هزار دلاری را از دست داد

حمایت: ۱۸ هزار دلار

مقاومت: ۲۰ هزار دلار

پیش بینی: بیت کوین سطح ۲۰ هزار دلار را نیز از دست داد؛ برآوردها حاکی از این است که احتمال اصلاح قیمت این رمزارز تا محدوده ۱۸ هزار دلار وجود خواهد داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

بیت کوین حمایت ۲۰ هزار دلاری را از دست داد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

بیت کوین حمایت ۲۰ هزار دلاری را از دست داد

شاخص ترس و طمع

بیت کوین حمایت ۲۰ هزار دلاری را از دست داد

اخبار بازار رمزارزها

مجلس، بانک مرکزی را به‌عنوان تنظیم‌گر حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کرد

به گزارش پیوست، مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی، بانک مرکزی را به‌عنوان تنظیم‌گر حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کرد. طبق ماده چهار این طرح، تنظیم‌گری در حوزه پول و ارزهای دیجیتال دارای مجوز و نظارت بر مبادله انواع ارزهای دیجیتال مجاز از وظایف بانک مرکزی خواهد بود.

طبق همین ماده، اختیار انتشار انواع اسکناس، مسکوک و ارز دیجیتال ملی (CBDC) به بانک مرکزی واگذار شده است. همچنین تنظیم‌گری حوزه فناوری‌های نوین مالی (فین‌تک‌ها) فعال در حوزه نقل‌وانتقال پول و ابزارهای پرداخت از دیگر وظایف این بانک خواهد بود.

روز گذشته ۵ هزار بیت کوین با طول عمر ۷ تا ۱۰ سال خرج شده‌اند

داده‌های آن چین نشان می‌دهد که روز گذشته بیش از پنج هزار بیت کوین (به ارزش حدود ۲۱ هزار دلار) با طول عمر هفت تا ۱۰ سال خرج شده‌اند. یکی از تحلیلگران کرپیتوکوانت در پستی گفته که جابه‌جایی این کوین‌های قدیمی در سال جاری، همواره با روند نزولی بیت کوین همراه بوده است. با این حال، ازآنجاکه این تراکنش‌ها به صرافی‌ها فرستاده نشده‌اند، نمی‌تواند گفت که جابه‌جایی آن‌ها دقیقاً چه تأثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت. او اشاره کرده که نتیجه این شروع روند صعودی نخواهد بود.

نرخ تأمین مالی اتریوم به پایین‌ترین حد خود در ۱۴ ماه اخیر رسید

نرخ تأمین مالی اتریوم به کمترین مقدار خود در ۱۴ ماه اخیر، از ژوئیه ۲۰۲۱ (تیرماه ۱۴۰۰) رسیده است. این شاخص براساس تفاوت قیمت میان بازار قراردادهای بدون سررسید و بازار اسپات، کامزد دوره‌ای را اندازه‌گیری می‌کند که معامله‌گران لانگ یا شورت به یکدیگر می‌پردازند.

منفی بودن نرخ تأمین مالی نشان می‌دهد که احساسات نزولی در بازار قالب است. طبق یادداشت یکی از تحلیلگران کریپتوکوانت، این اتفاق احتمالاً می‌تواند باعث افزایش ناگهانی قیمت اتریوم و به وجود آمدن فشار فروش استقراضی شود.

گرگ وال‌استریت به اشتباه بودن پیش‌بینی خود درباره بیت کوین اعتراف کرد

جردن بلفورت، کارگزار سابق سهام و کلاهبردار افسانه‌ای بازار سهام آمریکا که تحت عنوان «گرگ وال‌استریت» شناخته می‌شود، گفته است که پیش‌بینی اولیه او درباره صفر شدن ارزش بیت کوین اشتباه بوده است. بلفورت در گفت‌وگو با یاهو فایننس خاطرنشان کرد که موضع او در سال ۲۰۱۷ به این دلیل بود که فکر می‌کرد بیت کوین یک کلاهبرداری است، زیرا دارای ویژگی‌های یک پروژه تقلبی بوده است.

وی افزود: «در آن زمان که واقعاً از ارزهای دیجیتال متنفر بودم. از هر چیزی که در سال ۲۰۱۷ درباره ارزهای دیجیتال گفتم، دفاع می‌کنم؛ به‌غیر از یک چیز، درمورد صفر شدن بیت کوین اشتباه می‌کردم. البته چندان به‌دقت آن را بررسی نکردم، زیرا معتقدم که کلاهبرداری است؛ چون این‌گونه به نظر می‌رسید و همه نشانه‌های یک پروژه کلاهبرداری را داشت.»

شیبا این و به‌دنبال افت اخیر خود به رتبه چهاردهم بازار سقوط کرد

شیبا این و، دومین میم‌کوین بزرگ بازار، پس از آنکه نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند، به جایگاه چهاردهم سقوط کرده است. اکنون توکن شیبا این و، با افت حدوداً هشت درصدی در هفت روز گذشته، در رتبه‌بندی وب‌سایت کوین مارکت کپ پس از پالیگان و استیبل کوین دای قرار گرفته است. گفتنی است شیبا این و، با بیش از ۳۰ درصد رشد در چهاردهم اوت توانسته بود تا رتبه دوازدهم بازار صعود کند.

بلاکزبریج: سختی استخراج بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در تاریخ می‌رسد

هش ریت و نرخ دشواری استخراج شبکه بیت کوین در ماه جاری افزایش یافته است، زیرا ماینرها پس از چند ماه عقب‌نشینی و افزایش هزینه‌های عملیاتی، دوباره در حال پیوستن به شبکه هستند. در ماه آگوست (اواسط مرداد تا اواسط شهریور)، میزان سختی در ارتفاع بلوک ۷۴۹,۹۵۲ به ۲۸.۳۵ تریلیون واحد رسید که ۱۰ درصد از بالاترین سطح قبلی که در ماه مه (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد) که ۳۱.۲۵ تریلیون واحد بود، کمتر است. درحال‌حاضر، میانگین زمان مورد نیاز برای استخراج هر بلاک به ۹.۱ دقیقه رسید که نشان‌دهنده افزایش احتمالی دشواری برای ایجاد بلاک‌های جدید است.

شرکت مشاوره بلاکزبریج (Blocksbridge) انتظار دارد که دشواری شبکه بیت کوین ۶.۸ درصد افزایش یابد که می‌تواند منجر به پیشی گرفتن این شاخص از رکورد قبلی و ثبت رکورد بالاترین میزان سختی استخراج در تاریخ شود. گفتنی است که سختی استخراج بیت کوین تقریباً هر دو هفته یک‌بار تنظیم می‌شود.

نقشه بازار

بیت کوین حمایت ۲۰ هزار دلاری را از دست داد

کد خبر 600598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.