۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان به شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم اشاره کرد و گفت: پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خردادماه مشخص خواهد شد تا عملیات اجرایی هر دو طرح پس از آن آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد دادخواه امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری به مناسبت روز ایمنی حمل‌ونقل اظهار کرد: شدت خرابی راه‌های استان اصفهان در چند سال گذشته به حدود ۱۲۰۰ کیلومتر رسیده بوده که ۳۰۰ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۱ اجرا و بهسازی شد.

به گفته وی، اصفهان استان صنعتی و محل تردد مرکزی کشور است ضمن اینکه صنایع بزرگی همچون فولاد، سیمان و شهرک‌های صنعتی بزرگ در این استان واقع شده اند که به همین دلیل تردد کامیون و اضافه تناژ بار آن‌ها نیز از جمله عامل خرابی راه‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: معادن و تردد ماشین آلات سنگین آن‌ها نیز در خرابی راه‌های استان نقش محوری دارند و در کنار تخلف ناوگان حمل‌ونقل، تخلف معادن هم یک عامل اصلی در تخریب جاده‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی مصوبه نصب باسکول در خروجی همه معادن مصوب شده و همچنین همه بارهای خروجی از معادن باید دارای بارنامه باشند تا این روند به شکل قانونمند دنبال شده و از تخریب راه‌ها جلوگیری شود.

دادخواه با اشاره به اینکه در سال گذشته دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در استان منعقد شده است، افزود: بیش از ۳۰ درصد از عملیات روکش آسفالت اجرا شده و باقی مانده راه ها در سال جاری اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و آسفالت هر کیلومتر راه سه و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: عملیات راهسازی در محورهای مختلف از جمله اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد و چندین محور دیگر در حال انجام است اما اینکه در برخی محورها تاخیر کار اجرایی را شاهد بودیم، به دلیل بارندگی‌هایی بود که اتفاق افتاد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در ادامه به مسائل مرتبط با کیفیت آسفالت راه‌ها اشاره کرد و گفت: رویه آسفالت جاده‌ها عمر مشخصی دارد که تردد ناوگان سنگین در استان اصفهان عمر این رویه را کاهش می‌دهد و سطح آسفالت را صیقلی می‌کند.

دادخواه تصریح کرد: اداره کل راهداری به منظور کاهش خطر تصادف و بالارفتن خط ترمز خودرویی، اقدام به فعالیت‌هایی از جمله آسفالت حفاظتی و تراش سطح آسفالت راه‌ها کرده که در نمونه اخیر می‌توان به اتوبان شهید اردستانی (فرودگاه اصفهان) اشاره کرد.

وی همچنین به شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم اشاره کرد و گفت: پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خرداد ماه مشخص خواهد شد تا عملیات اجرایی هر دو طرح پس از آن آغاز شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان همچنین به ایمن سازی مسیر دسترسی معادن اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث دو اتفاق خواهد شد که ابتدا از اضافه تناژ بار کامیون‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین معدن‌داران هم خود را مکلف می‌دانند که در این رابطه نقش داشته و اجازه حمل بار اضافه را ندهند.

دادخواه خاطر نشان کرد: ایمنی در تمام فعالیت‌های این اداره کل نقش محوری دارد اما آموزش به عنوان سرفصلی مهم در بیشتر مسائل از جمله موضوع ایمنی باید مدنظر قرار بگیرد و رسانه‌ها نیز در این بخش یاری رسان ما باشند.

به گفته وی، در یک سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان به منظور رفع نقاط حادثه خیز و خطرساز هزینه شده است، افزود: عمده اعتبارات این بخش ملی بوده و ما در استان اصفهان نیازمند ۱۰ برابر این اعتبار هستیم تا بتوانیم همه کارهای باقی مانده در این بخش را انجام داده و تکمیل کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: تنها در یک نمونه سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان به منظور خط کشی راه‌های استان اصفهان هزینه شده که همین فعالیت تاثیر و نقش زیادی در ایمنی راه‌ها و کاهش خطرات دارد.

دادخواه در خاتمه این نشست از خبرنگاران و رسانه ها خواست مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را در موضوع عامل انسانی که از جمله علل مهم تصادفات جاده‌ای است بویژه در امر اطلاع رسانی و آموزش یاری کنند.

کد خبر 749120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    1 0
    خوبه مدیر کل سری به راه های تیران تا بویبن وآزادراه نطنز به کاشان بزنه ببینه چه خراب خراب هستن